Werk & Studie alle pijlers

Aansprakelijkheidsverzekering voor Fitness Studio?

03-10-2007 21:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort een fitness studio starten, ik denk dat het zeer verstandig is om een aansprakelijkheidsverzekering te nemen.



Heeft iemand een idee waar ik dit kan regelen? en hoeveel dit ongeveer kost? Als ik google dat zie ik alleen woon/werk aanspraakelijkheidsverzekeringen..niet voor ondernemers om zichzelf te beschermen als bv. een klant zijn been breekt o.i.d.



Is een rechtsbijstandverzekering niet hetzelfde? bestaat dit misschien ook voor ondernemers?



Hoe kan ik mezelf het beste berschermen tegen dit soort nare questies voordat ik met het bedrijf(je) start?:thunder:



Wie kan mij adviseren?





:-)-)
Alle reacties Link kopieren
bij DAS kun je zowiezo een rechtsbijstandverzekering afsluiten ...

en ik denk dat een aansprakelijkheidsverzekering ook wel moet kunnen, vraag het eens aan je huidige ( particuliere ) verzekeringsmaatschappij
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat jij moet doen? Naar de kamer van koophandel!! tjsa is maar een gokje! Nee, serieus ik denk dat ze je daar wel van heel veel info kunnen voorzien als je voor jezelf wilt starten!
Alle reacties Link kopieren
Naar de KvK ben ik al gegaan, om te regristereren maar ook met deze vraag. Ze adviseerde me online te gaan kijken - maar tot nu toe heb ik niet gevonden voor het specifieke waar ik naar zoek.



Mijn goal: om mezelf te verzekeren als bv. een klant een been breekt of een verkeerde beweging maakt, dat ik niet aanspraakelijk hiervoor kan zijn.



Ik DAS een mail gestuurd. Ik hoop dat andere mensen misschien wat concretere tips hebben voor mij waar ik zoiets kan afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Valencia,



Volgens mij heb je dan een Collectieve aansprakelijkheidsverzekering nodig. Bel gewoon je eigen ziekenfonds en een paar anderen en vraag naar informatie. Vaak sturen ze alles naar je op en kun je ook nog vergelijken waar je het best af bent.



Succes!
Ik zou gewoon eens een maatschappij bellen. Zij weten wel hoe en wat.



Als je bv naar de site van Reaal gaat (www.reaal.nl) dan kun je doorklikken op Zakelijke Producten -> Schadeverzekering MKB -> Bescherming en dan kun je kiezen uit Rechtsbijstand of Aanpsrakelijkheid.



Ongetwijfeld hebben andere maatschappijen ook info.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Ik heb Centraal Beheer gebelt, zij hebben niet wat ik zocht en stuurde me door naar: Nationale Nederlander of ABN AMRO verzekeringen. Erg goede tips!



Bij nationale nederlander kan ik me verzekeren voor letsel schade en zaken schade, perfect all-in-one!

Ik heb gevonden waar ik naar zocht!



Nogmaals, bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Hallo valencia,



misschien wel slim om je een voor te laten lichten door een verzekeringstussenpersoon(assurantieadviseur) de meeste banken hebben ook een verzekeringsafdeling. Laat je vrijblijvend informeren en laat eens offerte maken. Naast een aansprakelijkheidsverzekering moet je denken aan het verzekeren van je inventaris, bedrijfsstagnatie, rechtbijstand, eventueel het pand (als dit in eigendom is) of huurdersbelang(gemaakte aanpassingen aan gehuurd pand)(zal best nog wel wat vergeten zijn) Verder spelen verzekeringen ook als je personeel in dienst neemt. Als je zelf geen ander werk meer hebt denk dan ook aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering.



Laat je goed voorlichten en vraag gerust op meerdere plaatsen offerte op. Vergelijk niet alleen op prijs maar ook op dekking en gestelde voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
JGH1 schreef op 05 oktober 2007 @ 21:04:

Hallo valencia,



misschien wel slim om je een voor te laten lichten door een verzekeringstussenpersoon(assurantieadviseur) de meeste banken hebben ook een verzekeringsafdeling. Laat je vrijblijvend informeren en laat eens offerte maken. Naast een aansprakelijkheidsverzekering moet je denken aan het verzekeren van je inventaris, bedrijfsstagnatie, rechtbijstand, eventueel het pand (als dit in eigendom is) of huurdersbelang(gemaakte aanpassingen aan gehuurd pand)(zal best nog wel wat vergeten zijn) Verder spelen verzekeringen ook als je personeel in dienst neemt. Als je zelf geen ander werk meer hebt denk dan ook aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering.





Probleem is: ik heb vandaag al getekent voor nationale nederlander zodat ik gedekt ben voor letsel en zaken.



JGH: je lijkt er wel erg veel verstand van te hebben! Dank voor je advies. Ik heb toch nog een vraag voor je: Mijn Fitness studio is een eenmanszaak - ik ben de enige die de trainingen geeft. Ik heb ongeveer 5-8 klanten en werk hiernaast part-time bij een werkgever.



De studio is in mijn koophuis. Ik heb geen personeel, ik doe het 100% zelf. Wat voor verzekeringen adviseer JIJ* mij? Ik heb nu alleen een aanspraakelijkheidsverzekering. Een arbeidsongeschikheidverzekerig heb ik niet nodig, omdat ik part-time werk ernaast en dit meer dan voldoende is om 100% van te leven. Wat zou je nog meer verzekeren, als je mij was? om 100% zeker te zijn..?



Alvast bedankt voor je tips!! En als andere nog meer tips hebben, ze zijn meeer dan welkom :smooch:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven