Werk & Studie alle pijlers

HELP, ik wil NU iets anders......

17-08-2007 13:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben grafisch vormgever en werk nu zo'n 3 jaar in die branche maar eigenlijk heb ik het he-le-maal gehad

Ik twijfel al enige tijd over weer met een nieuwe studie beginnen maar ik kom er maar niet uit WAT ik dan moet gaan doen.

Bovendien heb ik een mooie appartement en kan ik dus niet zomaar weer fulltime gaan studeren.



Op zich heb ik bijv. wel interesse in rechten maar die studies duren zoooo lang. Ik kan het niet opbrengen om nog 5 of 6 jaar in dit werkveld te moeten blijven werken voor ik iets anders kan gaan doen. Ik wil het liefst binnen nu en 1 of 2 jaar iets anders gaan doen.



Mijn interesse ligt in het media en communicatieveld maar ook fotografie en rechten spreken me aa

weet er iemand kortere opleidingen of cursussen waarmee je al snel kan beginnen? Of misschien tips om wel een langere studie te gaan doen maar toch ook al stoppen met het werk dat ik nu doe?

Ik wil dit echt niet meer doen en baal zo dat ik deze richting ooit heb gekozen :(
Kan het ook aan het bedrijf liggen waar je werkt? Ik werk in het onderwijs (heel wat anders) en ik heb 1 jaar zo'n ontzettende hekel gehad aan mn werk. Ik werkte toen op een school die niet bij me paste. Toen zag ik het nog niet eens zozeer (Dacht dat het aan mij lag en aan het beroep) maar toen ik na dat jaar op een andere school ging werken zag het er vanaf dag 1 anders uit. Ik ga nu iedere dag met plezier naar mn werk (maar nu geniet ik nog een beetje van mn vakantie).

Het werk dat ik doe is hetzelfde. De leerlingen zijn hetzelfde in gedrag. De scholen zijn beide evengroot. Het niveau van de leerlingen is hetzelfde. Toch is het werk anders, echt een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een avondstudie of thuisstudie iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
ik heb idd al naar veel deeltijdopleidingen gekeken en dat is ook wel het doel, alleen zoals ik al zei: ze duren vaak zooo lang.

En ik wil eigenlijk niet nog 5 jaar dit werk doen.



En ja het heeft ook wel met de sfeer binnen het bedrijf te maken maar aan de andere kant is dit al het 3e bedrijf waar ik werk en elke keer ben ik vrij snel uitgekeken op mijn werkzaamheden

ik doe het gewoon te makkelijk

Mis het denken met mijn hersenen....word gewoon zo moe van WEER een brochure opmaken..vlakje trekken, tekst erin, fotootje ernaast..pffff
Alle reacties Link kopieren
Hoi Americagirl,



Je hebt tegenwoordig ook deeltijdstudies die je in drie jaar kunt doen. Misschien dat je dan al tijdens je studie een andere baan kunt vinden die meer in de richting van jouw voorkeur/interesses ligt. kijk bijv. ook eens binnen het bedrijf waar je werkt of zij misschien andere functies hebben die meer in de richting van jouw interessegebied komen.
ik ben de optiek in gegaan, heeeel wat anders (was ook grafisch vormgeefster maar had het OOK helemaal gehad) Toen ging ik een bril kopen en dacht hey is dit niet leuk. Dus ik solliciteren, bleken ze om mensen te springen! Ik werk nu en de opleiding van 3 jaar tot opticien wordt door de baas betaald. Het is wel even wat anders maar ik doe nu iets met mensen en ook iets waar ik mn hersens bij moet gebruiken en kan niet anders zeggen dan Blij dat ik uit de grafische toestand ben gestapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven