Werk & Studie alle pijlers

blindtypen leren

31-12-2009 18:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Weet iemand waar kan ik blindtypen online en gratis leren?



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Op wat voor termen heb je al gegoogled?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo'n cd-rom in de winkel kopen voor 20 euro ofzo en dan kan je daarmee blind leren typen. Werkt perfect.



Oh sorry, ik zie dat je het gratis wil doen.
Alle reacties Link kopieren
typerdetyp

Hier onder andere (google is your friend)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een heel heftig topic op viva starten, dan gaan de reacties zó snel dat je vanzelf blind gaat typen.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het mezelf aangeleerd... door op momenten dat ik me verveelde het alfabet blind te typen... keer op keer op keer op keer.... Ik kan nog niet niet achterstevoren zittend typen, maar kan wel tv kijken en typen tegelijk... heeeeeeeeel handig
Alle reacties Link kopieren
Ben je lid van de bieb? Daar kun je een typecursus lenen op cd rom. Kost een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit op school een cursus gedaan dus kan goed en snel blind typen met 10 vingers. Alleen de cijfers ben ik vergeten welke vinger bij welk getal hoort.



Op de link typerdetyp gekeken maar daar worden de cijfers niet besproken. Weet iemand zo uit zijn hoofd welke vinger bij welk cijfer hoort?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hey MV leuke avatar weer! (sorry off topic) cijfers weet ik niet daar doe ik maar altijd wat. Letters gaan wel blind hier. Ooit blind leren typen op een opleiding en daar nog altijd heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb blind leren typen door gewoon heel, heel veel te typen. Het ging vanzelf blind na een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf ook blind leren typen en kan het op verschillende manieren.

1) Door gewoon naar het scherm te kijken en te typen.

2) Door alleen naar het toetsenbord te kijken en op gevoel doen. En dat lukt me ook wel aardig. Meestal maak ik er een combi van tijdens het typen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook aangeleerd door het schrijven van veel verslagen. Uiteindelijk ging het vanzelf (moet er niet over nadenken want dan gaat het mis gaat dus volledig op gevoel). Ik typ wel blind maar met maar 2 vingers dus niet zoals het eigenlijk "moet".
Alle reacties Link kopieren
Daar hoef je geen cursus voor te volgen maar je moet gewoon veel typen! Na een tijdje gaan je vingers automatisch naar de goede toetsen toe.
Toen ik Moppeman leerde kennen was ik onder de indruk van zijn typvaardigheid. Inmiddels ben ik hem qua typvaardigheid ver voorbij, maar die internetcursussen lijken me onbetrouwbaar. 1 x voor de lol zo'n testje gedaan, met verbluffend resultaat.



Ik heb geen idee wat mijn huidige typvaardigheid is, maar 750 apm lijkt mij irreëel. Helemaal als je dan ook nog het advies krijgt om een typcursus bij hen te volgen........
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het simpel te leren:



Je zet je wijsvingers op de toetsen J en F. Dan zet je een hele serie J's en F's op een blad in word. Daarna typ je die regel na. Doe dit gewoon een paar keer. Zet er spaties tussen, die doe je met je duim(en).



Vervolgens neem je de letters ernaast. (K en D) Hierop staan je middelvingers. Typ een rij K's en D's en typ ze na. Daarna maak je weer een rij met K's, D's, J's en F's.



Dan neem je de middelste toetsen erbij. Die horen bij de wijsvingers (G en H). Daarna de S en L (onder je ringvingers).



De B en V, en de T en R horen bij je linkerwijsvinger. De Z, U, M en N horen bij de rechterwijsvinger. W, O, X en , zijn voor de ringvingers en Q, Y en . zijn voor de pinken.



Als je dat al kunt ben je echt een heel eind. Ik typ blind dankzij msn. Had de cursus op school gehad, maar er nooit wat mee gedaan. Toen ik met msn begon was kon ik snel typen binnen 3 weken
Alle reacties Link kopieren
Oja, Als je een hoofdletter nodig hebt, dan druk je de hoofdlettertoets in met de tegengestelde hand van de letter die je nodig hebt. Hoewel ik moet bekennen dat ik de hoofdletter S bijvoorbeeld met pink en ringvinger doe. Maar dat zijn dingetjes waar je je niet perse druk om hoeft te maken.



Qua nummers gebruik ik altijd het nummeriek, veel handiger.
Ik heb het echt geleerd dankzij het forum. Via google kan je vast wel snellere manieren vinden (is alleen de vraag of die ook zo leuk zijn :-) )
Alle reacties Link kopieren
Goeden morgen en mijn beste wensen voor jullie allemaal.



Ik heb gisteren de hele avond met "http://www.jemagalles.nl/gratis/typeles/blind_typen.htm" zitten oefenen. Ik heb 21 letters + het gebruik van ";" geleerd en vandaag ga ik door met de letters Z,X,V,B en M. Ik weet nog niet of de oefeningen ook getallen bevatten, want je moet de ene oefening doen om naar de volgende te kunnn.



Is echt prachtig om te doen en ben heel blij mee.



Heeeerlijk om te leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed blind typen, alleen kan niemand het lezen
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalelie schreef op 31 december 2009 @ 22:49:



Qua nummers gebruik ik altijd het nummeriek, veel handiger.Ik heb een laptop dus het nummeriek heb ik niet helaas. Nou ja, alleen de cijfers kan ik dus niet blind typen. De rest wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poesje1972 schreef op 01 januari 2010 @ 09:14:

Goeden morgen en mijn beste wensen voor jullie allemaal.



Ik heb gisteren de hele avond met "http://www.jemagalles.nl/gratis/typeles/blind_typen.htm" zitten oefenen. Ik heb 21 letters + het gebruik van ";" geleerd en vandaag ga ik door met de letters Z,X,V,B en M. Ik weet nog niet of de oefeningen ook getallen bevatten, want je moet de ene oefening doen om naar de volgende te kunnn.





Is echt prachtig om te doen en ben heel blij mee.



Heeeerlijk om te leren.Fijn dat het bevalt Poes. En als je op google zoekt naar blind typen komen er een heleboel site's te staan met oefeningen. Als er op deze geen getallen geleerd worden, kun je misschien nog een andere site zoeken. Succes verder
quote:mamalelie schreef op 31 december 2009 @ 22:46:



De B en V, en de T en R horen bij je linkerwijsvinger. De Z, U, M en N horen bij de rechterwijsvinger. W, O, X en , zijn voor de ringvingers en Q, Y en . zijn voor de pinken.



Ik weet niet waar bij jou de Z en de Y zitten, maar bij mij is het net omgedraaid: de rechterwijsvinger voor de Y en de linkerpink voor de Z.



Overigens heb ik ook ooit een typcursus gedaan, maar ik leerde het pas echt snel toen MSN kwam.



Ik gebruik ook niet de vingers zoals ik het heb geleerd, met mijn ringvinger vind ik bijv erg lastig werken, die is niet zo flexibel

Daar gebruik ik dan soms andere vingers, zoals ik het t makkelijkst vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loreyi schreef op 01 januari 2010 @ 12:03:

[...]





Ik weet niet waar bij jou de Z en de Y zitten, maar bij mij is het net omgedraaid: de rechterwijsvinger voor de Y en de linkerpink voor de Z.



Bij mij ook de Z met linkerpink en de Y met rechterwijsvinger.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Eh.... Duits toetsenbord dus dat kan kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven