Viva zoekt alle pijlers

Ouderwetse beautytrucs

18-08-2015 15:01 59 berichten
Hi allemaal!



Voor een beautyproductie in VIVA 43 zijn we op zoek naar good old beautytrucjes die nog steeds werken. Denk aan trucjes waar je oma en/of moeder bij zweerden, zoals: wrijf citroensap op schrale plekjes, maak een scrub voor je lippen van honing en suiker en gebruik zakjes kamillethee tegen wallen.



Weet jij nog meer van deze trucs? Thanks alvast!
Alle reacties Link kopieren
Die moeder en/of oma moet wel een grote hekel aan het kroost gehad hebben om citroensap te adviseren voor schrale plekjes!
Alle reacties Link kopieren
Margarine op blauwe plekken
Alle reacties Link kopieren
Waarom simpele middeltjes uit de oertijd als de know how van de goeie nieuwe tijd veel geavanceerder is?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Honing au bain marie verwarmen, gebruiken als gezichtsmasker. Na 30 minuten verwijderen met een warm washandje.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat citroenschil wordt bedoeld i.p.v. citroensap. Bij ruwe ellebogen zet je ze, als je op je ellebogen gaat hangen, bijv. achter de computer, in de schil van een uitgeperste citroen, daar zit olie in.
verba volant, scripta manent.
Haarmasker a la mijn oma;

1 deel olijfolie

1 deel mayonaise

1 ei



Het stinkt en het voelt heel vies. Maar als je dat een half uurtje laat zitten heb je prachtig zacht haar.
Als je in de winter last hebt van schrale handen: scrubben met koffiedik
Alle reacties Link kopieren
quote:SherlotteHolmes schreef op 18 augustus 2015 @ 15:17:

Haarmasker a la mijn oma;

1 deel olijfolie

1 deel mayonaise

1 ei



Het stinkt en het voelt heel vies. Maar als je dat een half uurtje laat zitten heb je prachtig zacht haar.Mijn oma zou dat verspilling van goed eten vinden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
* je gezicht dagelijks wassen met vloeibare honing



* je lichaam scrubben met suiker of zout



* gezichtsmasker van asperines



* maskers van yoghurt, fruitsoorten en havermout



* olie verwarmen en in je haar smeren en laten intrekken



* je haar wassen met afwasmiddel (= ontvet)



* aloë vera of honing op wondjes om te ontsmetten



* vaseline is de beste vochtinbrengende zalf, dit af en toe een nachtje op je huid laten
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen - Loesje
quote:teuntjeinamsterdam schreef op 18 augustus 2015 @ 15:54:



* vaseline is de beste vochtinbrengende zalf, dit af en toe een nachtje op je huid latenAls ik dit doe, ben ik de volgende dag een krentenbol
Alle reacties Link kopieren
Ketchup als je haar een groene gloed heeft. Niet te lang in je haar laten zitten.
quote:retrostar schreef op 18 augustus 2015 @ 15:06:

Waarom simpele middeltjes uit de oertijd als de know how van de goeie nieuwe tijd veel geavanceerder is?

goedkoop, geen rare chemische toevoegingen.

Ik krijg bv uitslag van commerciele deodorant en daarbij ga ik er alleen maar harder van stinken.

Dus nu gebruik ik al een jaar baking soda.
Sperti onder de ogen tegen wallen en komkommer bij verbrande huid. Zoiets?!
maar goed

- sap van de wolfskers in je ogen druppelen om mooie grote pupillen te krijgen

- het good old corset

- huidcreme met loodwit, voor een mooie blanke teint



werkte allemaal als een trein. Wel jammer dat het niet zo goed voor je is.
Bier in je haar. na een concert zit mijn haar prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Voor schrale lippen in de winter: een oude tandenborstel met een beetje vaseline erop zachtjes ' poetsen'.
Lange doffe slierten omlijsten mijn mooie gezichtje, wat ik daarvoor nog mooi heb ingesmeerd met augurkenwater.
Alle reacties Link kopieren
Een bad nemen in ezelinnenmelk.
Dat doe ik ook vaak. ga ik eerst een middagje naar de kinderboerderij om ezelinnen te melken en dan naar huis, urenlang mijn zondes overdenken in de ezelinnenmelk.
Citroensap in je haar en dan in de zon zitten dan licht het lekker op dat je een bos stro over houd maakt niet uit, word vanzelf mode
Maïzena als gezicht schub. Beetje aanmaken met water en met je vingers inmasseren en daarna afwassen.
quote:KingImmortal schreef op 18 augustus 2015 @ 16:27:

Bier in je haar. na een concert zit mijn haar prachtig.



Oh ja!

Je haar na het het wassen uitspoelen met bier!
quote:MonteCara schreef op 18 augustus 2015 @ 16:49:

[...]





Oh ja!

Je haar na het het wassen uitspoelen met bier!Of met azijn naspoelen voor zachte weelderige lokken
Bij droog haar, een geklutst eitje door je haar. Haar nat maken, even laten intrekken en dan uitspoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven