Werk & Studie alle pijlers

Ontslag vertellen, maar hoe?

08-10-2007 19:03 9 berichten
Sinds een paar maanden werk ik op een heel leuke middelbare school, maar ik trek het niet meer! Het ligt niet aan de school, het ligt niet aan mijn kinderen (tweeling van 7 maanden) en het ligt niet aan mijn studie. Het is gewoon alles bij elkaar wat het voor mij veel te veel maakt!



Gisteravond hebben mijn man en ik besloten dat ik een tijd stop met werken, tot mijn opleiding af is. (ben nog bezig met het halen van mijn bevoegdheid). Nu moet ik morgen gaan vertellen dat ik wil stoppen op school en ik zie er zo tegenop! Het klamme zweet breekt me al uit als ik er al aan denk!



Helaas voor mij hou ik niet van het vertellen van slecht/minder leuk nieuws...Hoe moet ik morgen op school vertellen dat ik meer tijd wil besteden aan mijn kinderen en mijn opleiding? Het liefst zou ik per direct stoppen, maar ik denk niet dat dat haalbaar is.



(ben bang dat ik een beetje warrig klink, maar dat ben ik op het moment ook)



Tips iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangeven dat de combinatie is voor je en dat je merkt dat alles eronder te leiden heeft. Je geeft zelf ook aan dat het niet 1 van de afzonderlijke factoren is, maar dat het de combinatie is. Ik denk dat het een hele legitieme reden is hoor. Zet het anders even voor jezelf op papier. Mocht je dan gaan stuntelen, dan heb je een houvast.



Ik zou wel proberen de opzegtermijn uit te werken. Je weet nooit waar je deze middelbare school in de toekomst nog voor nodig hebt.



Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft lastig om te zeggen. Ga op school meteen naar je leidinggevende toe en zeg dat je hem onder vier ogen wil spreken. Doe dat voordat je het aan anderen vertelt! En probeer dit meteen morgenochtend vroeg te doen. Anders zit je er nog de hele dag mee. Als je meteen je zegje kunt doen zul je je vast de rest van de dag opgelucht voelen...

Bereid je voor op de vraag of minder uren of een andere werkindeling een verschil zou maken. Je leidinggevende zal vast proberen je te behouden door andere oplossingen te zoeken.Als voor jou duidelijk is dat dit geen verschil maakt en je hoe dan ook weg wilt, zorg dan dat je een antwoord hebt op deze vraag.

Je klinkt me als iemand die graag weet waar ze aan toe is bij zulk nieuws, dus ik zou proberen meteen duidelijke afspraken te maken over wanneer je vertrekt. Dat is voor jou fijn om naar toe te leven, en zo kunnen beide partijen daar hun voorbereidingen in treffen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes morgen lief muisje!!!! Je kunt het wel!!!!
Alle reacties Link kopieren
Even een praktische vraag:



Als je nu werkt op een middelbare school en je bent bezig met het halen van je bevoegdheid, ben je dan een zogeheten zijinstromer? Iemand die al lesgeeft in een bekend vakgebied en daarnaast de onderwijsbevoegdheid haalt? Want dan kun je misschien niet zomaar stoppen met werken, maar wel verder gaan met je opleiding. Voor de opleiding heb je dan de werkervaring nodig. Of kun je je bevoegdheid los van werken halen?



Kun je iets meer vertellen over de constructie? Want zoals jij het schrijft, lijkt me dat je werken en leren niet zomaar van elkaar kunt scheiden?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me hetzelfde af als Poezewoes, gezien je verhaal over werk en opleiding...



Verder helpt het om bij dit soort moeilijke verkondigingen niet te vergeten om je eigen gevoelens een plaats te geven in het geheel. Dus: als jij je ongemakkelijk voelt bij het vertellen van dit nieuws, kun je dit ook gewoon onder woorden brengen in het gesprek dat je met je leidinggevende gaat hebben. Dan hoef je je niet krampachtig vast te houden aan de tekst die je in je hoofd klaar hebt, zo'n gesprek loopt meestal toch anders. En hou in je achterhoofd, dat je vast niet de eerste bent die zo'n beslissing neemt. Ik ben het wel met de anderen eens, dat je moet proberen om een "goed einde" te vinden. Het is wel een beslissing, waar je in latere situaties misschien nog verantwoording over af moet leggen (tov je CV, bij een andere werkgever).

Succes hoor!
Poezewoes en Lieniepienie, ik doe de opleiding in deeltijd en zou in principe een jaar niet hoeven te werken. Al mijn andere stages heb ik al gedaan, dus vandaar.



Bedankt voor jullie adviezen! Ik zit er zo mee, dat ik vannacht een pracht van een paniekaanval heb gekregen en nu dus een dagje thuis ben. Ik weet het, uitstelgedrag, maar ik voel me er behoorlijk *lelijke taal* onder. Morgen dus maar vertellen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon eerlijk vertellen hoe het in elkaar zit. DIt werkt vaak het allerbeste! Kan me voorstellen dat je er erg tegenop zit hoor, maar vaak blijkt het achteraf mee te vallen....

Het feit dat je vannacht een paniekaanval hebt gehad zegt eigenlijk al genoeg... het is allemaal duidelijk te veel voor je! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
"Visualiseer" ahw de opluchting die je voelt als het hoge woord er uit is! Dat helpt mij altijd als ik zoiets moet zeggen. Heel veel sterkte! Overigens een heel wijze beslissing, als het je zo boven het hoofd groeit. Beter nu dan te wachten op een zware burnout!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven