Werk & Studie alle pijlers

Wat is een slimme keus?

23-10-2007 12:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds een aantal maanden op zoek naar een andere baan en 3 weken geleden zag ik een advertentie waarvan ik dacht yep meteen reageren! Zo gezegd zo gedaan! En wat denk je? ja, hoor aangenomen! Na het 2de gesprek had ik al wat bedenkingen aangezien ik voor filiaal A gesolliciteerd had en nu voor filiaal B op gesprek moest. Maar goed ik wilde een andere baan dus niet zeuren! Kans pakken!! Tenminste dat dacht ik en dat was de reaktie van velen. Heb meteen mijn baan opgezegd (nog voor ik mijn contract getekend had) en meteen spijt! gisteren 1ste kennismaking gehad op de nieuwe werkplek en het voelde zo fout!! Ik liep terug naar mijn auto en de tranen stroomden over mijn wangen en eenmaal in de auto bleven ze komen. Vanacht geen oog dicht gedaan en vandaag telkens van die jank buien. Ik heb zo'n spijt van mijn beslissing. Pas echt niet in het team en weet dat ze bij mijn oude baan nog mensen nodig hebben voor een lagere functie! reactie van anderen is niet doen, maar ik heb er nu eigenlijk lak aan, want ik voel me dood ongelukkig en blijf dus liever! Ben benieuwd wat jullie zouden doen! Moet ik proberen om bij mijn oude baas te blijven of moet ik mijn gevoel negeren! Of op zoek naar een hele andere baan, vanmiddag al afspraak bij een uitzendburo! Ben zo bang dat ik nu in paniek een verkeerde beslissing maak en dadelijk echt met de gebakken peren zit!
Alle reacties Link kopieren
Wat *** zeg dat is echt niet fijn maar ff een vraagje waarom ben je op gehouden met je eerste baan.

Bij je sollicitatie krijg je meteen wel een indruk dat het daar fijn is ja of nee

En als het je niet ligt dan heb je altijd nog een baan. En dan kun je altijd verder kijken.

Ga gewoon naar het cwi en ga kijken wat ze voor je hebben.

ga daar je situatie anders ook uitleggen misschien kunnen ze daar mee helpen.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zelf niet meer waarom ik een andere baan wilde en kan nu niet eens meer bedenken waarom ik inderdaad weg wilde bij mijn nu nog even baan! Ik baal er echt zo van! Ben veel te impulsief in dat soort dingen! Het sollicitatie gesprek heeft plaats gevonden op het hoofdkantoor van het bedrijf en ja stom ik had even sfeer moeten gaan proeven bij de betreffende vestiging. Dan had ik het meteen niet gedaan! Was zo blij en nu zo down! :'-(
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is echt balen zeg ik snap je best wel



Maar ga met goeie moet naar het CWI en hoor daar wat ze voor je hebben.

Ik hoop echt dat je snel weer wat nieuws en echt iets wat je wil hebben.



Succes meid en ook sterkte
Alle reacties Link kopieren
Neem die baan niet en ga ook niet terug naar je oude werkgever. Je bent niet voor niks op zoek naar iets anders. Zie dit als een kans om helemaal blanco te beginnen. Je hebt geen baan, dus genoeg tijd om op zoek te gaan naar iets leuks en je weet nu ook waar je op moet letten als je solliciteert (sfeer bedrijf etc.).

Even snotteren, diep ademhalen en bedenk dat het goed komt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde dat het zo is tegengevallen!

Terug gaan naar je oude baas zou ik ook niet doen, toch een stukje trots wat meespeelt. Eerst graag wegwillen daar en dan met hangende pootjes terugkomen geeft ook niet echt een lekker beeld van je, denk ik.



Idd inschrijven bij uitzendbureaus en de kranten uitpluizen...je komt vast wel weer iest leuks tegen. Je kan ook eerst diverse banen via een uitzendbureau 'uitproberen', korte opdrachten bij verschillende bedrijven. Zo kan je je misschien wat breder orienteren.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat rot zeg!!!! Nachtmerrie kan ik me voorstellen.

Maar probeer niet teveel bij de pakken neer te zitten. Ga zeker niet terug naar je oude baan!!! Je hebt niet voor niks gesolliciteerd en een lagere functie wil je ook echt niet, wordt je ook niet gelukkiger van over een tijdje, ook al is dat misschien nu wel even zo. En denk ook aan je trots!

Blijf bij je huidige nieuwe baan en ga direct op zoek naar wat anders!! En ga dan ook niet te vlug op een nieuwe baan inj, orienteer je goed. Het komt niet goed over als je ook daar dan snel weer weg wil.



Succes!!!
Hoi Meissie,



Vervelende situatie! Als de nieuwe plek zo verkeerd voelt, moet je daar zeker niet voor gaan. Als je ergens toch graag terug wilt naar je oude baan, zou je in gesprek kunnen gaan met die werkgever. Om je trots zou ik het niet laten. Uiteindelijk is het belangrijkste dat jij op een fijne plek zit!

Heb je een proeftijd in je nieuwe baan? Zo ja, dan kun je de komende tijd (maand?) elke dag nog opzeggen. Je kunt het dus ook even uitproberen om te zien of je eerste indruk de juiste was. En dan ondertussen verder zoeken naar iets waar je wel echt op je plek bent.



Helemaal geen baan zou ik niet voor kiezen (tenzij je niet echt een baan nodig hebt natuurlijk). Omdat je zelf gestopt bent, heb je ook geen recht op WW en moet je het dus zonder vangnet doen... Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag naar een uitzendburo geweest en die hebben me aangeraden om even 2 of 3 dagen rustig na te denken over wat ik nu echt wil! Dat ga ik nu ook doen! Tenminste morgen ff helemaal niets! Voor donderdag heb ik een afspraak gemaakt bij het cwi en ik zit er zwaar aan te denken om eventueel ook een gesprek met mijn oud werkgever aan te vragen! Ben tot 1 december zowieso nog voor hun werkzaam. Ben voor die andere baas helemaal nog niet begonnen. Was eerste kennismaking. Kan het van mezelf ook helemaal niet uitstaan dat ik me zo uit het veld laat slaan, maar het voelt echt niet goed! Ik heb eigenlijk niet zo'n last van mijn trots! Besef nu eigenlijk pas dat ik het zo slecht nog niet had/heb. Heb de hele tijd de zin "You don't know what you gott till its gone" in mijn hoofd! Vind het ook niet zo erg om stapje terug te doen dat liever dan helemaal geen inkomen,want dat kan ik me helaas niet veroorloven. Na mijn ontslag aanvraag werd ook al aangegeven dat de deur altijd open zou staan. Alles is netjes afgehandeld! Nou ja. Donderdag zie ik wel weer verder. Nu eerst ff tot rust komen, want vandaag heeft er flink ingehakt!
Dat klinkt als een goed plan! Ze zeggen niet voor niets dat de deur altijd open staat. En misschien hebben ze zelfs nog niemand om jouw oude functie over te nemen en kun je daar in terug.

Eerst een paar dagen rust klinkt ook verstandig. Even de tijd nemen om alles te laten bezinken en dan tot een doordachte keuze komen. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ja vind ik ook een goede zet.

Maar je bent bij de nieuwe werkgever dus nog niet eens begonnen? Dan zou ik toch proberen om bij je oude werkgever je huidige functie terug te krijgen. Zeker omdat ze zeggen dat de deur altijd open staat..

ik zou niet alles opzeggen, want dan heb je geen baan en geen geld..

Denk er nog maar eens goed over na en beslis niet te overhaast! Succes!!!.
Alle reacties Link kopieren
pfff... eindelijk kan ik weer opgelucht ademhalen!!! Vandaag 2de gesprek bij het cwi gehad en heb 5 vacature's gevonden en bij een heb ik morgen al een gesprek. Lijkt me een leuke baan! Eentje waar ik ook mijn passie in kwijt kan. Samen met mijn vriend de financieën eens doorgelicht en we zijn tot de conclussie gekomen dat we het wel een poosje van 1 inkomen kunnen redden! Heb ook geen gesprek meer bij mijn huidige werkgever aangevraagd. Ik zit tot 1 december mijn tijd uit en mischien kan ik doorstromen in een andere baan bij een ander bedrijf. Ga donderdag nog wel even naar mijn werkgever die ik dus ga weigeren om het ook daar netjes af te ronden. Of ja netjes? Ik laat ze natuurlijk wel in de steek, maar vind mijn eigen geluk wel belangrijker! Fancy78 dank je voor je tip over het cwi. Dacht dat ik daar alleen maar heen kon als ik echt werkeloos was. Ze hebben me echt goed geholpen! Nog paar weekjes werken en dan gaan mijn overuren en vakantiedagen in en kan dan ook echt genieten van mijn vrije tijd! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk wordt het wat met de vacatures die je nu gevonden hebt! Fijn dat de druk er nu vanaf is ook zodat je tenminste niet het gevoel hebt dat je zomaar een baan zou moeten aannemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven