Viva zoekt alle pijlers

Weddingplanner in opleiding zoekt stageplek

07-03-2018 17:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Momenteel volg ik de cursus weddingplanner. Dit gaat voorspoedig en ik heb er ontzettend veel plezier in. Hoe verder ik in de cursus ben hoe meer ideeën ik krijg.

Hoe spannend ik het ook vind, ergens moet ik beginnen. Dus gaan jullie trouwen en kunnen jullie hulp gebruiken dan sta ik graag met alle liefde voor jullie klaar.

Ik zoek een bruidspaar in de regio Noord-Brabant. Dit doe ik geheel gratis.. Nouja gratis ik ontvang dan graag van jullie een recensie en ik hoor na afloop graag jullie feedback.
Kun je niet beter eerst met een ervaren weddingplanner meelopen?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-03-2018 17:07
Kun je niet beter eerst met een ervaren weddingplanner meelopen?
Dit. Dit is tevens ook mijn definitie van stage.
Da's geen stage.
Het is dan ook een cursus en geen opleiding
Nope, dit is geen stage, maar werken aan je portfolio. Niet erg hoor, maar een stage zou ik het niet noemen.

Is er geen ervaren weddingplanner waar je mee kan lopen? Zij kan ook een goede inschatting van de markt maken en zo weet je waar je op moet letten. Is er een gat waar je in kan springen? Hoeveel opdrachten krijgt ze per jaar? Hoeveel vraagt ze voor elke soort bruiloft? Daarnaast kan je gelijk een analyse maken van je sterke en minder sterke punten, zodat je in kan zetten op je sterke.
Zijn er geen bloemisten of andere zaken met wie je een deal kan sluiten? Ik zou dat alvast uitzoeken.
De markt voor weddingplanners is al zo krap. Ik weet niet of er weddingplanners zijn die jou de kneepjes van het vak willen leren zodat jij daarna als hun concurrent de markt kan bestormen? Werken aan je portfolio is inderdaad een beter idee.
forsyth schreef:
07-03-2018 18:39
De markt voor weddingplanners is al zo krap. Ik weet niet of er weddingplanners zijn die jou de kneepjes van het vak willen leren zodat jij daarna als hun concurrent de markt kan bestormen? Werken aan je portfolio is inderdaad een beter idee.
Maar leg jij de organisatie van je bruiloft in handen van iemand die een cursus heeft gevolgd maar nog nooit zelfstandig een hele bruiloft heeft georganiseerd?
Ilse, ik reageer even voor Forsyth. :)

Ik zou inderdaad mijn bruiloft niet in handen leggen van een weddingplanner die een cursus heeft gevolgd (en vervolgens een smak geld vraagt). Sowieso zou ik nooit een weddingplanner inhuren. Zoveel werk is het organiseren van een bruiloft nou ook weer niet en het meeste was best leuk om te doen vond ik. Auto uitzoeken, locatie kiezen en jurk vond ik wel het tofste. Eten moest vooral genoeg zijn en het boeide ons niet zo heel veel wat we voor ons neus kregen. De DJ was mijn project en ik heb daar de grootste lol in gehad.

En verder? Verder regelde mijn man het boeket, hadden we geen bruidstaart (vind het aansnij-moment echt vreselijk) en hebben we samen locaties bezocht, de datum uitgekozen en zijn we in ondertrouw gegaan. Niet echt dingen die een weddingplanner hoeft te regelen.
lise1985 schreef:
07-03-2018 20:02
Maar leg jij de organisatie van je bruiloft in handen van iemand die een cursus heeft gevolgd maar nog nooit zelfstandig een hele bruiloft heeft georganiseerd?
Ja hoor. Jij denkt dat je een volleerde weddingplanner niet hoeft te managen?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik hoop dat je dit berichtje leest. Wij gaan eind deze zomer trouwen en ik zou graag met je in contact willen komen. We zoeken vooral iemand die hele ceremoniemeester gedeelte voor haar rekening wil nemen, maar we vinden het wel super belangrijk dat er een goeie klik is en dat we echt op je kunnen rekenen. Ik hoor heel graag op korte termijn van je.

Ik probeer al weken op dit berichtje te reageren, maar ik heb ontzettende pech gehad met mijn inlog-codes. Er zijn erg veel mailtjes heen en weer gestuurd naar de technische afdeling van VIVA en nu eindelijk is het voor elkaar. Ik weet alleen niet precies hoe ik je een persoonlijk bericht kan sturen?? Ik hoop dat jij dat wel weet? Ik heb namelijk wel ingelogd met een emailadres dat ik alleen voor dit soort dingen gebruik en verder niet, dus ik ga het nu even goed in de gaten houden. Ik hoop van je te horen!!!

Hartelijke groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven