Viva zoekt alle pijlers

Geen vrienden

22-04-2013 13:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een mooie en integere portretserie in VIVA ben ik op zoek naar vrouwen die het lastig vinden vriendschappen te sluiten. Herken je je hierin, of onderhoud je bewust geen vriendschappen?





Ben jij tussen de 25 en 40 jaar en durf je hierover te vertellen (en op de foto)? Mail dan naar michiel.vanrenselaar@gmail.com . Voor meer informatie kun je natuurlijk ook mailen.
Alle reacties Link kopieren
ik voldoe niet aan de leeftijd, maar heb inderdaad weinig vrienden en houd ze om veel redenen op afstand.

suc6
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal van 14052013anoniem had die van mij kunnen zijn.

Maar toch knaagt bij mij nu toch steeds de vraag waarom lukt/klikt het niet met iemand? Nodig mensen uit, toon interesse. Maar ik word nooit terug gevraagd of uitgenodigd. Bij school leuke contact met 3 vrouwen, we staan altijd bij elkaar en praten over van alles. Voel me altijd lullig als ik deze 3 vrouwen met elkaar wat zie doen of afspreken. Erom vragen dat ik dat ook wel zou willen gaat me te ver. Dan komt het niet omdat dat hun dat ook zouden willen. Ik wil hierover wel mijn verhaal doen maar dan ook zonder foto en anoniem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrienden, maar zij voelen niet als vrienden. In mijn beleving heb ik dus geen vrienden.

De redenen waar het mee te maken heeft:

-29 maal verhuisd, overal in NL en ook daarbuiten

-nu 8 jaar woonachtig in volgens mij het kleinste dorp van NL

-ik ben een 38 jarige single vrouw zonder partner/ kinderen/werk,

ik ontmoet weinigen met ongeveer hetzelfde leven.

-kritisch: normen en waarden, tja ik ben door mijn oma's opgevoed

-qua hobbies ben ik 25, qua denken en baggage een stuk ouder



In vriendschappen willen vrouwen naar mijn mening veel contact, app/sms/bellen/fb etc etc. Ik vind 1 a 2x contact p wk meestal voldoende



Schaamte is er niet, gemis wel. Vooral een goed gesprek, discussie, slappe lach- ik geniet er erg van.



Interview + foto heb ik geen enkele moeite mee, echter kosten kan ik niet maken gezien mijn financiele situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wanneer dit item in de Viva komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar te jong, maar ik vind het erg mooi dat er aan dit onderwerp aandacht wordt besteed. Het is niet zo dat ik geen vrienden heb, maar mijn vrienden wonen enorm verspreid over het land (mede door mijn studie). Bovendien is iedereen erg druk met werk/relatie/studie, waardoor en vaak weinig tijd is om af te spreken. Nieuwe contacten opdoen vind ik ook lastig. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Het doet een mens goed te vernemen niet de enige in dit soort categorie te zijn.

Ik zelf voel me niet eenzaam met weinig vrienden, ik waardeer de contacten die ik om mij heen heb. Wat zo lastig blijkt in onze leeftijdscategorie dat het lijkt of iedereen om je heen zijn leven zo heeft opgebouwd en ik denk dat het moeilijk is hierdoor nieuwe contacten te leggen, wat ik heel erg leuk zou vinden

Het wordt wel erg persoonlijk om dit in een fotoreportage te doen...zou niet weten of ik daar het lef voor heb!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het maken van contact in nieuwe situaties heb ik eigenlijk altijd al lastig gevonden. Ik wil wel graag, maar ben teveel bezig met de indruk die ik bij nieuwe mensen achter laat en wat ze van mij vinden. Uiteindelijk kan ik helemaal mijzelf zijn wanneer ik wat meer op mijn gemak ben, maar dat duurt soms lang. Ik merk dat ik hiermee mensen, onbedoeld, op afstand weet te houden. Dit terwijl ik echt wel een prater ben. Dit is iets wat steeds meer aan mij begint te knagen. Zo is het eigenlijk ook met het hebben van vriendinnen. Door de jaren heen heb ik veel verschillende vriendinnen gehad, maar de interesse die ik toonde was helaas niet wederzijds, ook wel 'gelegenheidsvriendinnen.' Ik heb 1 goede vriendin over gehouden die ik al jaren ken. We ondernemen wel regelmatig iets, maar toch mis ik het hebben van andere contacten om mij heen. Ik sta er zeker voor open en kom voor mijn gevoel ook genoeg onder de mensen (sportschool, evenementen), toch is het nog niet gelukt om andere vriendschappen op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er best voor open staan om te worden geïnterviewd en vind het ook niet erg om met foto erbij in de Viva te staan. Ik maak heel makkelijk contact met mensen, maar vind het heel moeilijk om vriendschappen te sluiten. Veel mensen zien me als een open boek, een vrolijke, leuke, sterke meid vol zelfvertrouwen. Ondertussen heb ik echter een laag beeld van mezelf, weinig zelfvertrouwen en ben ik wel een open boek, maar meer uit een soort uitdaging omdat ik verwacht dat iedereen schreeuwend weg holt als ze mijn echte 'ik' zien. Dit gebeurt verrassend genoeg niet, maar een echte vriendschap ontstaat er toch ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 28, en ik voel me behoorlijk eenzaam, zo graag met iemand kunnen over praten en advisie aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
maar ik ben een buitenlands vrouw en woon ik in NL pas 5 jaar, zal dat interessant voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
[quote]tinkerbel86 schreef op 19 augustus 2013 @ 00:51:

Ik zou er best voor open staan om te worden geïnterviewd en vind het ook niet erg om met foto erbij in de Viva te staan. Ik maak heel makkelijk contact met mensen, maar vind het heel moeilijk om vriendschappen te sluiten. Veel mensen zien me als een open boek, een vrolijke, leuke, sterke meid vol zelfvertrouwen. Ondertussen heb ik echter een laag beeld van mezelf, weinig zelfvertrouwen en ben ik wel een open boek, maar meer uit een soort uitdaging omdat ik verwacht dat iedereen schreeuwend weg holt als ze mijn echte 'ik' zien. Dit gebeurt verrassend genoeg niet, maar een echte vriendschap ontstaat er toch ook niet.[/quot]

wij zijn helemaal dezelfde, ik kan niet zo goed als je schrijven, maar begrijp ik helemaal en heb ik prieces gevoel.
Alle reacties Link kopieren
het is fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die weinig tot geen vrienden hebben

ik heb 2 goeie vriendinnen die niet dicht in de buurt wonen :(

vroeger zat ik bij een hele leuke vrienden groep maar is helaas uit elkaar gevallen en mis dat soms nog best wel

en merk nu dat ik het heel moeilijk vind om nieuwe contacten op te doen
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, het maakt geen reet uit hoe je eruit ziet of hoe je bent, het kan je overkomen en mij ook. Ik wordt ook gezien als een sociale vrolijke meid maar van binnen voetl dat niet zo. Ik heb een vriend, en heb altijd eigenlijk wel vriendjes gehad, die me liefde gaven. Maar vriendinnen heb ik maar weinig. Terwijl ik jong ben (23) en graag op stap wil gaan maar ik kan gewoon niemand bedenken ....... voel me dan behoorlijk klote en eenzaam. Daarnaast heb ik ook last van angsten (ook sociale angst). je ziet het niet aan me en als ik iemand eenmaal leer kennen ben ik echt heel open en spontaan en alles, maar echte vriendschap lukt me niet.. waarom.. weet ik niet!
Doe maar normaal, doe je al gek genoeg ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik heb ook weinig vrienden. Vind het erg moeilijk om contact te maken door mijn sociale angsten en weinig zelfvertrouwen. Alleen als ik me op mijn gemak voel kan ik erg open en spontaan zijn. Heb vroeger wel leuke vriendschappen gehad maar dat is helaas verwatert. Wel prettig om te weten dat ik niet de enige ben (vaak denk ik dat) maar hoop wel dat het in de toekomst veranderd.



Ik zou best mijn verhaal willen doen maar liever niet herkenbaar in beeld ( ik merk dat ik me toch erg schaam en bang ben voor de oordelen van anderen) Vaak heb ik ook het idee dat het erg moeilijk is om nieuwe contacten te vinden omdat het lijkt of iedereen van mijn leeftijd al contacten heeft en niet open staat voor nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Goed onderwerp! Lees nu al dat ik lang niet de enige ben met het probleem! Ik heb een hoop vrienden gemaakt al in m'n leven, maar ben er ook ontzettend goed in om ze weer te laten verwateren. Hier heb ik vaak genoeg spijt van! Vaak neem ik me voor om nieuwe vrienden te maken, maar nu ik 25 ben is dat lang niet zo makkelijk meer als 10 jaar geleden. Iedereen lijkt het al druk genoeg te hebben met hun levdn en er past waarschijnlijk helemaal geen nieuwe vriendin bij.. Tenminste mij lukt het niet meer om die klik met iemand te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb weinig vrienden meer in mijn woonplaats. Al onze vrienden wonen minimaal een uur rijden bij ons vandaan.

Ik heb daarom maar een contact oproep geplaatst op het viva forum en ik heb tientallen reacties mogen ontvangen van vrouwen in dezelfde woonplaats en levensfase als ikzelf. Ik heb al een aantal afspraken gehad met een of twee dames en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Uiteindelijk zou ik blij zijn met 1 of 2 vriendinnen in mijn woonplaats, je moet ze tenslotte ook onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 jaar, erg sociaal aangelegd, zie er goed uit krijg ik vaak te horen, heb een vriend en 2 kinderen uit een vorige relatie van 14 en 11 jaar. Heb veel contacten op mijn werk, mijn functie is baliemedewerkster/telefoniste. Daarnaast tennis ik nog. Mijn familie woont helaas ver weg (120 kilometer verderop) en zie ik niet veel, ik heb 2 vriendinnen die ik af en toe zie, want die hebben ook een eigen leven. En dat is tegenwoordig het moeilijke, iedereen heeft het druk druk en echt contact is niet meer zo vanzelfsprekend helaas. Misschien komt het omdat ik woon in een dorpje in Zeeland en daar blijft het moeilijk te aarden, ben zelf Brabantse. Ik woon er echter al 16 jaar. Het is toch een ander gevoel, iedereen blijft hier op zichzelf, ze kennen elkaar en hoeven geen nieuwe contacten meer. Als ik niets regel, dan gebeurt er weinig en dat vind ik erg jammer. Ik blijf hopen op een leuke vriendenkring. Ik ben erg trouw aan de vriendinnen die ik heb en hopelijk komen er nog nieuwe bij. Tot die tijd geniet ik maar van degene die ik hier om me heen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 61. Kennissen wel een paar. Vrienden? Niet. Kinderen waar ik wel terecht kan als er iets zou zijn maar die vallen niet onder de categorie vrienden vind ik. Zou ik een keer ergens onderweg komen te staan? Geen idee wie ik behalve mijn kids zou moeten bellen.

Heel herkenbaar dus de vorige berichtjes maar jullie zijn nog zo jong en dan al mijn probleem. Ik dacht echt dat dat met het ouder worden te maken had. Iedereen is druk. Iedereen heeft zijn eigen kennissen en praktisch geen tijd meer voor een ander. Mijn man is overleden. Ik ga regelmatig naar zijn familie toe maar komen ze terug bij mij? Ja 1 x per jaar voor mijn verjaardag thats it. Ik vraag ze ook niet meer want ze komen toch niet.



Nu klinkt dit allemaal erg zielig maar dat is niet de bedoeling hoor want ik kan gelukkig goed alleen zijn. Onderneem veel maar samen zou toch gezelliger zijn. Ik zit gelukkig niet achter de geraniums te kniezen maar ja....de winter komt er weer aan hè. Geen fietsvierdaagse meer ....minder buiten zijn.



Ik pas op in huizen bij mensen en poezen die op vakantie zijn en kom op die manier overal. Erg leuk om via via dan weer een uitnodiging te krijgen. Maar ook daar komen geen nieuwe kennissen uit. Heb je mijn hulp nodig?



Interessant onderwerp maar met foto in de Viva? Ik denk dat de buren of familie die ik heb zich misschien aangesproken zouden voelen en daar moet je toch heel voorzichtig mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier vroeger geen last van en ik heb een lange tijd gedacht: wat heb ik weinig vriendin. Maar nu is er eigenlijk geen een echte meer van overgebleven en ik vind dat zo gek. Je hebt een wereld vol mensen en het lukt mij niet een vriend te hebben en te houden.

Dat is bizar en je kan je heel heel eenzaam voelen.



Gelukkig heb ik wel andere contacten en vaak leuke projecten.

Omdat hier al heel lang mee te maken heb, is er ook een stuk acceptatie gekomen. Misschien kom ik soms wat hard over? Of zeg ik het net verkeerd. Misschien ben ik af en toe te mal. Misschien kap ik het zelf te snel af omdat ik te gevoelig reageer.



Het gekke is dat ik hier niet echt onzeker door ben nu ik tegen de 40 loop. Ik vind het wel heel lastig dat mijn kind er de dupe van is omdat ik kennelijk af en toe iets uitstraal. Tenminste dat denk ik soms.



Maar ik heb voor mezelf bepaald dat ik wel een heel fijn en leuk mens ben. Het is jammer dat niet iedereen dat kan zien. Er zijn belangrijke mensen die het wel weten. Ik bedenk me soms maar gewoon dat er ook hele nare mensen in de geschiedenis zijn geweest, die iedereen zo leuk en aardig vond. Het zegt gewoon niet veel wat de massa denkt. Wie jij bent, bepaal jij zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen vrienden. De enige mensen waar ik close contact heb is me schoonzus en een vriend die helemaal in het zuiden woont waar ik vaak contact heb via whatsapp. Nu ik klaar ben met school en op zoek ben naar een baan merk ik dat ik behoefte heb om nieuwe vriendschappen te hebben. Ik mis om met iemand wat af te spreken om te lunchen, shoppen of gewoon even kletsen.



Ik merk naarmate je ouder wordt, wordt het steeds moeilijker met het maken van nieuwe vriendschappen. Zoals velen hierboven zeggen veel mensen hebben al een eigen leven opgebouwd en hebben al genoeg druk.



In iedergeval, ik ben blij dat zo'n topic is gemaakt. Het laat me zien dat ik niet de enige ben.



Gezien zoveel mensen zijn die geen vrienden hebben, een idee om een kletstopic te openen?
Hier nog iemand... Ben geen 25, maar qua ervaringen zeker wel. Deze hebben er ook voor gezorgd dat contacten vroeger moeilijk liepen door onbegrip van de andere kant en wantrouwen vanaf mijn kant...

Ik heb inmiddels een heerljjk gezin en ik vind zelf een heerlijk leven, maar nee... Ik heb geen vrienden. En natuurlijk is dat jammer en mis ik het soms. Maar ook al klinkt het triest en sneu, ik haal zoveel uit de omgang met mijn dochters! Zij zijn momenteel mijn leven en dat is genoeg. Misschien had ik daar niet zo over gedacht als het anders was, maar voor nu kijk ik er zo tegenaan...

Ik moet ook zeggen dat mijn vriendinnen van vroeger een heel andere jeugd hadden als ik, en dat ik hierdoor sneller volwassen ben geworden. Toen ik toe op mijn 19e zwanger werd en helemaal in de wolken was daarvan, vroegen mijn vrienden zich af waarom 'ik dat kind niet ff bij mijn moeder kon dumpen om te gaan zuipen in de stad'.......
Alle reacties Link kopieren
''Eén keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie,

vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom'..



aldus het Goede Doel.



en ik geloof dat, ben nu bijna 45 jaar, vriendinnen zien komen en altijd weer gaan...



ik geloof er niet meer in...



btje verbitterd...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik herken mij hierin. Ik tref altijd de "verkeerde". Ik weet niet wat het is. Maar ik zou graag mee willen praten. Foto hoeft idd niet, ligt al gevoelig genoeg.



Maar ik zou graag mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven