Viva zoekt alle pijlers

Gezocht: moeders die hun baby bewust de fles geven

17-12-2015 09:10 578 berichten
Geef jij je baby met plezier de fles? Heb je er bewust voor gekozen om geen borstvoeding te geven, dus niet omdat het niet lukt, maar omdat je de fles gewoon prettiger vindt? Wij zoeken moeders die het leuk vinden om mee te werken aan een artikel in VIVA Mama over flesvoeding.



Wil jij erover vertellen? Stuur dan een mailtje naar journalist Drees via dreeskoren@gmail.com of praat hieronder mee over het onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Hee, is 'viva zoekt' een nieuwe pijler? Of heb ik wat gemist?
Om dan volledig afgemaakt te worden door de bv maffia? Uhm nee dank je!
quote:missesjn schreef op 17 december 2015 @ 09:43:

Om dan volledig afgemaakt te worden door de bv maffia? Uhm nee dank je!+1
Ja, ik geef bewust en met veel plezier de fles.



Ik heb gewoon helemaal niks met borstvoeding en het lijkt me heel ongemakkelijk. Borsten vind ik toch iets met seks te maken hebben ofzo. Zie mezelf echt niet meerdere keren per dag met blote borsten zitten.



Ik vind de fles lekker makkelijk en 9 maanden vind ik lang genoeg om mijn lichaam uitgeleend te hebben ;)

En ik geniet nu weer volop van alle gemiste wijntjes..



mijn beide kinderen zijn er goed op gegroeid (jongste krijgt nog flessen)



Heb alleen niet zoveel zin om in de viva te komen sorry!

Wanneer wordt het artikel geplaatst? Dan koop ik hem wel even.



Want hier op het forum is er iig weinig herkenning! ;) wel als het niet lukt maar niet om er bewust voor te kiezen. In mijn omgeving ken ik gelukkig wel meer moeders.
Alle reacties Link kopieren
quote:stadenland schreef op 17 december 2015 @ 09:46:

Ja, ik geef bewust en met veel plezier de fles.



Ik heb gewoon helemaal niks met borstvoeding en het lijkt me heel ongemakkelijk. Borsten vind ik toch iets met seks te maken hebben ofzo. Zie mezelf echt niet meerdere keren per dag met blote borsten zitten.



Ik vind de fles lekker makkelijk en 9 maanden vind ik lang genoeg om mijn lichaam uitgeleend te hebben ;)

En ik geniet nu weer volop van alle gemiste wijntjes..



mijn beide kinderen zijn er goed op gegroeid (jongste krijgt nog flessen)



Heb alleen niet zoveel zin om in de viva te komen sorry!

Wanneer wordt het artikel geplaatst? Dan koop ik hem wel even.



Want hier op het forum is er iig weinig herkenning! ;) wel als het niet lukt maar niet om er bewust voor te kiezen. In mijn omgeving ken ik gelukkig wel meer moeders.Volgens mij wordt hier niet om je mening gevraagd en is het ook niet de bedoeling een discussie uit te lokken. Je meldt je aan als je wil meewerken en niet als je niet wil meewerken.
Oké dan zal ik het weer weghalen. Hoe doe ik dat op mijn mobiel?
O boy, nu ga ik hier toch afgemaakt worden............



Ik heb de fles gegeven. Dit was een bewuste keuze. Ik ben niet het type die te pas en te onpas mijn borsten bloot gooit om de baby te voeden. Bovendien (en nu gaat mijn kop er echt af hier) ik vind het zo'n vies gezicht een vrouw die borstvoeding geeft, vooral als het kind al ouder is. Ik ken iemand en die heeft haar kind borstvoeding gegeven tot ze ruim 3 jaar was. Dat meisje ging dan bij haar moeder zitten en vroeg dan om "een slokje uit de melkjes".



Ik vond het ook makkelijk om de fles te geven. Je weet precies wat de kleine binnen krijgt en je kan het ook nog eens uit handen geven. Je weet ook zeker dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat vrouwen voldoende vocht in hun borsten hadden maar geen voeding.



In de laatste fles deed ik wat extra kindermeel en met twee weken sliepen ze allebei al door. Vroeger moest je als je borstvoeding gaf ook nog vitamine D bijgeven, ik weet niet of dat nu ook nog is, maar bij flesvoeding hoeft dat niet daar zit alles in.

Mijn kinderen hebben geen antistoffen meegekregen van mij, deze hebben ze zelf moeten opbouwen en daardoor zijn ze in mijn ogen lichamelijk sterker.



En zo zie ik het dus. Ieder zijn ding. Als er mensen zijn die wel borstvoeding geven dan is dat ook prima.
quote:blauwmetstippen schreef op 17 december 2015 @ 09:52:

[...]

Volgens mij wordt hier niet om je mening gevraagd en is het ook niet de bedoeling een discussie uit te lokken. Je meldt je aan als je wil meewerken en niet als je niet wil meewerken.Hoezo? Er staat toch "Stuur dan een mailtje naar journalist Drees via dreeskoren@gmail.com of praat hieronder mee over het onderwerp"
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je met flesvoeding ook nog steeds vitamine D moest geven?



Ik ben van de borstvoeding maar geen oordeel over mensen die dat niet willen, ieder lekker in z'n waarde laten
Goed idee, de laatste keer dat hier een 'geanimeerde' discussie over was op het forum is toch al zéker weer twee weken geleden.
Ik kon mijn baby geen borstvoeding geven en heb derhalve heel bewust en met heel veel plezier de fles gegeven. Wel de BV-omstandigheden zo veel mogelijk nagebootst: alleen ik en man gaven hem de fles, en we zorgden voor veel huid- op huidcontact bij het drinken. We hebben alle drie enorm van die periode genoten. No way dat ik me dat geluk liet afnemen door een misplaatst schuldgevoel. Als ik BV had kunnen geven, had ik dat trouwens wel geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 17 december 2015 @ 10:09:

O boy, nu ga ik hier toch afgemaakt worden............



Ik heb de fles gegeven. Dit was een bewuste keuze. Ik ben niet het type die te pas en te onpas mijn borsten bloot gooit om de baby te voeden. Bovendien (en nu gaat mijn kop er echt af hier) ik vind het zo'n vies gezicht een vrouw die borstvoeding geeft, vooral als het kind al ouder is. Ik ken iemand en die heeft haar kind borstvoeding gegeven tot ze ruim 3 jaar was. Dat meisje ging dan bij haar moeder zitten en vroeg dan om "een slokje uit de melkjes".



Ik vond het ook makkelijk om de fles te geven. Je weet precies wat de kleine binnen krijgt en je kan het ook nog eens uit handen geven. Je weet ook zeker dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat vrouwen voldoende vocht in hun borsten hadden maar geen voeding.



In de laatste fles deed ik wat extra kindermeel en met twee weken sliepen ze allebei al door. Vroeger moest je als je borstvoeding gaf ook nog vitamine D bijgeven, ik weet niet of dat nu ook nog is, maar bij flesvoeding hoeft dat niet daar zit alles in.

Mijn kinderen hebben geen antistoffen meegekregen van mij, deze hebben ze zelf moeten opbouwen en daardoor zijn ze in mijn ogen lichamelijk sterker.



En zo zie ik het dus. Ieder zijn ding. Als er mensen zijn die wel borstvoeding geven dan is dat ook prima.Ik ga wel bv geven en bij de eerste ook gedaan, maar vind jou voorbeeld ook vies haha met 3 en dan van die stomme namen voor borsten... Mama mag ik wat van je tietjes? Uhm nee sorry dan staan m'n haren recht overeind.
Wij gaven en geven trouwens wel vitamine D, want in NL zit dat niet in de kunstvoeding. In Belgie wel, Poeziewoezie? (ik ben in de veronderstelling dat je Belgische bent, maar misschien vergis ik me)
Alle reacties Link kopieren
Poeziewoezie, belachelijke opmerking van je: 'ik ben niet het type dat te pas en te onpas mijn borsten bloot gooit om de baby te voeden.' Nee, ik ook niet! Want het heeft niks met exhibitionisme te maken namelijk, borstvoeding geven. Je kind heeft eten nodig, dat geef je. Zo discreet mogelijk uiteraard.



Ik ben erg voor eigen keuze, leven en laten leven. Wat boeit het wat een ander doet? Maar dat afkraken zoals jij doet... Verschrikkelijk. En onnodig, maak het elkaar niet zo moeilijk moeders.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste twee wel een poging die mislukte en de derde bewust de fles

Dankzij de super kraamzuster die zag hoe als een berg ik er tegenop zag en me hielp de keuze voor een fles te maken ( want schuldgevoel toch nog )

Echt een heerlijke kraamweek gehad toen
Vit d moeten we idd ook bijgeven
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding, ik moest er niet aan denken. Voor mn zwangerschap had ik er nooit over nagedacht, tijdens mn zwangerschap had ik ontzettend de ontzettend sterke 'Nee hoor, ikke niet!'. Voor zover je een natuurlijk gevoel kan hebben dat je iets wil, had ik met borstvoeding dat ik het vooral niet wilde. Geen reden, gewoon niet. Ik heb wel de mogelijkheid opengelaten dat, mocht ik na de bevalling ineens wél willen, ik het gewoon zou doen. Maar dát gevoel kwam niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 17 december 2015 @ 10:29:

Poeziewoezie, belachelijke opmerking van je: 'ik ben niet het type dat te pas en te onpas mijn borsten bloot gooit om de baby te voeden.' Nee, ik ook niet! Want het heeft niks met exhibitionisme te maken namelijk, borstvoeding geven. Je kind heeft eten nodig, dat geef je. Zo discreet mogelijk uiteraard.



Ik ben erg voor eigen keuze, leven en laten leven. Wat boeit het wat een ander doet? Maar dat afkraken zoals jij doet... Verschrikkelijk. En onnodig, maak het elkaar niet zo moeilijk moeders.



Ik zie dat helemaal niet als afkraken.

Ik ga wel borstvoeding geven maar ik ben ook geen type om maar met blote borsten ergens te gaan zitten. Ook niet discreet. Daar voel ik me gewoon niet prettig bij. Dat kan.

Dat iemand dat vind is geen afkraken maar een mening.

En het is ook niet nodig om zo te zitten ergens, het mag van mij hoor maar dan idd wel graag discreet ik kijk liever niet tegen de blote borsten van een ander aan. Maar ik zou dat zelf nooit doen, je kunt ook kolven of wat ik graag zou willen na een tijd combineren borst + fles.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 17 december 2015 @ 10:09:



In de laatste fles deed ik wat extra kindermeel en met twee weken sliepen ze allebei al door.Een baby van 2 weken oud hoort helemaal nog niet door te slapen, en zeker niet met een baksteen in z'n maagje.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
En de enige plek waar ik ooit openbaar gevoed heb is eenmalig het consultatiebureau toen de afspraak n half uur uitliep en baby doodmoe was.

Na 5 weken begonnen met soms afgekolfde melk in flesjes geven en dan konden we prima een paar uur weg zonder dat ik ergens mijn shirt omhoog hoefte te doen.



Zoals sommigen het neerzetten is het net of vrouwen die borstvoeding geven dat doen om overal lekker te provoceren en overal half naakt te kunnen verschijnen. Jammer, want eigenlijk zou het normaler moeten zijn om je kind in t openbaar discreet de borst te geven dan een flesje.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 17 december 2015 @ 10:59:

En de enige plek waar ik ooit openbaar gevoed heb is eenmalig het consultatiebureau toen de afspraak n half uur uitliep en baby doodmoe was.

Na 5 weken begonnen met soms afgekolfde melk in flesjes geven en dan konden we prima een paar uur weg zonder dat ik ergens mijn shirt omhoog hoefte te doen.



Zoals sommigen het neerzetten is het net of vrouwen die borstvoeding geven dat doen om overal lekker te provoceren en overal half naakt te kunnen verschijnen. Jammer, want eigenlijk zou het normaler moeten zijn om je kind in t openbaar discreet de borst te geven dan een flesje.



Ooh maar die vrouwen zijn er echt wel hoor. Bij de borstvoedingsmaffia zitten er wel wat tussen. Niet zo lang geleden nog dikke discussie met een aantal gehad op fb.



Het zou niet normaler moeten zijn om in het openbaar discreet borstvoeding te geven.

Het zou beiden even normaal moeten zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dat spul in de laatste fles wordt ook afgeraden als ze zo klein zijn. Dus zou ik ook niet doen. Maar mochten ze na 2 weken doorslapen en zwaar genoeg zijn is dat geen probleem.
quote:hebjehaarookweer schreef op 17 december 2015 @ 10:26:

Wij gaven en geven trouwens wel vitamine D, want in NL zit dat niet in de kunstvoeding. In Belgie wel, Poeziewoezie? (ik ben in de veronderstelling dat je Belgische bent, maar misschien vergis ik me)Zit er vaak wel in in NL
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het wel als afkraken. Ik heb de opmerking wel eens gekregen van een toenmalige vriendin. Die werkzaam was op een consultatiebureau. Toen ze het zei keek ze er met een mengeling van afkeuring en walging bij. Gevolgd door de opmerking: 'ik ben gewoon niet zo exhibitionistisch ingesteld als jij.'



Nou sorry hoor... Dat is wèl kwetsend. Daarom komt de opmerking van Poezewoes ook zo op me over. En dat vind ik gewoon onnodig.



Als je wel borstvoeding geeft moet je je namelijk al zo vaak verdedigen. Ook al ben je zelf heel gematigd zoals ik, je wordt toch in een alternatieve maffiahoek weggezet. En dat is jammer.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven