Viva zoekt alle pijlers

Kitten gezocht (kater)

25-02-2018 11:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn al een langere tijd op zoek om een katertje een warm en liefdevol huisje aan te kunnen bieden.
We zijn allebei met huisdieren opgegroeid (mijn vriend met katten). Daarnaast werken we beiden fulltime maar de kat zal maximaal 1 dag per week alleen thuis zijn.
Wie oh wie kan ons helpen aan een mooie, lieve kitten (kater)?
Het asiel. En als je dan slim bent kies je niet voor een kitten (die overgens ook binnen een half jaar groot is) maar voor een volwassen kat waarvan ze je kunnen vertellen wat voor persoonlijkheid het dier heeft, of hij in je gordijnen zal hangen en of hij die dag alleen thuis goed aan kan.

Werken jullie thuis dat jullie ondanks fulltime banen maar 1 dag tegelijk van huis zijn?
Alle reacties Link kopieren
dierenasiel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Asiel natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Klopt we werken veel thuis
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk hebben we ook al gekeken bij het asiel bij ons in de buurt. De katten die daar zaten waren schuw of gewend om naar buiten te kunnen. Wij hebben geen tuin, dus dat is niet handig.
Het is geen kittentijd meer. Rond juni begint dat weer te komen, dan stromen de asiel over van de kittens...
Nog even geduld, wordt beloond!

* aait nu bijna 2 jarige over het koppie *
:cat:
Voor kittens uit het asiel is soms een wachtlijst van toepassing. Je kunt proberen je al in te schrijven. Op ikzoekbaas.nl staan katten uit heel Nederland. Ik heb mijn lieverd van toen 3 jaar daar gevonden. 200km gereden en hij is het nog altijd waard. Zijn persoonlijkheid was perfect omschreven. Wellicht dat je daar ook kittens vindt, mocht je niet willen wachten.
Voor kittens uit het asiel is soms een wachtlijst van toepassing. Je kunt proberen je al in te schrijven. Op ikzoekbaas.nl staan katten uit heel Nederland. Ik heb mijn lieverd van toen 3 jaar daar gevonden. 200km gereden en hij is het nog altijd waard. Zijn persoonlijkheid was perfect omschreven. Wellicht dat je daar ook kittens vindt, mocht je niet willen wachten.
Alle reacties Link kopieren
ikzoekbaas.nl

het kittenseizoen start in het voorjaar weer.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou er toch overwegen om twee te nemen. Dan hebben ze elkaar om te spelen. Want als je thuis bent, maar aan het werk, heb je geen tijd om de kat te vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Als je wacht is het kittentijd rond mei/juni! Zo ergerlijk al die mensen die in februari perse een kitten willen. Op MP stikt het er ook weer van! De asiels zitten in juni propvol met kittens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb drie jaar geleden tig asiels afgebeld maar nergens hadden ze kittens beschikbaar. Na een vervelende ervaring met een oude asielkat wilden we toch graag een kitten, en bij toeval hoorde ik dat de kat van een collega een nestje had. Ik belde haar toen de kittens twee dagen oud waren, en toen was er nog maar een (van de vier) zonder baasje. Het is dus best lastig om aan een kitten te komen, maar via Marktplaats moet je echt niet doen (broodfok, dierenleed etc).
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-02-2018 12:33
Ik heb drie jaar geleden tig asiels afgebeld maar nergens hadden ze kittens beschikbaar. Na een vervelende ervaring met een oude asielkat wilden we toch graag een kitten, en bij toeval hoorde ik dat de kat van een collega een nestje had. Ik belde haar toen de kittens twee dagen oud waren, en toen was er nog maar een (van de vier) zonder baasje. Het is dus best lastig om aan een kitten te komen, maar via Marktplaats moet je echt niet doen (broodfok, dierenleed etc).
Ik denk dat het toch veel verschilt per gemeente. Hier in het asiel hadden ze na de zomer nog een tiental kittens over waarvoor ze geen baasje konden vinden en die diertjes mankeerden helemaal niets.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Is dit iets? Zijn 5 maanden.

http://kittenmand-tilburg.nl/pimm.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ahhh dat oortje van Pim :'-( , is er vast afgevroren. Wat een dotjes.
Alle reacties Link kopieren
wat een cuties :flirting:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Die zien er inderdaad heel schattig uit en ga ik zeker even laten zien aan mijn vriend. Bedankt voor de tips allemaal!
Enora schreef:
25-02-2018 13:51
Ahhh dat oortje van Pim :'-( , is er vast afgevroren. Wat een dotjes.
Vaak wordt het puntje van het oortje verwijderd als teken dat de kat geneutraliseerd is. Zie je in het buitenland ook vaak, bij zwerfdieren. :-]
Splinter_ schreef:
25-02-2018 23:43
Vaak wordt het puntje van het oortje verwijderd als teken dat de kat geneutraliseerd is. Zie je in het buitenland ook vaak, bij zwerfdieren. :-]
Dit gebeurt toch niet in Nederland mag ik hopen. en waarom dan juist bij kater ipv poes..
Alle reacties Link kopieren
Kittens zijn altijd zo weg Schattige bolletjes, cuties, adorable knuffels.
Maar waarom zit stichting zwerfkat dan bordevol evenals de poezenboot en ja ook de asiels.
Gedumpt, afgedankt en weggedaan. Kleine bolletjes worden groot en dan zijn ze niet schattig meer.
Wees niet zo als die andere mensen en neem er een die ook ooit een kitten was
Niet meer zindelijk hoeven maken is echt een grote pré.
En schuw lijkt me logisch Beesten zijn gedumpt! Geef dat een klein beetje aandacht en je hebt er een vriendje voor het leven aan.

Neem Aub Geen KItten
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
25-02-2018 23:43
Vaak wordt het puntje van het oortje verwijderd als teken dat de kat geneutraliseerd is. Zie je in het buitenland ook vaak, bij zwerfdieren. :-]
In het buitenland neutraliseren ze de vrouwtjes. Er hoeft namelijk maar 1 ongecastreerde kater in de regio te zijn of er komen weer meer dieren bij.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
In Nederlandse asiels worden alle katten gesteriliseerd, maar er wordt dan geen stuk van hun oor afgeknipt.
Ow ja. Dan weet ik het niet.
Maar het is wel een schatje :)
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
26-02-2018 01:00
Kittens zijn altijd zo weg Schattige bolletjes, cuties, adorable knuffels.
Maar waarom zit stichting zwerfkat dan bordevol evenals de poezenboot en ja ook de asiels.
Gedumpt, afgedankt en weggedaan. Kleine bolletjes worden groot en dan zijn ze niet schattig meer.
Wees niet zo als die andere mensen en neem er een die ook ooit een kitten was
Niet meer zindelijk hoeven maken is echt een grote pré.
En schuw lijkt me logisch Beesten zijn gedumpt! Geef dat een klein beetje aandacht en je hebt er een vriendje voor het leven aan.

Neem Aub Geen KItten
En dan? Moeten die beesten daar blijven tot ze volwassen zijn?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven