Viva zoekt alle pijlers

Vier jij kerst lekker alleen?

28-10-2015 09:40 62 berichten
Hoi forummers,



Voor een artikel in de familiespecial van VIVA zijn wij op zoek naar mensen die bewust alleen zijn met kerst. Vier jij kerst lekker alleen, omdat je bijvoorbeeld bewust geen partner en/of kinderen hebt? Of houd je gewoonweg niet van familiaire tafereeltjes? Wij zijn benieuwd hoe jij hierover denkt!
Ik vier het graag alleen met mijn partner. Liefst geen familie erbij, dat wordt veel te druk... maar ja, met kerst kom je daar natuurlijk niet onderuit!
quote:Kerstvrouw schreef op 28 oktober 2015 @ 11:00:

Ik vier het graag alleen met mijn partner. Liefst geen familie erbij, dat wordt veel te druk... maar ja, met kerst kom je daar natuurlijk niet onderuit!Hoezo kom je daar niet onderuit? Hier ook lekker met zijn tweeën.
De familie van mijn vriend houdt nogal van gezelligheid en veel bezoekjes. En mijn vriend durft eigenlijk geen nee te zeggen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 28 oktober 2015 @ 11:00:

Ik vier het graag alleen met mijn partner. Liefst geen familie erbij, dat wordt veel te druk... maar ja, met kerst kom je daar natuurlijk niet onderuit!Gewoon zeggen dat je geen behoefte hebt aan familie? Of een paar dagen weg gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zolang er sprake is van 'n partner is het natuurlijk al niet meer alleen natuurlijk.

Alleen is alleen, dus zonder partner, zonder kind, zonder ouders, zonder verdere familie en zonder vrienden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me vreselijk, helemaal alleen kerst vieren.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan haast niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met z'n tweeën, dus niet alleen. Wel gaan we eigenlijk elk jaar weg. Ik houd best van gezelligheid af en toe, maar een dag met vader + familie én een dag met moeder + familie én een dag met schoonouders + familie vind ik echt teveel. En dat dan allemaal dagen achter elkaar, is niet mijn idee van leuk. En je kunt niet naar de een niet gaan en de ander wel. Hoe ouder mijn ouders worden, hoe meer het een verplichting wordt. Het blijft ook niet meer bij eten, maar je moet daar dan al vanaf 's middags zijn. Ik vind daar echt niets aan. Ik hoef niet de hele middag bij mijn vader op de bank te zitten, terwijl hij in de keuken bezig is. Dat vindt hij gezellig, maar ik hang dan liever op mijn eigen bank. Wij gaan dus altijd naar een huisje en dit jaar doen we een verre reis. Dat wordt ons niet in dank afgenomen. Er worden altijd semi-grappige opmerkingen gemaakt dat een huisje ook later kan; dat Afrika wel wacht e.d. Ik probeer het mij niet aan te trekken. Een ieder mag zelf kiezen hoe hij zijn kerst "viert" vind ik.
Met zijn tweeën ben je niet alleen.

Ik ben wel eens een kerstdag alleen. Dar vind ik niet erg. Ik haal dan lekker eten dat makkelijk en snel bereid kan worden. Leuke film op tv, en dan kom ik de dag wel door.
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik de kersttijd vóór de kerst het leukste, met kerstnacht als hoogtepunt. Jammer dat er zo weinig kwalitatief hoge kerkdiensten (met professioneel gezang) meer worden uitgezonden. Dat vond ik er toch altijd bij horen.



Op eerste kerstdag is het eigenlijk afgelopen. Dan vind ik de sfeer heel anders, en dan hecht ik aan kerstfilms omdat dit traditie is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
In het verleden heb ik meerdere malen kerst en oudjaar alleen gevierd. Soms ging ik één of beide kerstdagen werken. Ik deed er ook niet echt moeite voor om iets af te spreken. Ik ben opgegroeid met veel spanningen en ruzies op en om de feestdagen en daardoor was er voor mij een behoorlijk negatieve lading aan komen te hangen. Het voelde voor mij ontzettend bevrijdend om hier voor te kunnen kiezen.



Momenteel vier ik één kerstdag bij mijn schoonfamilie en één samen met mijn vriend. Dit is inderdaad niet alleen maar we vinden het heerlijk om samen te doen waar we zin in hebben en verder geen verplichtingen.



Oudjaar vieren we vanwege een andere viering die daar mee samenvalt wel met familie.
Alle reacties Link kopieren
Oudjaar vier ik niet. Dan blijf ik bewust alleen thuis. Gewoon omdat ik het 'n stomme feestdag vind en veel te dicht op de kerst zit. Bovendien ben ik geen nachtmens.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk heel graag kerst alleen met vriend willen vieren. Elk jaar hetzelfde met de schoonfamilie wordt eerlijk gezegd vervelend. Ik moet ook altijd tweede kerstdag werken en dus of 's nachts terugrijden of de volgende dag heel vroeg vertrekken. Als we een keertje thuis zouden blijven hoefde ik dat niet te doen want dan zou ik dicht bij werk zijn. Oud en nieuw vind ik dan wel weer heel gezellig, dat vieren we met onze vrienden en ik heb de volgende dag vrij.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Ben alleen met kerst, geen partner geen kinderen.vrienden(wat is dat) heb wel ouders maar die vieren kerst met zijn 2en, xussen, 1 zus viert met haar gezin. Andere zus met zwagers familie.



En dan er bj zitten? Nee, dan voel ik me de 5e wiel aan de wzgen,met oud en nieuw exact hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig, Kensi. Ben je echt niet welkom of voel je dat zo? Ik zou mijn zusje niet alleen laten zitten met de kerst.
In de tijd dat ik vrijgezel was kon ik altijd bij mijn ouders terecht, maar dan zit ik liever thuis. Ik heb ook wel eens Oud & Nieuw bij een vriendin gevierd, die nog meer 'sneue types' had uitgenodigd Ook nu is het thuis alleen zijn vrije keuze. Ik mag gelukkig altijd bij mijn ouders of zus komen.
Ik zit in ieder geval 1 dag alleen met kerst en ik vind dat heerlijk! Ben de dag voor kerst jarig, dus dan al aanloop van wat familie en vrienden. Het is voor mij helemaal geen straf om alleen te zijn met kerst en ik ben dan ook niet 'zielig' zoals een vriendin ooit tegen me zei.

De afgelopen jaren ook Oud&Nieuw gewoon alleen thuis geweest. Lekker krummelen in huis, filmpje kijken en als ik dat wil voor middernacht naar bed. Niets hoeft, alles mag
Ik ben 1 dag met kerst alleen, al jaren, en vind het heerlijk Ik kook wat lekkers voor mezelf en vermaak me met lezen en films.
Ik ben wel eens alleen met kerst, maar dan vier ik het niet echt. Zijn er echt mensen die in hun eentje zijn met kerst en dan, weet ik veel, een groot maal koken voor zichzelf, kerstfilms kijken, ...?
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 oktober 2015 @ 12:42:

Ik ben wel eens alleen met kerst, maar dan vier ik het niet echt. Zijn er echt mensen die in hun eentje zijn met kerst en dan, weet ik veel, een groot maal koken voor zichzelf, kerstfilms kijken, ...?Bij AH hebben ze allerlei makkelijke feestelijke gerechten die je alleen in de oven hoeft te doen. Ik kijk ook wel een kerstfilm. Het enige wat ik niet doe is een feestjurk aan, ik zit lekker in mijn oude vest.
Ik wil best wel uitgebreid kokkerellen dan, ook omdat ik me dan ontspan. Een kerstfilm kijken ook, heerlijk. En, zoals hierboven ook werd gezegd, een feestelijk gerecht van de AH is ook handig!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 28 oktober 2015 @ 12:03:

Oudjaar vier ik niet. Dan blijf ik bewust alleen thuis. Gewoon omdat ik het 'n stomme feestdag vind en veel te dicht op de kerst zit. Bovendien ben ik geen nachtmens.mee eens
Voordat ik getrouwd was (7 jaar geleden), heb ik 4x de kerst alleen 'gevierd'. De eerste keer voelde het een beetje kansloos en zielig (arme ik..) maar daarna vond ik het heel fijn. Alleen eten wat ik lekker vind, pre-Netflix tijdperk dus ik huurde een stapel series (niets zieligs, romantisch of tranentrekker maar harde actie en sci-fi), ik naam niet de moeite om me aan te kleden etc. Ik voelde me blij dat ik niet mee hoefde te doen aan het theater van vreetfestijn en namaakgezelligheid.



Mijn man vindt kerst helaas wel een big deal en elk jaar is het ruzie want ik heb geen zin in -17 graden, sneeuw enzo bij mijn schoonouders voor die 2 dagen, totale stress en flutkadootjes. Dit jaar gaat hij alleen en ik blijf waar ik nu zit en vier kerst in mijn bikini met vrienden. Omdat hij het belangrijk vindt koop ik wel een kerstboom voor hem.



Ondanks d jaarlijkse kerst-ruzie zijn we gelukkig getrouwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 28 oktober 2015 @ 13:04:

Voordat ik getrouwd was (7 jaar geleden), heb ik 4x de kerst alleen 'gevierd'. De eerste keer voelde het een beetje kansloos en zielig (arme ik..) maar daarna vond ik het heel fijn. Alleen eten wat ik lekker vind, pre-Netflix tijdperk dus ik huurde een stapel series (niets zieligs, romantisch of tranentrekker maar harde actie en sci-fi), ik naam niet de moeite om me aan te kleden etc. Ik voelde me blij dat ik niet mee hoefde te doen aan het theater van vreetfestijn en namaakgezelligheid.



Mijn man vindt kerst helaas wel een big deal en elk jaar is het ruzie want ik heb geen zin in -17 graden, sneeuw enzo bij mijn schoonouders voor die 2 dagen, totale stress en flutkadootjes. Dit jaar gaat hij alleen en ik blijf waar ik nu zit en vier kerst in mijn bikini met vrienden. Omdat hij het belangrijk vindt koop ik wel een kerstboom voor hem.



Ondanks d jaarlijkse kerst-ruzie zijn we gelukkig getrouwd!Dat van die namaakgezelligheid snap ik echt niet. Hebben sommige mensen blijkbaar zo'n vreselijke familie dat zelfs een kerstdiner niet gezellig te maken is? En een theater hoeft het ook niet te zijn. Gewoon eten met elkaar maar dan met kerstboom, cadeautjes en je allerlelijkste kersttrui

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven