Werk & Studie alle pijlers

Doktersassistente

02-10-2007 12:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik werk nu al bijna 5 jaar als administratief medewerkster. Omdat ik hier totaal geen voldoening meer uithaal wil ik me omscholen tot doktersassistente.

Maar mijn huur, g/w/l e.d. moet wel betaald worden! Kortom..ik zal deeltijd moeten studeren.

Heeft iemand hier ervaring mee voor doktersassistente?

Ik heb al een keer thuisstudie (LOI) gedaan, maar was absoluut geen succes.

Hoe doen jullie dat? Werken en leren combineren?



Groetjes, Loona
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt doktersassistente ook een leuk beroep maar ik ga geen opleiding volgen omdat het:

a. zeer weinig verdient

b. kans op baan is (volgens mij) erg klein.
Alle reacties Link kopieren
MMP schreef op 02 oktober 2007 @ 18:15:

Hoi,



Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt doktersassistente ook een leuk beroep maar ik ga geen opleiding volgen omdat het:

a. zeer weinig verdient

b. kans op baan is (volgens mij) erg klein.


Huh? Wat is dit voor gekke gedachte? Ik ben doktersassistente, al jaren, en het is een heel leuk beroep en er is werk genoeg. Het salaris is gemiddeld, ik verdien NETTO voor 3 dagen in de week 1150 euro. Het is niet veel, maar echt niet "zeer weinig". Het is natuurlijk MBO en de gezondheidszorg maar ik ben echt wel tevreden.

Je weet echt niet waar je over praat want er zijn zeer veel mogelijkheden om aan de slag te gaan als da. Ziekenhuis, huisartsenpraktijken, GGD, huisartsenposten er zitten allemaal doktersassistentes. Het is zo`n leuk vak!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Loona,



Werk jij 5 dagen in de week? Anders zou je er misschien over kunnen denken om 1 dag in de week de opleiding doktersassistente te kunnen gaan volgen.

Misschien is je zelfstudie niets geworden destijds omdat het toch niet helemaal was wat je wilde. Als dit je echt leuk lijkt kun je jezelf er misschien wel toe zetten om deze studie naast je werk te volgen.



Ik heb een paar jaar terug ook een opleiding gevolgd naast mijn 40 urige baan. Moest wel 1 avond in de week op komen draven dus ik had nog een soort stok achter de deur. Maar ik vond het wel zwaar. Het ligt er misschien ook een beetje aan hoelang die opleiding in totaal duurt.

Je hebt er in elk geval een flink portie doorzettingsvermogen voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ongeveer 5 jaar geleden kreeg ik door omstandigheden de kans te gaan omscholen. Sindsdien werk ik als doktersassistente en ik kan je zeggen dat ik dat JAREN eerder had moeten doen!

Je wordt er inderdaad niet schatrijk van maar het is een heel veelzijdig beroep wat je echt veel voldoening geeft. Ik werk 40 uur per week, verdeeld over 2 banen. Ik werk 26 uur per week in een gezondheidscentrum bij 2 huisartsen en 14 uur per week op de huisartsenpost. Twee totaal verschillende werk-kringen maar allebei geweldig!



Ik heb mijn opleiding bij het NTI gedaan, je kon toen nog je eigen tempo bepalen, inmiddels is dat geloof ik veranderd. Ik heb de opleiding gedaan in 9 maanden, inclusief stage. Dat betekende wel KNETTERHARD studeren, bijna dag en nacht maar ik wilde niets liever dan zo snel mogelijk weer mijn eigen brood verdienen in plaats van mijn hand op te houden.



Ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen.

Toen ik met de opleiding begon zat ik in de WAO en daar wilde ik dus zo snel mogelijk uit vandaan. Met hulp van mijn ouders (kinderoppas) en dus met een enorme motivatie is het me in 9 maanden gelukt.



Veel succes met het maken van je keus.

Groet,

NannieB.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijzelf nu ook aangemeld bij de LOI om de opleiding voor doktersassistente te gaan doen. Ik begin met basisdiploma doktersassistente ( duur 9 mnd.) alleen theorie en daarna kan ik instromen in de MBO opleiding tot doktersassistente (normaal 24 mnd. maar na de basisopleiding nog maar 12 mnd.) Want in de gezondheidszorg ligt mijn hart toch wel. En ik zie dat er met regelmaat doktersassistentes gevraagd worden.

En dan hoop ik toch zeker een baan te krijgen want nu ben ik al ruim anderhalf jaar aan het solliciteren op alles wat maar administratief is terwijl ik vorig jaar mijn opleiding tot medisch secretaresse heb afgerond, maar tot nu toe speelt mijn leeftijd niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Beste Loona,



Een aantal jaren geleden kreeg ik de kans om mij om te scholen naar doktersassistente. Dit heb ik gedaan naast 24 uur werken per week op een huisartsenpost terwijl ik een kind heb (was toen 3 jaar) (overigens heb ik ook een man). Ik heb de opleiding gevolgd bij capabel onderwijs (heet nu anders). Een dag in de week naar school en verder werken dus (werd als stage goedgekeurd). Het was zwaar maar binnen een jaar had ik mijn diploma. Ik werk momenteel 15 uur per week en verdien hier netto rond de 900 euro mee. Dat is naar mijn mening niet verkeerd. Daarnaast zit ik inmiddels in het vierde leerjaar van de HBO-V (verpleegkunde) Dit doe ik fulltime (dat kan als je alleen 's avonds en in de weekenden werkt) Het is wederom zwaar maar het is met doorzettingsvermogen, een gemakkelijk kind en een partner die ook zorg en huishoudelijke taken doet, wel te doen. Overigens doe ik ook tegelijk een stukje van het schakeljaar naar de universiteit om de mogelijkheid te hebben om volgend jaar direct door te stromen naar een universitaire master opleiding. Wat ik met mijn verhaal wil vertellen is dat alles mogelijk is maar je zelf je mogelijkheden moet creeren. Als jij voelt dat je je huidige baan niet voor de rest van je leven wil blijven doen en je hebt de mogelijkheid om je om te laten scholen dan zou ik dit zeker doen. Lekker iets doen wat je leuk lijkt. Een baan vinden komt wel... Zoals anderen ook al schreven, als doktersassistente kan je op heel veel verschillende plekken werken en er is altijd nog de mogelijkheid om verder te studeren. Toen ik moest kiezen wat voor studie ik dan wilde gaan doen heb ik gewoon de krant opengeslagen en gekeken welke vacature mij leuk leek, daaruit bleek dat het omscholen naar doktersassistente toen het beste bij mij zou passen...

succes met je keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven