Viva zoekt alle pijlers

Moeders gezocht: hoe houd jij alle ballen hoog?

25-03-2019 12:09 13 berichten
Voor VIVA Mama zoeken we moeders met jonge kinderen (0-5 jaar) die willen delen hoe zij alle ballen hoog houden.

Ben je bijvoorbeeld na je zwangerschap minder gaan werken om meer tijd met je kind of kinderen door te brengen? Of heb je het bij de tweede heel anders aangepakt dan bij de eerste? Sta je er alleen voor en heb je je werk juist hard nodig om rond te komen? Of heb je je fulltime baan juist nodig om een leuke moeder te zijn?

Belangrijk onderdeel; openheid over inkomen. Want hoe red je het financieel allemaal?

Vind je het leuk om hierover geïnterviewd te worden voor VIVA Mama? Stuur een mailtje naar redactie@viva.nl o.v.v. VIVA Mama interview.
In deze tijd zou je toch verwachten dat de vraag zou moeten zijn: Hoe houden jullie al die ballen samen hoog?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
25-03-2019 12:31
In deze tijd zou je toch verwachten dat de vraag zou moeten zijn: Hoe houden jullie al die ballen samen hoog?
Nee je weet tog... een man helpt
Alle reacties Link kopieren
en de alleenstaande vaders dan? Wat een discriminatie is dit zeg. Ik snap dat VIVA een vrouwenblad is, maar come on. Leven jullie nog in 1680?
Marie-Antoinettexx schreef:
25-03-2019 12:34
en de alleenstaande vaders dan? Wat een discriminatie is dit zeg. Ik snap dat VIVA een vrouwenblad is, maar come on. Leven jullie nog in 1680?
Volgens mij was dit geen vraag aan alleenstaande moeders hoor.

Dus gewoon aan alle ouders. Hoe hou je ballen hoog? Samen?
Wat een ontzettend interessant item! Vernieuwend ook.
Star² schreef:
25-03-2019 12:35
Wat een ontzettend interessant item! Vernieuwend ook.
Eerder ouderwets.
Lucifer2018 schreef:
25-03-2019 12:36
Eerder ouderwets.

No shit Sherlock ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
25-03-2019 12:35
Volgens mij was dit geen vraag aan alleenstaande moeders hoor.

Dus gewoon aan alle ouders. Hoe hou je ballen hoog? Samen?
maar er zijn toch ook vaders die de ballen hoog houden? Vaak is er dan geen moeder; Hoe houden ouders de ballen hoog
Alle reacties Link kopieren
Het is een artikel voor Viva Mama, dus ik kan me best voorstellen dat ze zich dan op vrouwen richten.

Ik ben wel benieuwd naar de definitie van alle ballen hooghouden. Als je minder gaat werken voor de kinderen, dan houd je toch niet alle ballen hoog, maar 1 bal beduidend lager?
Marie-Antoinettexx schreef:
25-03-2019 12:37
maar er zijn toch ook vaders die de ballen hoog houden? Vaak is er dan geen moeder; Hoe houden ouders de ballen hoog

Maar dat was de vraag niet.

Er staat nergens dat het over alleenstaande ouders gaat.

Dus waarom word dit dan aan moeders gevraagd en niet aan ouders in het algemeen? En als ze niet alleenstaand zijn.. hebben ze partners en hou je de ballen samen hoog. Tenminste dat is toch wat de bedoeling is?

Deze vraag zo impliceert dat vrouwen alle ballen hoog moeten houden. Alleen. Gewoon omdat ze moeder/vrouw zijn.
Ze vragen dit dus niet aan mannen. Niet aan de alleenstaande mannen en niet aan de mannen met een partner.

Ook al is het voor een artikel voor Viva mama en word de vraag aan vrouwen gesteld.. waarom is de vraag niet hoe je samen met de vader van je kinderen de ballen in de lucht houdt?

Lijkt me wel fijn als moeders eens lezen dat zij niet alleen verantwoordelijk zijn voor de ballen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
25-03-2019 12:47
Het is een artikel voor Viva Mama, dus ik kan me best voorstellen dat ze zich dan op vrouwen richten.

Ik ben wel benieuwd naar de definitie van alle ballen hooghouden. Als je minder gaat werken voor de kinderen, dan houd je toch niet alle ballen hoog, maar 1 bal beduidend lager?
Zelfs bladen als Ouders die in de titel de suggestie wekken zich op ouders te richten, richten zich exclusief op moeders. Er is kennelijk geen markt voor sexe-neutrale opvoedbladen.

En inderdaad, de ballen die door de partner worden hooggehouden, die moeten maar niet benoemd worden, want bladen als Viva Mama zetten graag een zelfstandige, van alle markten thuis-vrouw neer, met de man (want iedereen is hetero in die bladen) als hooguit wat nutteloos en irritant bijhangsel. Alleen als het op sex aankomt zijn deze bladen, Viva (Mama) voorop!, dan weer niet zo van de vrijgevochten vrouw. Of beter, die vrijgevochten vrouw krijgt dan ineens week in week uit allerlei tips over hoe ze manlief kan verleiden en toch maar vooral de reuze geile stoeipoes te zijn.

Het is dat ik de Tijdschriften-app heb en waar voor mijn geld wil :facepalm:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Door ze over en weer te gooien met mijn partner
NEXT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven