Werk & Studie alle pijlers

2 opleidingen tegelijk

08-07-2010 22:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik had een vraagje, hoop dat iemand mij advies kan geven. Komend jaar ga ik starten met de opleiding communicatie. Dit omdat ik hier een passie mee heb, vind het reuze intressant. Voornamelijk leuk dus. Wat mij ook heel erg trekt is verpleegkunde, het menselijk lichaam enzo en het voor mensen zorgen trekt mij enorm aan. Maar de psyche van een mens ook. Dus zat te denk om naast die communictie opleiding óf aan de open uni psychologie te gaan doen of verpleegkunde in deeltijd, krijg dan alleen op dinsdag les weet alleen niet of dat te combineren is met een andere voltijd studie. Iemand tips?



Owja, en mijn vriend leek het een minderwaardig diploma opleveren als je je bachelor via de open uni haalt in plek van aan een "gewone" universiteit. Hoe denken jullie hier over?



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
OU is niet minderwaardig, wel duur, je betaalt daar per module. Beter kun je dan kiezen voor een dubbelstudie, ga eens overleggen met de studentendecaan van de universiteit waar je communicatie gaat studeren.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Ook al heb je maar 1 dag in de week les, voor een studie staat over het algemeen 40 uur per week, de rest is dan zelfstudie..

Ik zou misschien eerst het eerste jaar communicatie doen, kijken hoe dat gaat (qua tijdsdruk etc.) en dan in het tweede jaar kijken naar een studie ernaast.



Het lijkt me goedkoper wanneer je dat kunt koppelen aan je eigen studie zodat je niet dubbel gaat betalen.
Alle reacties Link kopieren
Verpleegkunde is ook heel veel stage lopen (dus fulltime), ik weet niet of dat makkelijk te combineren is met een andere studie. Twee alfa-studies kan vaak wel samen maar dat ligt ook aan verplichte colleges etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe twee voltijd studies (psychologie: redelijk makkelijke opleiding, filosofie: erg zware opleiding) en dat valt goed te combineren.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
sommige dubbelstudies zijn abominabel duur, dus check eerst even.

Ik denk dat je beter 1 studie heel goed kan doen, dan twee studies half
Alle reacties Link kopieren
Heb er zelf ook meerdere keren over nagedacht, maar volgens mij zijn 2 hbo studies moeilijker te combineren, dan 2 studies aan de universiteit. Hbo heeft namelijk veel groepsopdrachten, verplicht volgen van lessen en stage lopen. Dat heeft de universiteit niet, waardoor je dan makkelijker 2 studies kunt volgen..

Zou dus inderdaad denken dat je beter 1 studie kunt doen, je kunt altijd nog erbij gaan werken oid..
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige scholen is het ook zo,wanneer je twee studies combineert dat je maar 1 studie betaalt.



Verder is de open universiteit een prima opleiding,doet niets af aan de reguliere opleiding.
Je hoeft maar één keer collegegeld te betalen en dan mag je zoveel studies doen als je wilt. Dat geldt in ieder geval voor de reguliere HBO's en universiteiten, maar of het ook bij de OU is, weet ik niet, denk van niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de reacties!



@Butterly1989 Heb al werk, voor flexibele uren zodat ik het naast mijn school kan blijven doen in de avonduren en in het weekend. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf waar ik een zeer leuk extra mee verdien, dus dat zit ook wel goed.



Zat net verder op het forum te lezen en zag toen staan over jaarlijkse college geld bij de NTI van 1600 euro voor een erkende opleiding. Zou het daarvoor ook gelden dat je 1 keer collegegeld betaald en net zo veel studies kan doen als je wil?



OU is inderdaad erg duur :S
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook (tijdelijk) twee studies gedaan en afgerond. Deed oa. Communicatie- en informatiewetenschappen op de uni en dat was echt heel makkelijk te combineren! Vond die studie zelfs veel makkelijker dan mijn HBO-opleiding.



Ga jij ook CIW doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertjeblue schreef op 09 juli 2010 @ 16:42:

Heel erg bedankt voor de reacties!



@Butterly1989 Heb al werk, voor flexibele uren zodat ik het naast mijn school kan blijven doen in de avonduren en in het weekend. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf waar ik een zeer leuk extra mee verdien, dus dat zit ook wel goed.



:S



Dus je wilt naast je werk, én je bedrijf 2 studies doen?

Jij wil volgens mij 2 weken werk in 1 week proppen. Ik denk dat het niet mogelijk is. Ik doe ook HBO verpleegkunde deeltijd. Ik ga daarvoor 1 dag in de week naar school, loop 3 dagen stage (verplicht) en daarbij natuurlijk nog de opdrachten etc.Het is een studie met veel opdrachten, ook de stageplaatsen verwachten veel van je, qua praktijkopdrachten en reflecties etc. Ik werk 1-2 dagen in de week op mijn bijbaan. Ik ben dus in totaal 5-6 dagen volgepland. Nog een studie daarnaast zou echt niet gaan, omdat ik naast school, stage en werk `s avonds dus aan de opdrachten zit. Ik heb dan geen bedrijf, maar wel een gezin, en soms is het gaat allemaal maar precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven