Viva zoekt alle pijlers

Gestopt met voorbehoedsmiddelen?

07-09-2014 13:13 6 berichten
Hallo allemaal,



Voor een artikel in VIVA ben ik op zoek naar vrouwen die (ooit) gestopt zijn met de pil of andere voorbehoedsmiddelen en kiezen voor 'voor het zingen de kerk uit'. Waarom heb je hiervoor gekozen? Is het stress-vrij? En bij wie is het mis gegaan?



Wil je (anoniem) meewerken? Mail dan naar jessica@viva.nl. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit gekozen voor "voor het zingen de kerk uit" (lijkt me heel ongezellig). Wel ruim tien jaar lang de eisprong een beetje ontweken en dat is altijd goed gegaan. Daarna drie kinderen gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan 'voor het zingen de kerk uitgaan' nou als stressvrij ervaren worden?



Ik bedoel als het niet uitmaakt dat je zwanger zou kunnen worden ben je dus ook niet echt bezig met de methode om 'voor het zingen de kerk uit' te komen'. Als je echt niet zwanger wilt raken moet je nooit de methode 'voor het zingen de kerk uit' gaan gebruiken want je loopt flinke kans om zwanger te worden dus betekent dat per definitie stress.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin gebruikt het "voorbehoedsmiddel" voor het zingen de kerk uit.

Ik vind het oerstom want haar vent wil de eerste jaren geen kinderen. Zij wil ze nu al.



Of je wil kinderen en doet het gewoon goed. Of je wil ze ( nog) niet en gebruikt fatsoenlijke voorbehoedsmiddelen.



Maar ja haar vent vind condooms niksen zij wil niet aan de pil. Zo heeft ze een mooie smoes om zo snel mogelijk zwanger te raken.



Het gaat overigens al 2 jaar goed.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 07 september 2014 @ 13:33:

Vriendin gebruikt het "voorbehoedsmiddel" voor het zingen de kerk uit.

Ik vind het oerstom want haar vent wil de eerste jaren geen kinderen. Zij wil ze nu al.



Of je wil kinderen en doet het gewoon goed. Of je wil ze ( nog) niet en gebruikt fatsoenlijke voorbehoedsmiddelen.



Maar ja haar vent vind condooms niksen zij wil niet aan de pil. Zo heeft ze een mooie smoes om zo snel mogelijk zwanger te raken.



Het gaat overigens al 2 jaar goed.



Bij ons lag dat niet zo zwartwit. Wij wilden er niet zo bewust mee bezig zijn en hebben juist een periode gehad waarin het ons als het ware "om het even" was of er kinderen zouden komen. Die natuurlijke overgang van anticonceptie naar wel kinderen willen vonden wij juist heel prettig en stressvrij (want als het dan niet lukt is er ook geen teleurstelling, dan heb je je best er tenslotte niet echt voor gedaan).



Maar ik snap helemaal wat je bedoelt met die vriendin. Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat is een situatie waarin zij duidelijk zijn standpunt niet serieus neemt (en dat is heel kwalijk als het over zoiets gaat!) en ze nemen grote risico's...
Voor het zingen de kerk uitgaan is alleen stressvrij als je graag kinderen wil. Voor ieder ander wel denkend mens is het geen optie, nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven