Viva zoekt alle pijlers

VIVA Mama zoekt: katers met kids

22-09-2016 16:28 57 berichten
Hoi forummers,



Voor een artikel in VIVA Mama zijn we op zoek naar anekdotes van moeders over de ergste katers ever, plus de beste anti-katertips. Deel jouw verhaal hieronder en wie weet lees je het binnenkort terug in ons blad.



Dankjewel alvast!
Lekker orgineel.



Wat dachten jullie? Ouders Van Nu hebben een fantastisch artikel over vader katers. Nu doen wij er maar eentje over moeder katers?



http://www.oudersvannu.nl ... je-om-met-een-vaderkater/
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring mee.



Ergste lijkt me wel dat je brakend boven de pot hangt terwijl je kind je haar vasthoudt.



Hoe diep kun je zakken...



Incidenteel een borreltje teveel en daardoor 's ochtends met een houten bek en knallende koppijn uit je bed rollen kan misschien gebeuren. Maar regelmatig ladderzat het schoolplein opzwalken? Hmmmm..



Tip: gewoon niet meer doen dus.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Katers als in: hang overs? De dag nadat je lazarus je bed in bed gerold?



Of als moeders die het moederschap toch erg tegen vonden vallen?
Gut, wat een infantiel onderwerp.



Lachen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dus echt dat het over katten ging en vroeg me dus serieus af, waarom een kater wel en een poes niet
quote:foeksia72 schreef op 22 september 2016 @ 16:37:

Katers als in: hang overs? De dag nadat je lazarus je bed in bed gerold?



Of als moeders die het moederschap toch erg tegen vonden vallen?Inderdaad katers als in hangovers!
Oooh, wij hebben een terrorkater, voorheen terrorkitten, maar volgens mij zoeken jullie iets anders.

Een drankkater heb ik ook wel eens gehad maar natuurlijk niet met kinderen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte na het lezen van de OP was: Goh, ze blijven het proberen daar bij de redactie. Ik heb nog niet anders gezien dan dat vrijwel iedere oproep genadeloos werd afgefakkeld. Iets met weinig creativiteit enzo (wat ik ergens ook wel snap).



Voor de verandering maar eens een min of meer serieuze/relevante reactie geplaatst.



Maar zie toch dat de algehele tendens weer afkeurend is.



Waarom blijven jullie het toch proberen redactie?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Is een kater voor een moeder anders dan voor een niet-moeder?
Wat een pareltje weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 22 september 2016 @ 16:37:

Ik dacht dus echt dat het over katten ging en vroeg me dus serieus af, waarom een kater wel en een poes niet dat dacht ik dus ook
Wat een stom onderwerp. Incidenteel te veel drinken kan gebeuren, maar echt lollige verhalen van moeders die met een gierende kater voor hun kinderen moeten zorgen zijn niet zo lollig.



Maar goed, ik heb een verhaal voor je.

Op de basisschool had ik een vriendinnetje die een moeder had die regelmatig een kater had. Destijds had ik het niet zo door (ik was een jaar of acht), maar ik kan me herinneren dat ik daar een keer speelde. Vriendinnetje merkte op dat ze haar moeder al een tijdje niet gezien had en raakte in paniek. Ik snapte er niets van, maar hielp mee met zoeken. Na een tijdje werd er aangebeld en daar stond een vreemde mevrouw met haar moeder voor de deur. Moeder was zo dronken, dat ze de weg naar huis niet meer kon vinden en 's middags rond de klok van vier werd thuis gebracht door een wildvreemde.



Vervolgens kotste moeder heel de plee onder en was vriendinnetje hysterisch. Mijn vader kwam me ophalen en heeft vriendinnetje gelijk mee genomen. Dit zou de eerste keer van vele keren zijn dat vriendinnetje bij mij bleef eten/logeren omdat het niet goed ging met haar drinkende moeder.



Heel lollig hoor.
Alle reacties Link kopieren
De beste anti-katertip?

Poeh.

Da's lastig.

Even denken hoor ...

quote:Mejuffrouwmuis schreef op 22 september 2016 @ 16:47:

Wat een stom onderwerp. Incidenteel te veel drinken kan gebeuren, maar echt lollige verhalen van moeders die met een gierende kater voor hun kinderen moeten zorgen zijn niet zo lollig.



Maar goed, ik heb een verhaal voor je.

Op de basisschool had ik een vriendinnetje die een moeder had die regelmatig een kater had. Destijds had ik het niet zo door (ik was een jaar of acht), maar ik kan me herinneren dat ik daar een keer speelde. Vriendinnetje merkte op dat ze haar moeder al een tijdje niet gezien had en raakte in paniek. Ik snapte er niets van, maar hielp mee met zoeken. Na een tijdje werd er aangebeld en daar stond een vreemde mevrouw met haar moeder voor de deur. Moeder was zo dronken, dat ze de weg naar huis niet meer kond vinden en 's middags rond de klok van vier werd thuis gebracht door een wildvreemde.



Vervolgens kotste moeder heel de plee onder en was vriendinnetje hysterisch. Mijn vader kwam me ophalen en heeft vriendinnetje gelijk mee genomen. Dit zou de eerste keer van vele keren dat vriendinnetje bij mij bleef eten/logeren omdat het niet goed ging met haar drinkende moeder.



Heel lollig hoor.



Inderdaad, hilarisch.

Man is opgegroeid met zo'n moeder, echt lachen hoor!



Jongens, doe iets aan de onderwerpen, deze slaat ook weer volledig de plank mis.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 22 september 2016 @ 16:47:

Wat een stom onderwerp. Incidenteel te veel drinken kan gebeuren, maar echt lollige verhalen van moeders die met een gierende kater voor hun kinderen moeten zorgen zijn niet zo lollig.



Maar goed, ik heb een verhaal voor je.

Op de basisschool had ik een vriendinnetje die een moeder had die regelmatig een kater had. Destijds had ik het niet zo door (ik was een jaar of acht), maar ik kan me herinneren dat ik daar een keer speelde. Vriendinnetje merkte op dat ze haar moeder al een tijdje niet gezien had en raakte in paniek. Ik snapte er niets van, maar hielp mee met zoeken. Na een tijdje werd er aangebeld en daar stond een vreemde mevrouw met haar moeder voor de deur. Moeder was zo dronken, dat ze de weg naar huis niet meer kond vinden en 's middags rond de klok van vier werd thuis gebracht door een wildvreemde.



Vervolgens kotste moeder heel de plee onder en was vriendinnetje hysterisch. Mijn vader kwam me ophalen en heeft vriendinnetje gelijk mee genomen. Dit zou de eerste keer van vele keren dat vriendinnetje bij mij bleef eten/logeren omdat het niet goed ging met haar drinkende moeder.



Heel lollig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zelf niet, nooit gedaan ook.

Wanneer heb je een kater? Na een paar wijntjes of moet je daarvoor flink doordrinken? Dat laatste vind ik niet de beste combi met kinderen.

Daarnaast als je wil drinken zou ik dat buitenshuis doen waarbij partner of iemand anders de zorg draagt voor kind en de volgende dag dus ook
Een anekdote is een leuk/grappig verhaaltje. Een moeder (of vader wat dat betreft) met een kater waar de kids getuige van zijn, vind ik nou niet bepaald een grappig onderwerp...
De beste anti-katertip? McDonald's. Jij vreet je kater weg (vet en zout!) en je kinderen zijn ook weer blij. (HappyMeal!) Doe wel een zonnebril op om je bloeddoorlopen ogen te verbergen en neem een smintje tegen de alcoholadem. Eenmaal thuis ga je in bed liggen en zet je je kinderen voor de tv. Heel de dag! Moeders heeft een kater en de kinderen zullen zo blij zijn met de hele dag doen wat normaal niet kan!



Echt, ik kan er met mijn pet niet bij dat jullie zo'n stom, infantiel onderwerp verzinnen. Leuke dronkenmansacties zijn leuk als je begin twintig bent en geen gezin hebt. Eenmaal moeder/vader heb je je verantwoordelijkheid maar te nemen en zijn leuke acties gewoon sneu.



En nee, ik ben niet roomser dan de paus. Met feestjes spreken man en ik af wie mag drinken en wie nuchter blijft. Zoals bijna iedereen die ik ken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zeg, wat een stom onderwerp. Het herinnert me er weer aan waarom ik dat blad een keer gekocht heb en daarna nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Na aperts! Enne de enige kater die ik heb is het gevoel als dochter vroeger wakker wordt dan ik hoopte en ik nog brak ben van een avondje TV kijken tot 11 uur s avonds met thee en zoutjes. Moeders en katers..doe toch normaal.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft al een tijd geleden haar alcoholverslaving onder controle gekregen, dus grappige nieuwe anekdotes over hoe ze haar kind nooit naar school kon brengen en hoe ze er met een flesje wijn wel weer bovenop was tegen de tijd dat school uit was, hebben we niet.
Dronken worden is zo stoer
Dit is echt stom. Er is niks grappigs aan dat kinderen getuige moeten zijn van moeder met een kater. Geen wonder dat mensen het blad niet kopen. Zoek een minder belachelijk onderwerp om het blad onder de aandacht te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven