Viva zoekt alle pijlers

Huisgeesten gezocht

20-08-2012 17:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woon jij onder één dak met een geest? Zijn er vreemde voorvallen in huis en heb je een duidelijk beeld in je hoofd van degene die bij je spookt?



Viva is op zoek naar vrouwen die leven met een huisspook. Ben jij dit en wil je hier (anoniem) over vertellen?

Mail danielle@viva.nl voor meer info.
...
Alle reacties Link kopieren
1 geest? Het stikt hier van de geesten :-)
ja ik. Deze geesten (of kaboutertjes) maken rommel, plassen naast de wcpot, maken sokken e.d. kwijt.

Sommigen zeggen dat het gewoon mijn man en kinderen zijn, maar daar geloof ik niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik! Maar mijn man noemt het huisspook gewoon moeder.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Haha! In zulke gevallen raad ik ghostbusters aan.

In alle andere gevallen graag een mailtje naar danielle@viva.nl

We zijn nog steeds op zoek!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik, gaan we nu daten?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Niet meer naar die enge films kijken hoor.
Enn zit je hier? Het was al zo rustig op zolder vannacht
Alle reacties Link kopieren
Meds ik wil echt niet élke avond met jou op zolder van dit forum. Ik heb echt ruimte nodig en ik hoop van harte dat je mijn wens kan respecteren. Ik besef dat hier een existentiële crisis aan ten grondslag ligt en jij als geen ander wat het is om huisgeest te zijn .Vivadaniela heeft interesse in mij en dat doet mij goed. Ga alsjeblieft terug naar zolder om BGB te haunten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof eigenlijk nooit zo maar.... Mijn zoontje, autistisch, werd steeds wakker snachts. Echt vreselijk schreeuwen en natuurlijk weten wij dat aan nachtmerries. Hij werd langzaam wat ouder (tja wie niet) en kreeg intresse in spookfilms. Hij is verbaal erg slecht en kan zich niet goed duidelijk maken. Maar echt geobsedeert door films waar spoken in voorkwamen. Op een keer zei ik voor de grap "ken jij soms een spook" en hij zei Ja. Eh....dus ik het spelletje meespelen. Hoe ziet die er uit dan. Nou, geloof het of niet ik heb nog nooit zo'n duidelijke beschrijvin gehoort uit zijn mond. Ik vertelde dat aan iemand en die vertelde mij weer dat voordat ik op deze woning kwam er brand is geweest waarbij een kindje om het leven is gekomen. Hij heeft dat kind beschreven. Van kleding tot haar kleur en lengte Ik geloof nog steeds niet echt maar krijg toch m'n twijfels. Hoe komt zo'n wereldvreemd mannetje daar toch aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een hoop meegemaakt wat geesten betreft.ik kwam in een nachtvlub te werken waar een heleboel vreemde dingen gebeurden. De eerste dag dat ik daar binnenliep was er een meid die dacht dat ik een geest was toen ze me zag... Eerst moest ik daarom lachen en verklaarde ik haar voor gek. Maar nou scheen er een meid geweest te zijn jaren daarvoor die er precies uitzag als ik en die was daar vermoord.

Op een avond vlak voor de kerst, terwijl ik heel de avond achter de bar stond uen er verder niemand achter was geweest ,vond ik een jurk die daar eerder niet lag. En ik vroeg iedereen of die jurk van hun was of wist van wie. Niemand wist het. Einde van de avond bam ik de jurk zelf maar mee. Zo hoefde ik geen jurk voor de kerst meer te kopen, het was toch mijn maat. Nadat ik de jurk had gedragen, de eerst volgende dag dat ik op het werk was gebeurde er dingen die als ik het niet zelf zou hebben meegemaakt ik het waarschijnlijk niet zou hebben gelooft. Ik was samen met de manager van de zaak( waarmee ik een relatie had) na sluitingstijd alleen in de zaak. In de kelder hadden we een keukentje waar we een magnetron enzo hadden staan. Mijn vriend was moe en ging even op 1 van de vanken liggen. Ik ging naar veneden om ff wat noodles klaar te maken voor mezelf. Ik deed de waterkoker aan en toen begon het. In de keuken stond een ijsblokjes machine met daarboven op ern magnetron en daat boven op een waterkoker en een leeg koffieblik. Eerst begon de koffieblik ineens te rammelen. Ik dacht dat het door de waterkoker kwam dus zette het blik op het aanrecht. Daarna begon de magnetron hevig te trillenen dat werd al enger dus ik liep heel voorzichtig de keuken uit. Eenmaal uit de keuken klonken er keiharde klappen en gebonk vanuit de ijsblokmachine. Ik ben zo snel mogelijk de trap op en smeet de deur dicht. En terwijl ik van de schrik probeerde te bekomen werd er keihard op de deur gebonst . Ik wou het liefstgelijk weg maar me vriend wou noyg heel even liggen, dus bleef ik zo dicht mogelijk bij hem zitten. Na een aantal minuten toen ik dacht sat het allemaal voorbij was en ik wat gekalmeerd was wou ik mijn sigaretten pakken die op een kruk aan de bar lag. Op het moment dat ik deze can de kruk pakte begonnen alle krukken in de zaak uit het niets te spinnen wT voor mij de druppel was. Ik maakte me vriend waKker en zei dat ik direct weg wou.en en terwijl hij me aankeek zag ik zijn hele gezicht vertrekken.... Binnen in de zaak verscheen er een grote grijze wolk... We zijn allebei de zaak keihard uitgerent. Het afrikaanse meissie die me voor een geest aanzag was inde weken rond de kerst op vakantie geweest en kwam 2 dagen na het gebeuren terug. Nadat ik haar vertelde over de jurk en die liet zien schrok ze zich kapot en vertelde me dat die van het dode meisje was. Ik vertelde het verhasl aan me ma en me tante en met oud en nieuw hadden we de jurk om een bos olijftakken gewikkeld om het op het vuur te gooien die er was gemaskt op de hoek van de straat. En met zijn drieen hand in hand begonnen we voor het meisje te bidden, en op dat moment stond iedereen die op straat eromheen stond, inclusief wij, versteld te kijken . De vlammen veranderden van geel/oranje in blauw. En ookal duurde het maar een paar tientallen secondes, hadden heel wat mensen het gezien, en daarna maakte ik met die geest niets meer mee...
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn man noemt het huisspook gewoon moeder.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2013 11:53
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:apie88 schreef op 09 april 2013 @ 05:12:

Ik heb wel een hoop meegemaakt wat geesten betreft.ik kwam in een nachtvlub te werken waar een heleboel vreemde dingen gebeurden. De eerste dag dat ik daar binnenliep was er een meid die dacht dat ik een geest was toen ze me zag... Eerst moest ik daarom lachen en verklaarde ik haar voor gek. Maar nou scheen er een meid geweest te zijn jaren daarvoor die er precies uitzag als ik en die was daar vermoord.

Op een avond vlak voor de kerst, terwijl ik heel de avond achter de bar stond uen er verder niemand achter was geweest ,vond ik een jurk die daar eerder niet lag. En ik vroeg iedereen of die jurk van hun was of wist van wie. Niemand wist het. Einde van de avond bam ik de jurk zelf maar mee. Zo hoefde ik geen jurk voor de kerst meer te kopen, het was toch mijn maat. Nadat ik de jurk had gedragen, de eerst volgende dag dat ik op het werk was gebeurde er dingen die als ik het niet zelf zou hebben meegemaakt ik het waarschijnlijk niet zou hebben gelooft. Ik was samen met de manager van de zaak( waarmee ik een relatie had) na sluitingstijd alleen in de zaak. In de kelder hadden we een keukentje waar we een magnetron enzo hadden staan. Mijn vriend was moe en ging even op 1 van de vanken liggen. Ik ging naar veneden om ff wat noodles klaar te maken voor mezelf. Ik deed de waterkoker aan en toen begon het. In de keuken stond een ijsblokjes machine met daarboven op ern magnetron en daat boven op een waterkoker en een leeg koffieblik. Eerst begon de koffieblik ineens te rammelen. Ik dacht dat het door de waterkoker kwam dus zette het blik op het aanrecht. Daarna begon de magnetron hevig te trillenen dat werd al enger dus ik liep heel voorzichtig de keuken uit. Eenmaal uit de keuken klonken er keiharde klappen en gebonk vanuit de ijsblokmachine. Ik ben zo snel mogelijk de trap op en smeet de deur dicht. En terwijl ik van de schrik probeerde te bekomen werd er keihard op de deur gebonst . Ik wou het liefstgelijk weg maar me vriend wou noyg heel even liggen, dus bleef ik zo dicht mogelijk bij hem zitten. Na een aantal minuten toen ik dacht sat het allemaal voorbij was en ik wat gekalmeerd was wou ik mijn sigaretten pakken die op een kruk aan de bar lag. Op het moment dat ik deze can de kruk pakte begonnen alle krukken in de zaak uit het niets te spinnen wT voor mij de druppel was. Ik maakte me vriend waKker en zei dat ik direct weg wou.en en terwijl hij me aankeek zag ik zijn hele gezicht vertrekken.... Binnen in de zaak verscheen er een grote grijze wolk... We zijn allebei de zaak keihard uitgerent. Het afrikaanse meissie die me voor een geest aanzag was inde weken rond de kerst op vakantie geweest en kwam 2 dagen na het gebeuren terug. Nadat ik haar vertelde over de jurk en die liet zien schrok ze zich kapot en vertelde me dat die van het dode meisje was. Ik vertelde het verhasl aan me ma en me tante en met oud en nieuw hadden we de jurk om een bos olijftakken gewikkeld om het op het vuur te gooien die er was gemaskt op de hoek van de straat. En met zijn drieen hand in hand begonnen we voor het meisje te bidden, en op dat moment stond iedereen die op straat eromheen stond, inclusief wij, versteld te kijken . De vlammen veranderden van geel/oranje in blauw. En ookal duurde het maar een paar tientallen secondes, hadden heel wat mensen het gezien, en daarna maakte ik met die geest niets meer mee..... en toen werd ik wakker
Hahahaha!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt erom lachen, maar ook ik weet uit ervaring dat er wel degelijk meer is dan we denken. Heb zelf ook één en ander meegemaakt op dit gebied, niet thuis maar elders. Wil er het liefst nooit meer aan denken en er nooit meer iets mee te maken hebben. Ben nog niet eerder zo doodsbang geweest als toen.
such reply. wow.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof zelf niet zozeer in geesten en dergelijke maar ik sta er wel voor open. In mijn oude huis waren namelijk verschrikkelijke dingen gebeurd. Dochtertje heel ziek en overleden, ouders uit elkaar en vader zichzelf opgehangen in 1 van de kamers. De buren hadden mij dit verteld toen ik er al een tijdje woonde. Nooit echt bij stilgestaan. Tot ik een nieuwe vriendin kreeg. Deze gaf voorzichtig aan dat ze zich af en toe ineens niet veilig voelde en bang werd. Een kennis van haar die kon samen met haar dochter wel met "geesten" communiceren en soms zagen ze ook hoe ze eruit zagen. Maar ik heb over de geschiedenis van mijn huisje toen maar niets gezegd. Zometeen sloeg mijn vriendin gelijk door en wilde ze dan misschien wel weg. Maar op een gegeven moment kwam de moeder toch eens kijken wat het kon zijn. En die vertelde mij dus 1 op 1 wat de buren mij verteld hadden. Terwijl ze die mensen nog nooit gezien had. Maar dan ook werkelijk even chronologisch en dezelfde plaatsen en manier van.

Sindsdien sta ik er voor open. Maar geloven zal pas gebeuren als ik zelf meemaak dat ik tegen een geest "aanloop".
Maak van je hart geen moordkuil.
Alle reacties Link kopieren
Naast mijn ouders woont er nog iemand in huis, deze mevrouw laat zichzelf niet vaak zien maar wel horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven