Viva zoekt alle pijlers

Opzoek naar een kleine locatie voor een bruilofstfeest

27-03-2018 19:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ola!

In augustus deze zomer hopen mijn vriend en ik te gaan trouwen in Breda.
Dit hopen we heel klein en intiem te vieren met alleen onze families, wat neer zal komen op een groep van ongeveer 15 mensen.
Nu ben ik dus opzoek naar een zaaltje, of het liefst een tuin eigenlijk, waar we met z'n allen een lunch zouden kunnen houden.
Heel graag zonder catering, want ons budget is heel erg klein.
Ik kom zelf helaas niet uit de omgeving van Breda en ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Een kleine, niet al te dure locatie is moeilijk te vinden.
Misschien hier iemand die me kan helpen?
Ik zou googlen op theetuinen in de omgeving van Breda.

En gelukkig leven samen gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goeie tip! Bedankt!
theetuin?
http://theetuintantejansje.nl
O ik typ weer te langzaam :lol:
Geen tip uit de regio helaas. Maar, meldt niet vooraf al dat het om een bruiloft gaat als je er alleen wil eten/verblijven met je gasten. Want dan gaat de prijs met factor 10 omhoog ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed om te weten!
Het zal waarschijnlijk ook meer een familiediner zijn dan een bruiloftsfeest, dus het enig verschil zal zijn dat ik een witte jurk aan heb ;D
DrawnAngel schreef:
27-03-2018 20:08
Goed om te weten!
Het zal waarschijnlijk ook meer een familiediner zijn dan een bruiloftsfeest, dus het enig verschil zal zijn dat ik een witte jurk aan heb ;D
Alles waar ‘bruid’ voor staat drijft de prijs meteen flink op. Ook bloemen, zeer zeker eten, eventueel taart.. alles. Zelfs schoenen.
Je kan naar een bakker gaan en een mooie ‘gewone’ taart bestellen voor je ‘feestje’. Kost dan pp €3,50 ofzo. Noem het je bruidstaart en dan kost het ineens €6,50 pp. Krijg je dan wel een mooie topper erbij :rofl: (maar die kan je ook zelf online kopen voor een tientje en daar je ‘gewone’ taart mee opleuken :idee: ).

Maar goed dat vroeg je allemaal niet natuurlijk 8-)
Alle reacties Link kopieren
Wil je een leuke horeca gelegenheid met privacy of iets waar je zelf je broodjes en drinken van de AH mee naar toe mag nemen (gezien je 'geen catering' opmerking)?

Wij zijn ook getrouwd met alleen onze gezinnen (pusminus 20 mensen) en hebben bij ons favoriete restaurant een aparte kamer gereserveerd. Wel gekozen voor een keuzemenu en daar een prima prijs voor af kunnen spreken. Maar ja, eten, drinken en service kost wel iets...
Ik zou even doorsparen om de catering voor 15 mensen wel uit te kunnen besteden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in een stadspark een optie? Vrienden van mij trouwden ooit zo, van stadsdeelkantoor naar het Amsterdamse Oosterpark waar we met een hele groep gehuurde tafels hadden neergezet voor 50 mensen, compleet met witte kleden, zelfgeplukte bloemen, champagne, fruit, croissants, stokbroden, gekookte eitjes en grote thermossen koffie verkeerd.

Was ontzettend leuk. Het vereist wel lekker weer (of een noodlocatie, of een aantal ez ups)
gizzmo-returns schreef:
27-03-2018 20:19
Ik zou even doorsparen om de catering voor 15 mensen wel uit te kunnen besteden.
Of kijken of je voor een laat ontbijt/vroege brunch kan gaan. Omdat de ochtend altijd de meest rustige tijd is voor de horeca, bieden veel koffietentjes/lunchcafeetjes een (vaak best wel uitgebreid) ontbijt aan voor 10 tot 15 euro per persoon.
Geen ervaring met Breda (sorry!), maar daar zou je ook eens op kunnen zoeken.

Een eerste rondje Google levert bijvoorbeeld al op:
http://inkannenenkruikenbreda.nl/ (ontbijt voor 9,50pp)
http://heerenvanoranjebreda.nl/ (uitgebreid buffet voor 13,50, leuke locatie ook!)
MadameJean schreef:
27-03-2018 20:29
Gewoon in een stadspark een optie? Vrienden van mij trouwden ooit zo, van stadsdeelkantoor naar het Amsterdamse Oosterpark waar we met een hele groep gehuurde tafels hadden neergezet voor 50 mensen, compleet met witte kleden, zelfgeplukte bloemen, champagne, fruit, croissants, stokbroden, gekookte eitjes en grote thermossen koffie verkeerd.
:flirting:
Catering voor 15 man is toch wel te overzien? Geen gesleep met eten en zelf in de sate saus roeren op “de mooiste dag van je leven” zou mij echt wel een paar euro meer waard zijn.
Theetuin of leuke lunchtent reserveren met wat lekkere opties die je vooraf bespreekt. Ik zou ook niet zeggen dat het voor trouwen is. Goedkoper als het een gewone reservering is.
Als dat echt niet te betalen is bij iemand in de tuin en iemand vragen/ huren voor catering. Wel zo leuk als de gasten lekker kunnen zitten!
Alle reacties Link kopieren
We zijn studenten, dus in die richting moet je denken op het gebied van budget. Vandaar dat we het zo klein willen houden, zodat je niet teveel consessies moet maken.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
DrawnAngel schreef:
27-03-2018 21:05
We zijn studenten, dus in die richting moet je denken op het gebied van budget. Vandaar dat we het zo klein willen houden, zodat je niet teveel consessies moet maken.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Zet je vrienden in!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op groupon. Daar zijn meerdere leuke acties waarmee je kunt lunchen of bijvoorbeeld high tea'en met 15 man voor onder de €200. Lijkt me heerlijk om op zo'n dag een beetje verzorgd te worden...
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het landgoed van kasteel Bouvigne iets?
Is een van de trouwlocaties in Breda met een mooi park erbij.
Prachtige omgeving daar.
Mamasdbj schreef:
27-03-2018 21:45
Misschien is het landgoed van kasteel Bouvigne iets?
Is een van de trouwlocaties in Breda met een mooi park erbij.
Prachtige omgeving daar.
Qua budget wordt het dan stiekem in haar mooie jurk en met de gasten via een gat in de heg naar binnen sluipen, denk ik....
DrawnAngel schreef:
27-03-2018 21:05
We zijn studenten, dus in die richting moet je denken op het gebied van budget. Vandaar dat we het zo klein willen houden, zodat je niet teveel consessies moet maken.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Heeft niemand van je vrienden leuke rijke ouders met mooie tuin? Geen enkel familie lid aan beide zijde?
Alle reacties Link kopieren
https://www.hetkloosterbreda.nl
Je zou kunnen kijken wat hier de mogelijkheden zijn. Erg mooie locatie en volgens mij niet erg commercieel dus wie weet...
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
27-03-2018 22:37
Qua budget wordt het dan stiekem in haar mooie jurk en met de gasten via een gat in de heg naar binnen sluipen, denk ik....
Park is gratis toegankelijk! Er is alleen geen alternatief bij regen.
Alle reacties Link kopieren
Fliefd schreef:
28-03-2018 08:16
Heeft niemand van je vrienden leuke rijke ouders met mooie tuin? Geen enkel familie lid aan beide zijde?
Nou, het is nu zo dat mijn ouders een super mooie, grote tuin hebben.
Maar helemaal aan de andere kant van het land..
Als we het daar zouden houden zou in een paar uur tijd bijna 400 km moeten worden afgelegd door al het heen en weer rijden, en dat willen we nu juist voorkomen.
Dus nu ben ik onze opties aan het bekijken op het gebied van leuke buitenlocaties in de omgeving van Breda. Anders zouden we onze volledige bruiloft naar een gemeente in de buurt van mijn ouders verplaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven