Viva zoekt alle pijlers

Voor een interview: Confession: Ik heb geen ambitie

01-08-2013 09:45 15 berichten
Confession: Ik heb geen ambitie

‘Carrière maken? Mij niet gezien, heerlijk!’ Herken jij jezelf in deze quote? Voor een mooie portretserie zijn we op zoek naar vrouwen (ongeveer 24-40 jaar) die niet de behoefte hebben door te groeien naar de top en dus gewoon lekker parttime of helemaal niet werken. Want waarom is het zo taboe om geen ambitie te hebben? Meewerken? Mail smolders.elle@gmail.com. Thanks!

--

Ellesmolders.nl | @ellesnovelle
Kom je met naam en toenaam (en foto's) in Viva? En staat er een vergoeding tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Hi swirls2012,



Yep, het is met foto. Kan ik je anders even mailen met meer specifieke info? Of jij mij



Bedankt!

Groet, Elle
Oh nee, als het met foto is dan heb ik geen interesse . Maar toch bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Schaam je je voor het feit dat je geen ambitie hebt dan Swirls?



Is het niet juist een idee dat taboe te doorbreken, die lans te breken voor andere vrouwen die net als jij ook ambitieloos zijn?
@Anthonius, ik schaam me daar absoluut niet voor, maar het is meer dat ik op dit moment van mijn leven ambitieloos ben. Ik vind het nogal wat om daar in de openbaarheid mee te treden, aangezien het altijd kan gebeuren dat je alsnog graag aan het werk gaat/carrière wil maken en dat je dan opgezocht kan worden als 'de ambitieloze vrouw'. Denk niet dat een eventuele toekomstig werkgever dat een leuk 'stempel' zal vinden.
Huh.



Er zit nogal wat tussen carriere maken aan de top en niet werken.



Ik hoef geen topcarriere. Ik wil een leuke baan voor 32 of36 uurmet een salaris wat een beetje past bij mijn opleidingsniveau.



Heb ik nou wel of geen ambitie? Dat ik het ff weet...
Alle reacties Link kopieren
met matroesjka eens.

ik werk, maar hoef geen mega super aanzienvolle baan.

en nee, dat wil ik ook niet met foto in de viva gaan vertellen juist omdat t nog n taboe is. geen zin om de de massa afgerekend te worden.

k vind de vraag bij n eerste kennismaking altijd zo typerend.... eerst de namen en vervolgens.. zo, ..en wat doe jij in t dagelijks leven?? (das altijd ff checken of je wel goed genoeg bent als gesprekspartner...)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zooooooo geen ambitie. Ik zou het allerliefst geen geld nodig hebben en dan alleen maar leuke dingen doen. Niet in de zin van een grote boot en dan de wereld overvaren of dure vakanties, maar gewoon met mijn hond wandelen, vrijwilligerswerk doen, hier beppen en daar teuten....Zalig.

Helaas heb ik wel geld nodig, net als iedereen.

Ooit vroeg een collega aan me: 'maar heb jij dan helemaal geen ambities?' Op ongeveer dezelfde toon als iemand zou kunnen vragen: 'doe jij het echt met je vader?' Alsof geen ambitie hebben iets verwerpelijks is. Nou jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Dus wateengedoe?



In de Viva ermee??
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, het woord ambitie in de titel staat me een beetje tegen. Ik vind mezelf een super ambitieus persoon, met heel veel doelen en plannen en ijverigheid om die te bereiken, maar niet op carrieregebied.... 'Ik heb geen ambitie' vind ik klinken alsof je jezelf helemaal geen doelen stelt en verder helemaal niets doet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een topstuk geworden!!
Adem in, adem uit
Alle reacties Link kopieren
verlies jezelf niet onderweg...ambieer iets wat je als mens verrijkt, wat je kleurt als vrouw..ambieer geen maatschappelijke maatstaven, volg je eigen weg.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd 16 snoepjes! Ik heb ambitie maar niet de ambitie van de platgebaande paden. Wat in de maatschappij als totale onzin wordt afgedaan.
Heel mooi gezegd ja 16snoepjes. Zo is het. Ik werk, heb geen ambities om door te groeien naar een of andere topfunctie, waar ik nu werk op deze plek vind ik het prima zo.



Daarentegen heb ik in mijn privé dan weer wel ambities, ik zet me in voor een mensenrechtenorganisatie en daar hoop ik wel echt zaken mee te bereiken en iets te kunnen bijdragen aan een betere wereld.



Dus definieer ambitie.... Ik snap nooit waarom dat altijd alleen over het werk zou moeten gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven