Viva zoekt alle pijlers

Wat betekent het VIVA-forum voor jou?

01-06-2015 14:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers! In het tijdschrift VIVA komt binnenkort een artikel over het VIVA-forum. Daarom voor jullie enkele vragen: wat betekent het forum voor jullie? Is het vriendschap, verbroedering, de discussie, een antwoord op een vraag waarmee je worstelt? Zijn er bijzondere vriendschappen via het forum ontstaan (eerst alleen digitaal, nu in real life)? Welke dingen heb je geleerd die je zonder het forum nooit te weten was gekomen? Hoeveel tijd breng je per dag op het forum door? En welke dingen bespreek je alleen op het forum en zet je nooit op Facebook?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Vooral tijdverdrijf en met sommige aktuele berichten merk ik dat ik, door verschillende invalshoeken, toch anders tegen een onderwerp aan ga kijken soms.
die ik wilde bestaat al...
TO trapt af.
Alle reacties Link kopieren
En speciaal daarvoor heb je een account aangemaakt, TO?
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat is idd ook gebruikelijk Moiren, was ik zomaar eens te snel...
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 01 juni 2015 @ 14:42:

Oh ja, dat is idd ook gebruikelijk Moiren, was ik zomaar eens te snel...Snel weghalen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier best veel. Vind het leuk tijdsvermaak. Bovendien mag ik graag mijn mening geven .

Ik hou van een discussie op zijn tijd en van grappige topics.



Ik heb leuke meiden leren kennen via hier die ik regelmatig op fb spreek. Erg gezellig.



Ik zet niks van hier op fb, fb is nl niet bedoeld voor discussie. Het is geen forum.

Twee compleet verschillende media dus die vraag vind ik een beetje raar.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
tijdverdrijf en content switch zoals de term zo mooi heet.



even 2 minuten rondkijken voordat ik van taak a naar taak b ga. hoofd weer leeg en dan weer door
En doooooor!
quote:Moiren_ schreef op 01 juni 2015 @ 14:40:

TO trapt af.

Dit.



En ik vraag me af of TO überhaupt iets te maken heeft met die forumspecial? De vragen uit de OP zijn al lang gesteld door de redactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk tijdverdrijf en interessant om verschillende invalshoeken te lezen van een onderwerp.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 01 juni 2015 @ 14:48:

[...]



Dit.



En ik vraag me af of TO überhaupt iets te maken heeft met die forumspecial? De vragen uit de OP zijn al lang gesteld door de redactie.Ik denk het niet. Dit is de enige post van TO, ze heeft speciaal hiervoor een account aangemaakt. Net zoals al die andere TO's van de afgelopen dagen, die ff de knuppel in het hoenderhok gooien en vervolgens niets meer van zich laten horen.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Als ze haar echte naam gebruikt leert een snel rondje Google dat ze een freelance journalist is... Ingehuurd door Viva?
Alle reacties Link kopieren
quote:AllieBrosh schreef op 01 juni 2015 @ 14:52:

[...]





Ik denk het niet. Dit is de enige post van TO, ze heeft speciaal hiervoor een account aangemaakt. Net zoals al die andere TO's van de afgelopen dagen, die ff de knuppel in het hoenderhok gooien en vervolgens niets meer van zich laten horen.Nee hoor, heb al langer een account. Al plaats ik inderdaad weinig topics. Ik kom zelf vaak bij het VIVA-forum uit als ik een probleem intoets in Google. Fijn om dan reacties te lezen van anderen die met hetzelfde zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ajok schreef op 01 juni 2015 @ 14:59:

Als ze haar echte naam gebruikt leert een snel rondje Google dat ze een freelance journalist is... Ingehuurd door Viva?Ja, ik ben inderdaad freelancer en het artikel is inderdaad voor de community-special. Ik zal ervoor zorgen dat er geen overlap is met andere artikelen die in dezelfde VIVA verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindasamplonius schreef op 01 juni 2015 @ 15:05:

[...]



Ja, ik ben inderdaad freelancer en het artikel is inderdaad voor de community-special. Ik zal ervoor zorgen dat er geen overlap is met andere artikelen die in dezelfde VIVA verschijnen.Waarom zei je dat dan niet meteen?
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Slordig dat je dat niet gewoon zegt - of dat Viva dat ergens aankondigt. Denk dat je na zo'n binnenkomst niet veel reacties meer krijgt.



Edit: goed, toch een reactie. Ik kom hier om te lezen en mee te praten in discussies over zaken die ik interessant vind, niet om een tijdschrift te voeden met goedkope quotes. Dat het een openbaar forum is besef ik me goed, maar dat Viva het toestaat dat het blad op deze manier gevuld wordt vind ik beneden alle peil (en vast ergens tegen journalistieke ethiek!).
Alle reacties Link kopieren
quote:lindasamplonius schreef op 01 juni 2015 @ 15:03:

[...]





Nee hoor, heb al langer een account. Al plaats ik inderdaad weinig topics. Ik kom zelf vaak bij het VIVA-forum uit als ik een probleem intoets in Google. Fijn om dan reacties te lezen van anderen die met hetzelfde zitten.Je hebt nog nooit een topic geplaatst, niet met dit account iig. Dit is de eerste.
Slik die kikker!
quote:ajok schreef op 01 juni 2015 @ 15:19:

Slordig dat je dat niet gewoon zegt - of dat Viva dat ergens aankondigt. Denk dat je na zo'n binnenkomst niet veel reacties meer krijgt.



Edit: goed, toch een reactie. Ik kom hier om te lezen en mee te praten in discussies over zaken die ik interessant vind, niet om een tijdschrift te voeden met goedkope quotes. Dat het een openbaar forum is besef ik me goed, maar dat Viva het toestaat dat het blad op deze manier gevuld wordt vind ik beneden alle peil (en vast ergens tegen journalistieke ethiek!).

Ehhh... Er komt dus een editie van het blad die min of meer volledig over het forum gaat. Is ook aangekondigd hier en je kon je ook aanmelden om mee te denken.

An sich ben ik het wel met je eens, maar niet wat deze editie betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 01 juni 2015 @ 15:32:

[...]



Ehhh... Er komt dus een editie van het blad die min of meer volledig over het forum gaat. Is ook aangekondigd hier en je kon je ook aanmelden om mee te denken.

An sich ben ik het wel met je eens, maar niet wat deze editie betreft.



Klopt maar het had wel even gesiert als ze dat hier in de OP even had aangegeven dat dit een artikel betreft voor de comunity special. En niet zo tussen neus en lippen door nu.

Niet netjes.

Andere topucs worden ook niet opeens in de special gebruikt zonder dat te melden.



Bovendien worden alle andere topics voor de special op de daarvoor bestemde pijler geplaatst.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Excuses, het bericht is nu in de juiste pijler geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
laat ze maar mekkeren hoor, is een hobbie. staat duidelijk in je post wat de bedoeling is



dus hier mijn antw



wat betekent het forum voor jullie?

Is het vriendschap, verloedering, de discussie, een antwoord op een vraag waarmee je worstelt?

nou ik kwam voor de discussie, maar die zijn hier nou niet zo geweldig

voor vriendschap kwam ik hier zeker niet, maar zie volgende



Zijn er bijzondere vriendschappen via het forum ontstaan (eerst alleen digitaal, nu in real life)?

ik heb nu mijn beste vriendinnetje gevonden!

we willen zelfs gaan samenwonen. en de voorbereidingen zijn al begonnen.

ben in jaren ook niet zo gelukkig geweest. ik heb weer levenslust gekregen.



Welke dingen heb je geleerd die je zonder het forum nooit te weten was gekomen?

dat ik het in me had om me niet aan iemand te ergeren



Hoeveel tijd breng je per dag op het forum door?

niet veel meer sinds vriendinnetje druk bezig is voor onze toekomst



En welke dingen bespreek je alleen op het forum en zet je nooit op Facebook?

mijn status
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent het viva forum voor me: soms alleen tijdverdrijf, op andere momenten een uitlaatklep of mijn grote vraagbaak.

Zijn er bijzondere vriendschappen uit het viva forum ontstaan: Ja, via een zeer langlopend topic dat we eerst hadden ( dat ook erg veel gelezen werd) hebben we eerst een besloten hyves pagina gehad. Nu hebben we een gedeelde appgroep waarin we elkaar letterlijk dagelijks spreken. Over van alles en nog wat. Gezien de verdeling van wie waar woont proberen we in ieder geval 1 keer per jaar echt allemaal bij elkaar te komen. Maar gemengd zien we elkaar ook zeker en maken we lief en leed met elkaar mee. Zonder deze meiden waren zwarte stukjes in mijn leven toch nog een stuk donkerder en waren ze er op de momenten dat ik het nodig heb.

welke dingen heb je geleerd die je zonder het forum nooit te weten was gekomen: Dat zou ik zo niet kunnen zeggen.

hoeveel tijd breng je per dag door op het forum:de ene dag uren en uren, de andere dag niets. Dat ligt aan allerlei dingen.

welke dingen bespreek je alleen op het forum en zet je nooit op facebook: zoveel dingen. Dingen waar ik tegenaan loop, waar ik moeite mee heb, angsten, pijn, verdriet maar ook veel humorvolle dingen. De keren dat ik met tranen over mijn wangen van het lachen achter mijn computer heb gezeten zijn niet meer te tellen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven