Viva zoekt alle pijlers

Grootste ergernis in huishouden

09-04-2015 11:18 28 berichten
Hi dames,



Voor een artikel op VIVA.nl willen wij weten wat jij in het huishouden het meest irritant vindt aan je partner. Kan hij niet koken, vergeet hij altijd zijn natte handdoek op te hangen of gooit hij alle kleuren kleding bij elkaar in de wasmachine? Brand maar los!
De titel en de OP komen niet overeen. *erger*
Mijn man is fantastisch in het huishouden, hij doet meer dan ik. Ik kan wel beter koken, dus doe ik dat altijd. Ik heb een hekel aan stofzuigen, dus doet hij dat (en de schat doet het ook altijd als ik er niet ben ). Voor de klusjes waar we allebei een hekel aan hebben, hebben we een schoonmaakster.



Ik vrees wel dat als je dezelfde vraag aan mijn man stelt, hij nog wel wat kan opnoemen Ik ben totaal geen huishoudwonder (eerder een huishoudramp).
Erg chique hoor, je partner zo te kakken zetten. Als ik er problemen mee zou hebben, want dat heb ik absoluut niet, dan houd ik het binnen ons gezin. Je vent zou het lezen zeg...
Alle reacties Link kopieren
Grootste ergernis in het huishouden: alles wordt weer vuil.

O nee, je bedoelt grootste ergernis aan partner in het huishouden. Die heb ik niet dus ik verdwijn weer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 09 april 2015 @ 11:25:

Erg chique hoor, je partner zo te kakken zetten. Als ik er problemen mee zou hebben, want dat heb ik absoluut niet, dan houd ik het binnen ons gezin. Je vent zou het lezen zeg...Raar dat het altijd over ergernissen moet gaan. Je leest nooit artikelen over wat je man het beste doet/ kan in bed / in het huishouden / qua opvoeden / etc. Er wordt altijd gezocht naar het negatieve.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2015 @ 11:28:

[...]





Raar dat het altijd over ergernissen moet gaan. Je leest nooit artikelen over wat je man het beste doet/ kan in bed / in het huishouden / qua opvoeden / etc. Er wordt altijd gezocht naar het negatieve.Ja precies! Als ik iets wil doen dan is het mijn man ophemelen, daarvoor ben ik met hem getrouwd! Als hij een zak hooi bleek te zijn die totaal niet capabel was in het handelen van de dagelijkse beslommeringen, was hij niet mijn eerste keus geweest (maar wel ideaal voor deze oproep! ).
Alle reacties Link kopieren
Geen klachten hier. Hij helpt af en toe mee na zijn zware dagtaak. Natuurlijk moet ik het eerst vragen, want mannen zien dat niet uit zichzelf, maar dat hoort erbij als je een vrouw bent. Ik laat hem ook altijd eerst een uurtje bijkomen vooraleer ik hem een opdracht geef. Als hij echt te moe is, zie ik dat en val hem dan niet lastig met huishoudelijke probleempjes.



(Waarom 'hij'? Want vrouwen zijn automatisch beter in het huishouden?)
Life is short. Eat dessert first.
Grootste ergernis (noem het zo maar ik vind het eigenlijk wel lachwekkend) is dat mijn man eens in de zoveel tijd oppert om de eettafel op te ruimen met daarna de mededeling: 'zullen we proberen om de tafel opgeruimd te houden?'

Terwijl ALLES dat op tafel ligt ZIJN rommel / troep (post/papieren) is.

Hij ergert zich dus aan zijn eigen bende en 'vraagt' dan of 'we' het netjes houden.

Mijn man doet veel meer dan ik , ik heb er echt een hekel aan .

Dus je zou het aan hem moeten vragen .
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2015 @ 11:28:

[...]





Raar dat het altijd over ergernissen moet gaan. Je leest nooit artikelen over wat je man het beste doet/ kan in bed / in het huishouden / qua opvoeden / etc. Er wordt altijd gezocht naar het negatieve.



Dan kunnen de lezers bedenken dat het bij hen allemaal niet zo erg is, of even erg.

Als ze lezen dat het bij een ander beter is lezen ze niet verder, want dat is niet leuk, en dat kost abonnees
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
oh wat een herkenning in de reacties, mijn man is super in het huishouden we werken beide veel maar in het weekend gaan we er even tegenaan zodat alles weer aan kant is! En als ik me ergens aan erger dan zeg ik dat toch gewoon?
Mijn grootste ergernis aan mijn partner mbt het huishouden is dat ze altijd vindt dat ik meer moet doen aan het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 09 april 2015 @ 11:56:

Mijn grootste ergernis aan mijn partner mbt het huishouden is dat ze altijd vindt dat ik meer moet doen aan het huishouden.



+1 alleen dan met een hij ipv een zij ;)



Vriend houdt iets meer van opgeruimd en schoon dan ik ;)
quote:vera78 schreef op 09 april 2015 @ 11:45:

Grootste ergernis (noem het zo maar ik vind het eigenlijk wel lachwekkend) is dat mijn man eens in de zoveel tijd oppert om de eettafel op te ruimen met daarna de mededeling: 'zullen we proberen om de tafel opgeruimd te houden?'

Terwijl ALLES dat op tafel ligt ZIJN rommel / troep (post/papieren) is.

Hij ergert zich dus aan zijn eigen bende en 'vraagt' dan of 'we' het netjes houden.



Ja dit!

Mijn man en ik zijn allebei kneuzen in het huishouden, maar eens in de zoveel tijd krijgt hij het op de heupen en moet alles ineens NU schoon en opgeruimd. En dan ook dat zinnetje ' zullen we het opgeruimd houden', terwijl het meeste inderdaad zijn troep is.

Wat me in het dagelijks leven het meest ergert: hij pakt iets (schaar, pot pindakaas) gebruikt het, en laat het dan liggen op de een willekeurige plek. Gevolg: troep en je kan die schaar dan steeds niet vinden. Soms zijn er ook wel drie potten pindakaas in gebruik, omdat de eerste niet op zijn plek stond en dat anderen dan dachten dat het op was en weer een nieuwe pakten.
Alle reacties Link kopieren
Het niet leeghalen van de vaatwasser en vervolgens wel vaat hebben maar dat gewoon op het aanrecht gooien. Onder het mom van; ik heb het druk. Echt zwaar irritant. Trouwens niet mijn partner die dat doet, maar een huisgenoot. De ergernis wordt er niet minder op.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Grootste ergernis in het huishouden? Dat we geen butler hebben, die het voor ons doet.
Later is nu
Ik erger me nergens aan, want mijn man doet gewoon niks in het huishouden
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter aan mijn partner vragen waar hij zich aan ergert. Hij doet meer in het huis dan ik. En als ik wat doe, gaat het meestal zo chaotisch dat het nog lang niet klaar is als hij thuis komt dan helpt hij mij weer (ookal zeg ik dat ik dat niet wil en hij lekker mag zitten)
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op de openingspost: dat ik alles moet vragen. Maar uiteindelijk komt het wel goed.

Antwoord op de titel: Ik erger mij aan strepen na het dweilen en vuilniszakken die ik niet uit de pedaalemmer krijg.
quote:AnAppleADay schreef op 09 april 2015 @ 12:00:

[...]





+1 alleen dan met een hij ipv een zij ;)



Vriend houdt iets meer van opgeruimd en schoon dan ik ;)Mijn vrouw dus ook en ik vind het ook wel terecht dat ik meer moet doen, ik ben tenslotte thuis, maar haar visie op wanneer iets opgeruimd/schoon is verschilt wel een beetje met die van mij. Ik zie hierin trouwens ook echt de effecten van het verschil in de opvoeding die we gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me trouwens wel aan het hoge 'Libelle-gehalte' van het onderwerp
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Neem een werkster, met het stof verdwijnen ook de ergernissen
Mijn grote ergernis is dus eigenlijk dat mijn partner zich aan mij ergert. Ik erger mij trouwens nooit aan haar, behalve als zij zich ergert dus.
quote:Bluegreen schreef op 09 april 2015 @ 12:16:

Antwoord op de openingspost: dat ik alles moet vragen. Maar uiteindelijk komt het wel goed.

Antwoord op de titel: Ik erger mij aan strepen na het dweilen en vuilniszakken die ik niet uit de pedaalemmer krijg.Tja, ik begrijp dat dus nooit zo goed. Mijn moeder had er ook zo'n handje van om in gedachten te hebben dat wij haar wel gingen helpen. Als ik was gedaan wil krijgen kost het mij veel minder energie om mijn man een simpele vraag te stellen dan wanneer ik verwachtingen heb, ze niet nagekomen worden (omdat ik ze niet uitspreek) en ik mij er vervolgens aan zit te ergeren. Ik vraag, man doet, hij blij en ik blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven