Viva zoekt alle pijlers

Hoe Penoza ben jij?

04-12-2013 13:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe Penoze ben jij?



Heb je muziek weleens illegaal gedownload? Of een film? Op kantoor een pen meegenomen? Iets in de kantine niet afgerekend? Of zonder geldig vervoerbewijs in de trein gezeten? Ja? Dan heb je iets crimineels op je geweten. Zo zie je maar, iets strafbaars is zo gepleegd.



Voor een crimespecial zijn wij op zoek naar diverse anekdotes. Dus heb jij ooit iets strafbaars gedaan? De verzekering geflest? Met drank achter het stuur gezeten? Stiekem de WhatsApp'jes van jouw partner gelezen? Of iemand gechanteerd? Dan zijn wij op zoek naar jou!



Maar ook als je de andere kant hebt meegemaakt willen we jouw verhaal horen. Ben je bijvoorbeeld eigenares van een boetiek en heeft jouw personeel weleens iets gestolen? Zo ja, wat? Hoe was dat? Of ben je beveiligingsbeambte en heb je weleens iemand betrapt? Wat was het grappigste item dat een persoon ooit probeerde te jatten? Of ben je een designer en heb je te maken gehad met plagiaat? Laat het ons weten.



Herken jij je in het bovenstaande of heb je een ander crimeverhaal? Mail dan in het kort (anoniem) jouw verhaal, leeftijd en contactgegevens naar marloes@viva.nl en we nemen contact met je op.



Groet!
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp berichten van partner lezen noem ik niet bepaald crimineel.. Of ook maar in de buurt komen..
Alle reacties Link kopieren
Snoep gestolen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Nou nou jullie zijn wel op zoek naar de allergrootste criminelen hè!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens mijn mond gehouden als ik teveel geld terug kreeg van de cassiere (doe ik overigens nog)
Alle reacties Link kopieren
Haha dat doe ik ook
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
In Nederland is downloaden legaal.
Alle reacties Link kopieren
Ojee iets wat eerst gewoon "stout" is, is nu ineens penoze.

Hoewel ik niet denk dat bij de penoze zwartrijden een dagelijkse bezigheid zal zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dit is gewoon meeliften op het succes van een serie. Lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Downloaden = Penoza?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens met een nipt verlopen strippenkaartstempel in de bus gezeten. Hij was nog binnen de tijd toen ik instapte, maar ik redde het niet om binnen de tijd bij mijn doel te zijn. Dat is mijn ergste feit.
Alle reacties Link kopieren
Nou kan een aardig lijstje noemen dan al klinkt het zo wel heel erg... Maar goed de meeste mensen hebben toch wellis een keer gereden met drank op teveel wisselgeld niet gezegd stiekem drugs gebruikt of zonder trein kaartje in de trein gezeten??? of is dat nou echt heel raar :P
Als ik de OP zo lees dan ben ik topcrimineel.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 09 december 2013 @ 01:36:

Als ik de OP zo lees dan ben ik topcrimineel.hahaha ik kan me helemaal in dat gevoel vinden :P
quote:VivaMarloes schreef op 04 december 2013 @ 13:25:



Heb je muziek weleens illegaal gedownload? Of een film? ...



Downloaden van films en muziek is in Nederland:

a) nog steeds niet onwettelijk

b) vanwege a, niet strafbaar



Dus dat gedeelte is in ieder geval een onzin stelling. Uploaden daarentegen is wel illegaal als je niet de eigenaar bent van de content (copyright houder).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven