Viva zoekt alle pijlers

Wat was de ruzie waarmee je laatste relatie eindigde?

06-08-2018 13:51 25 berichten
Soms spelen kleine irritaties een rol, andere keren is er een affaire in het spel of blijkt dat jullie verschillende ideeën hebben over de toekomst. Waarover ging de laatste ruzie tussen jou en je ex, voordat jullie relatie uitging?
(Ter info: je antwoord kan worden meegenomen in een artikel op viva.nl)

TO trapt af:
Al een tijdje vermoedde ik dat er in het leven van mijn (ex-)vriend iets speelde waarvan ik niet op de hoogte was. Hij gedroeg zich afwezig en liet zijn telefoon nooit meer in huis rondslingeren. Toen hij onder de douche stond en zijn mobiel nog in de slaapkamer aan de oplader hing, heb ik - shame on me - zijn WhatsApp-lijst doorgescrold. Al snel kwam ik erachter hoe de vork in de steel stak: hij bleek al maandenlang intiem contact te hebben met een vrouw van wie ik dacht dat het gewoon 'een vriendin' was. Ik heb hem er direct mee geconfronteerd. Hij raakte in paniek en vertelde huilend dat hij al een tijdje een affaire had. Het speet hem enorm en hij wilde mij écht niet kwijt. Uiteraard had ik geen medelijden: hij was mijn respect volledig kwijt. Ik heb hem vijf minuten lang verrot gescholden en hem daarna met al zijn spullen op straat gezet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet een relatie perse met een ruzie eindigen?
:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
06-08-2018 13:53
Waarom moet een relatie perse met een ruzie eindigen?
:bonk:
Dat vraag ik mij ook af, nog nooit een relatie met een ruzie beïndigd
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Waarom gaat een internetredactielid over zijn of haar privé-leven vertellen om zodoende input voor een verhaaltje binnen te hengelen?

Zwaar onprofessioneel dit.
Mijn laatste relatie is ook zeker niet met een ruzie geëindigd. Wel heeft mijn ex uitgelegd waarom het niet ging werken tussen ons. Ik ben te zelfstandig en te onafhankelijk. Ik doe alles zelf en alleen. Ik praatte niet meer met hem en deelde niks meer. Daar kon hij niet mee leven. End of story. Ik ben blij toe. Ik heb nu een hele leuke ongecompliceerde relatie. ;)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2018 13:57
Waarom gaat een internetredactielid over zijn of haar privé-leven vertellen om zodoende input voor een verhaaltje binnen te hengelen?

Zwaar onprofessioneel dit.
Helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2018 13:57
Waarom gaat een internetredactielid over zijn of haar privé-leven vertellen om zodoende input voor een verhaaltje binnen te hengelen?

Zwaar onprofessioneel dit.

Maar het "verhaaltje" zal wel van a tot z verzonnen zijn.
Te dun, te makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
wat dom dit
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
06-08-2018 14:02
Maar het "verhaaltje" zal wel van a tot z verzonnen zijn.
Te dun, te makkelijk.
Volgens mij heb ik dit “verhaaltje” hier al eens gelezen, dus is het van een andere TO
Alle reacties Link kopieren
Een verhaaltje verzinnen om voorspelbare reacties uit te lokken.
Wat is dat?
Juist: een trol!
Slecht verhaal inderdaad. Alsof je een relatie zo makkelijk aan de kant gooit.

Serieus Viva, hadden jullie niet iets beters kunnen verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
En TO? Kan je iets met de reacties tot nu toe?
Wat een slecht verhaal in de OP. Was sowieso al een kut relatie als je zo emotieloos omschrijft dat je hem uiteraard meteen de deur wees.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien trollen niet mag, zouden ze zichzelf nu een permanente ban moeten geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een fanatieke nieuwe stagair bij viva die met een kwatsverhaaltje komt :proud:

De laatste ruzie met mijn ex ging over zijn piemel die over me heen hatsjoete, terwijl hij met een zaklamp op zoek ging naar die verloren beppie. Was een hele leuke Noorse vakantie dat.
lise1985 schreef:
06-08-2018 13:57
Waarom gaat een internetredactielid over zijn of haar privé-leven vertellen om zodoende input voor een verhaaltje binnen te hengelen?

Zwaar onprofessioneel dit.
Ha Lise1985, de vorige keer dat we een oproepje plaatsten zonder zelf af te trappen, kregen we van verschillende forummers het verzoek om dat te doen. Vandaar dat ik mijn verhaal met jullie deel. Het is niet mijn bedoeling om simpelweg 'verhaaltjes binnen te hengelen'. Ik hoopte een gesprek te starten over dit onderwerp.
Stoer verhaal zeg.
Internetredactie schreef:
06-08-2018 14:35
Ha Lise1985, de vorige keer dat we een oproepje plaatsten zonder zelf af te trappen, kregen we van verschillende forummers het verzoek om dat te doen. Vandaar dat ik mijn verhaal met jullie deel. Het is niet mijn bedoeling om simpelweg 'verhaaltjes binnen te hengelen'. Ik hoopte een gesprek te starten over dit onderwerp.
Om dat vervolgens als input te gebruiken voor je verhaal. Je geeft het zelf al aan in je openingspost.
Dat staat gelijk aan hengelen naar verhaaltjes.

Jouw eigen verhaal is te cliché en komt niet betrouwbaar over. Daarnaast dien je als journalist je privé leven buiten beschouwing te laten als je schrijft, tenzij je je eigen verhaal in columnvorm o.i.d. wil publiceren. In dat geval heb je ook geen input van forumleden nodig.

Kortom, had gewoon een oproepje geplaatst met de boodschap dat je op zoek bent naar ervaringen over een relatiebreuk waarbij sprake was van ruzie.
Verhalen met een nette, volwassen breuk zijn interessanter.
Alle reacties Link kopieren
bij mij had Facebook er verdacht vaak iets mee te maken...
Lorem Ipsum
Nemaìn’ schreef:
06-08-2018 14:42
Verhalen met een nette, volwassen breuk zijn interessanter.
Maar de huidige doelgroep van Viva zijn pubertjes die kicken op stoute seksverhaaltjes, per ongeluk in hun vriendjes telefoon kijken en vooral lekker veel ruzie maken zodat ze het om het minste of geringste uit kunnen maken en naar een nieuwe jongen op zoek kunnen voor hun stoute seksverhaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een slecht herhaal in de OP inderdaad, echt een Viva verhaal
Nemaìn’ schreef:
06-08-2018 14:42
Verhalen met een nette, volwassen breuk zijn interessanter.

Daarom gaf ik mijn verhaal met een bijpassende happily ever after...
Alle reacties Link kopieren
Internetredactie schreef:
06-08-2018 14:35
Ha Lise1985, de vorige keer dat we een oproepje plaatsten zonder zelf af te trappen, kregen we van verschillende forummers het verzoek om dat te doen. Vandaar dat ik mijn verhaal met jullie deel. Het is niet mijn bedoeling om simpelweg 'verhaaltjes binnen te hengelen'. Ik hoopte een gesprek te starten over dit onderwerp.
Als je een gesprek wil starten over het onderwerp, misschien is het dan interessant om te vertellen wat voor relatie dat was, dat je je partner direct na het ontdekken van zijn affaire met een korte scheldpartij, hup de deur uit kon schoppen terwijl hij spijt betuigde. Daar kunnen een hele hoop mensen wat van leren,getuigen de topics op de relatiepijler.

Bovendien, een gesprek is altijd tweezijdig, je doet een oproep tot het delen van ons verhaal om te publiceren. Dat wekt niet de indruk dat je geïnteresseerd bent in dialoog. De hele oproep is net zo oppervlakkig als de berichten in de lees ook. Aangezien daar zelfs een apart topic over loopt is het misschien tijd om dat eerst aan te pakken. :roll:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Beste internetredactie wanneer gaan jullie nou inzien dat dit gewoonweg niet werkt. Er is ander publiek op het forum dan mensen die het blad lezen.
Dit samen voegen is haast niet te doen op die ene keer na dat wijzelf deels mochten meebeslissen en persoonlijke verhalen konden vertellen/schrijven.

Wij forummers zijn niet op zoek naar slappe hap verhaaltjes (overigens als dit echt jouw verhaal is dan vind ik dat verdrietig voor je, hopelijk ben je nu weer gelukkig) en als we ons eigen verhaal willen delen dan doen we dat wel in de normale topics.

Heus ik snap je frustratie wel jullie willen het een met het ander samen voegen en eerlijk is eerlijk je doet het nooit goed. Want de ene keer loop je te hengelen en de andere keer is je verhaal onbetrouwbaar. In dit geval vind ik het verhaal vooral erg kort en zakelijk en daardoor niet zo geloofwaardig. Ik mis emotie zeg maar.
Maar persoonlijk denk ik dat het blad viva en het forum nooit samen zullen komen en dat jullie beter op kunnen houden dat krampachtig wel te willen blijven doen.

Al die vreselijke lees ook dit of zo verhalen over seks (en trouwens ook jouw motto onderop zie ik daar echt sexy staan is dat jullie nieuwe slogan ofzo?) sluiten ook totaal niet aan bij de doelgroep. Mijn man zei zelfs dat ik die ranzige zooi moest staffen totdat hij door kreeg dat jullie dit zelf doen.

Oftewel kruip nog eens achter een vergadertafel en kijk hoe jullie los van elkaar (forum en blad) het maximale eruit kunnen halen. De doelgroepen zijn gewoon totaal anders.

Ps: nog nooit uit elkaar gegaan met ruzie. Heb pas 1 verbroken relatie gehad en dat ging heel gemoedelijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven