Viva zoekt alle pijlers

Roken tijdens de zwangerschap

08-08-2012 14:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij tijdens je zwangerschap(pen) gerookt en wil je hier anoniem over vertellen?



Voor een interview in Viva zoek ik jou.

Mailen kan naar danielle@viva.nl



Edit: Discussiëren over dit onderwerp graag op de pijler 'Zwanger'. Dit prikbordbericht is bedoeld voor mensen die willen reageren op de oproep.
Alle reacties Link kopieren
Als je de ballen hebt om te roken tijdens een zwangerschap, heb dan ook de ballen om niet-anoniem hieraan deel te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Haha idd tof! Als mensen genoeg lef hebben om rokend met een dikke buik rond te lopen, dan mogen ze ook wel met foto erin!
Alle reacties Link kopieren
Zag er laatst een pontificaal op Utrecht CS staan paffen.



En nee, ze was niet dik. Was een soort van olifantendracht.
Alle reacties Link kopieren
ik ken er genoeg! Ook die direct problemen tegen kwamen tijdens hun zwangerschap ten gevolge van het (vele)roken. Ik vind het je ongeborene de kans ontnemen op een eerlijke start. Voor de rest snap ik niet dat die vrouwen met dikke buik zich niet de ogen uit t hoofd schamen als ze en publiek een peuk opsteken.

Maar ik weet ook hoe godsmoeilijk het is om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Mariamena...het is ook godsmoeilijk om te stoppen.



Mijn nicht trok zichzelf bijna de haren uit het hoofd maar heeft uiteindelijk in de hele zwangerschap 4 sigaretten gerookt. Op de laatste dag, ze verveelde zich de tering



Maar dat je idd met je dikke buik en publiek gaat staan paffen mensen keken er ook echt naar van "girl wtf are you doing" maar ze leek het niet echt te merken.



Ps. Ik vind het best sneu dat viva hier wel oproepjes mag doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er trouwens ook een die pas na 4 maanden ontdekte zwanger te zijn. En huilen want zo schuldig voelde ze zich over het roken en drinken.
Alle reacties Link kopieren
@ruza: dat is anders! Dan kan je er niks aan doen!



Ik ken iemand die er nog bonter maakte, elke dag roken, en elke week helemaal vol zuipen, want ja dat kon straks niet meer...uhm kronkel??? Nu ook niet hoor



Of eentje die niet mocht stoppen van de gyn, want dat was stressvoller dan stoppen... Nou beetje doorzettingsvermogen hoor!! Je hebt het wel over je kind
Alle reacties Link kopieren
Me moeder was inverwachting van mij, toen ze s avonds weeën kreeg en na t ziekenhuis moest vroeg ze de verloskundige of ze eerst nog eentje mocht roken voordat ze na t ziekenhuis mocht k zou de ogen uit me kop schamen dat ze zoiets durfde te vragen
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 08 augustus 2012 @ 15:06:



Of eentje die niet mocht stoppen van de gyn, want dat was stressvoller dan stoppen... Nou beetje doorzettingsvermogen hoor!! Je hebt het wel over je kind



Klopt, mijn moeder is dat inderdaad ook verteld toen ze zwanger was van mij (26 jaar geleden) en is wel geminderd maar niet gestopt.



Ik ben overigens geboren met klompvoeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er genoeg die gewoon doorroken.

Vind het schandaaaaalig!

Maar ze hoeven van mij geen medelijden te krijgen als dat

kindje hartstikke gehandicapt blijkt te zijn....
Viva doet er verstandig aan de opmerking onder de oproep even te nuanceren want als ik dit zo lees is niemand die hier ooit op gaat reageren. Fijn dat er met dit soort dingen altijd van die moraalridders zijn!
Alle reacties Link kopieren
Koekie...medelijden met de moeder niet nee (hoewel, je weet niet of het door het roken komt) met dan kind...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 08 augustus 2012 @ 15:51:

Koekie...medelijden met de moeder niet nee (hoewel, je weet niet of het door het roken komt) met dan kind...



je hebt gelijk maar toch....



vooral a.s. moeders die het excuus gebruiken "volgens de huisarts geeft stoppen met roken veel stress, en stress is ook slecht voor de baby hoor"
Alle reacties Link kopieren
En sommige artsen (vooral vroeger) ZEGGEN DAT NOG ECHT OOK!! Dan kun je het die moeder nog maar half kwalijk nemen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als artsen het zo zeggen is dat echt kwalijk. De situatie die ik voorlegde was een vrouw die al een jaar probeerde een kindje te krijgen, en die was zoo gelukkig dat ze eindelijk zwanger was.. Dan zou ik als ik ging proberen alvast minderen.



Kindje heeft trouwens lucht weg problemen ( valt weg met ademen, en zoveel slijm in z'n longen dat hij weg valt ) maarja ze roken ook boven de wieg hè...





Maar ieder z'n eigen situatie hoor!



@ tuya erg hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oud-collega heeft ook tijdens haar zwangerschap ju negen jaar geleden gerookt en ik zie al jaren eerst op hyves, nu op Facebook hoe erge astma die knul heeft. Dan moeten ze weer naar het ziekenhuis, dan weer daarnaar toe. Dan moet ie weer aan de prednison. Elke dag berichtjes waarvoor drama het al niet is. En ondertussen wel de indruk laten wekken wat voor fantastische moeder ze wel niet is door zo voor haar zoontje te zijn en altijd mee te gaan naar ziekenhuizen e.d. Snapt ze dan niet dat zij de schuldige aan dit alles is? Bah! Voor de rest sowieso not doen om te roken tijdens zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Weetje...in sommige kringen luistert men liever naar elkaar dan naar experts. En dat zie ik in alle lagen van de samenleving.



Als je ouders en schoonouders het hebben gedaan zonder negatieve gevolgen dan hebben die gelijk, niet de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft een broer, deze heeft 2 kids (3 en 5) met astma. Ouders van deze kids roken zelf niet maar opa/oma (mijn ex-schoonouders dus) wel. Jeetje is het nog te volgen haha



Als ze naar opa/oma gingen werd daar niet gerookt binnen vanwege de kids. Maar in de uren voor het bezoek werd alvast zoveel nicotine-opgebouwd en gestoomd dat het huis toch al blauw zag van de rook als het bezoek binnenkwam. Het zit tenslotte toch ook al in de gordijnen en vloerbedekking. En als die 2 astma-kids weg waren konden opa/oma niet wachten om een sigaretje aan te steken. Ook lekker meten met 2 maten he.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt toen ik een kindje wilde. Ik vind dat alle vrouwen het moeten proberen. Je doet het niet voor jezelf, maar voor je baby.

En dat stoppen stress vol is, ja dat klopt. Lijkt me ook erg moeilijk om zwanger te zijn en te moeten stoppen. Daarom ben ik van te voren gestopt. Precies zoals ik van plan was.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren. Ik wil jullie vragen om te discussiëren over dit onderwerp op de pijler 'Zwanger'. Dit prikbordbericht is bedoeld voor mensen die willen reageren op de oproep.



Rokende vriendinnen / zussen / collega's mogen zich melden bij danielle@viva.nl



Dank jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn moeder vragen of ze mee wil doen



Overigens ben ik hartstikke gezond, al vanaf dat ik een klein Stofmuisje was.

Neemt niet weg dat ik in ieder geval ga proberen te stoppen, mocht het zover komen dat ik kinderen ga willen.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
Mensen die mee willen doen moeten toch mailen, waarom mag hier dan geen discussie komen? Je kunt niet iets op een open forum zetten maar discussie verbieden.

Verder lijkt dit me een erg onhandige keuze voor een artikel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap gerookt, wel minimaal. Dit was in overleg met mijn verloskundige. Destijds hadden wij veel problemen met mijn schoonouders. Ik heb ook een tijdje niet gerookt maar hierdoor kreeg ik, ook vanwege stress, een te hoge bloeddruk. Het was of heel minimaal roken of opgenomen worden in het ziekenhuis. Bij mijn tweede heb ik niet gerookt, toen was de hele situatie om mij heen rustiger. En nu ben ik volledig rook vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven