Aangeboden alle pijlers

Gratis babyspullen

09-06-2015 23:01 36 berichten
Hoi dames,



Ik heb wat babyspullen (jongen) over en/of te klein zijn en ik zou hier graag iemand blij mee maken die het ook echt nodig heeft. Het betreft oa: voedingskussen, speelgoed, rompertjes, sokjes, mutsjes, kleding etc. (Maat ong 56 en rompertjes tot mt 68)

Graag alleen reacties van mensen die het zelf niet breed hebben of iemand kennen die het goed kunnen gebruiken anders breng ik het liever naar de kledingbank.

Omgeving Den Bosch.
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil je dat controleren? Als je het naar de kledingbank brengt, weet je zeker dat het goed terecht komt. Daar worden mensen wel gecheckt op inkomen, uitgaves en draagkracht.



In sommige steden nemen de voedselbank of Leger des Heils ook dat soort spullen aan. Daar is ook een hele strenge screening eens per half jaar dus weet je heel zeker dat het goed terecht goed komt.



Maar een mooi doel om het weg te geven aan iemand die het nodig heeft.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 juni 2015 @ 23:18:

Hoe wil je dat controleren? Als je het naar de kledingbank brengt, weet je zeker dat het goed terecht komt. Daar worden mensen wel gecheckt op inkomen, uitgaves en draagkracht.



In sommige steden nemen de voedselbank of Leger des Heils ook dat soort spullen aan. Daar is ook een hele strenge screening eens per half jaar dus weet je heel zeker dat het goed terecht goed komt.



Maar een mooi doel om het weg te geven aan iemand die het nodig heeft.



Succes.



Kan ik inderdaad niet controleren en daar heb ik zelf ook wel aan gedacht hoor maar een beetje vertrouwen in de mens kan soms geen kwaad Daarnaast mijn intenties zijn goed en als iemand daar dan "misbruik" van maakt, tja so be it, zegt dan meer over die persoon.

Ik weet dat sommige mensen met spoed wat nodig hebben en dan duurt zo'n screening lang. Dus ik dacht, ik vraag het eerst hier en anders gaat het alsnog naar de kledingbank of leger des Heils.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief!
Mocht er hier niemand reageren kun je ook nog overwegen het naar een tienermoeder huis, vrouwenopvang te brengen of te doneren aan een pleegzorg organisatie. Die laatste heeft soms direct spullen nodig en kunnen niet altijd iets uit de woning meenemen. Zo kunnen ze iets meegeven aan de pleegouders, en zij geven het dan weer terug zodra het kindje eruit gegroeid is.
quote:KiaOraHoi schreef op 10 juni 2015 @ 00:30:

Mocht er hier niemand reageren kun je ook nog overwegen het naar een tienermoeder huis, vrouwenopvang te brengen of te doneren aan een pleegzorg organisatie. Die laatste heeft soms direct spullen nodig en kunnen niet altijd iets uit de woning meenemen. Zo kunnen ze iets meegeven aan de pleegouders, en zij geven het dan weer terug zodra het kindje eruit gegroeid is.Thanks voor de tip!
Graag gedaan .
De tips van KiaOraHoi vind ik wel heel waardevol. Ik heb zelf namelijk net als TO ook veel babyspul over maar ik heb ook een paar dames in mijn omgeving die het wel nodig hebben (mi) maar aan wie ik het niet wil geven. Ze maken misbruik van de sociale voorzieningen en zijn bovendien veeleisend en lui. Dat maakt dat MP en facebook voor mij geen opties zijn (al denk ik dat het ze onwaardig is om via die kanalen aan spullen te komen hoor). Ik heb gewoon geen zin in gezeik: "Waarom zet je het op MP, je had het ook naar mij kunnen brengen", "Heb je alleen maar rompertjes van de HEMA?", "Jouw zoontje heeft toch een Gaastra-jas........?"



Maar zouden ze er daar nou echt op zitten te wachten?
Hema is geweldig! Zijn echt fijne rompers, en als je daarover gaat lopen piepen ben je mijn hulp echt niet waard. Tuurlijk smaak verschilt per persoon. Lastig zeg als je mensen in je netwerk hebt die misbruik maken en dan ook nog uit de hoogte gaan doen.



Ik denk dat als jij in het holst van de nacht hebt moeten vluchten met je kleintje je heel blij bent dat er wat kleren zijn.

Van pleegzorg ook, de pleegouders willen kinderen wel opnemen maar vooral startende hebben geen boxen met kleding en andere spullen liggen. Als jij op zaterdagavond een kindje krijgt is het fijn om kleding, badje, bedje, lakens enz te krijgen. Je krijgt wel een budget om nieuwe spullen te kopen maar als de winkel dicht zit. En dan kan als het te klein wordt weer terug voor een volgend kindje.

Tienermoeders vind ik het lastig inschatten. Er lijkt een verschuiving te zijn, vroeger was het schaamte en je leven is voorbij en nu zien zij het soms als een modeaccessoire. Dus dan moet het kind natuurlijk gucci baby aan. Maar toch zijn er meiden die heel dankbaar zijn.



Als ik in eén van deze situaties zou zitten zou ik heel dankbaar zijn dat er mensen zijn die (mij en kind) willen helpen.

Ik werk zelf in de zorg en heb gezien dat er toch heel veel mensen dankbaar zijn met een beetje hulp. Vrouwen die geëmotioneerd raken omdat je een paar sokjes voor hun kindje hebt gehaald.

Misschien dat je via een organisatie de ontvangers zou kunnen ontmoeten?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het doneren aan slimme boefjes. Kijk eens op de website. Zij maken pakketten voor de eerste maanden met je baby.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de rompers van de Hema ook leuk, niks mis mee. Weet je wat ik doe met onze oude spullen? Ik breng ze naar de kinderkringloop, speciaal voor mensen die echt nauwelijks wat hebben. Of de gewone kringloop, kan ook. Ik heb ook veel weg gegeven aan een zwangere vriendin.
quote:KiaOraHoi schreef op 10 juni 2015 @ 00:30:

Mocht er hier niemand reageren kun je ook nog overwegen het naar een tienermoeder huis, vrouwenopvang te brengen of te doneren aan een pleegzorg organisatie. Die laatste heeft soms direct spullen nodig en kunnen niet altijd iets uit de woning

meenemen. Zo kunnen ze iets meegeven aan de pleegouders, en zij geven het dan weer terug zodra het kindje eruit gegroeid is.Goede tip! Die ga ik zelf ook onthouden.
Wat Vl43inder zegt daar zit ik dus ook een beetje mee.. Al een paar keer dingen gratis via Facebook of MP erop gezet en mensen komen het of gewoon uiteindelijk niet ophalen of gaan dan ook nog commentaar maken.

Ons boefje was 2 maanden erg snel aan het groeien dus heb ik maar snel een stapel rompers gehaald bij de Zeeman aangezien je hem er onderhand letterlijk uit zag groeien en toevallig heb ik zo'n vriendin die het niet breed heeft en bood ik haar deze rompers pas aan, haar antwoord; Oeh dat zijn rompers van de Zeeman die draagt zoonlief niet maar die andere kleertjes die niet van zo'n pauper winkel zijn wil ik graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:peaches100 schreef op 10 juni 2015 @ 08:54:

Wat Vl43inder zegt daar zit ik dus ook een beetje mee.. Al een paar keer dingen gratis via Facebook of MP erop gezet en mensen komen het of gewoon uiteindelijk niet ophalen of gaan dan ook nog commentaar maken.

Ons boefje was 2 maanden erg snel aan het groeien dus heb ik maar snel een stapel rompers gehaald bij de Zeeman aangezien je hem er onderhand letterlijk uit zag groeien en toevallig heb ik zo'n vriendin die het niet breed heeft en bood ik haar deze rompers pas aan, haar antwoord; Oeh dat zijn rompers van de Zeeman die draagt zoonlief niet maar die andere kleertjes die niet van zo'n pauper winkel zijn wil ik graag.



OMG, dat begrijp je toch niet. Afgezien dat het mij niet zou uitmaken waar het vandaan komt, nou ja Zeeman adverteert volgens mij dat hun kleding niet uit landen komt waar kinderarbeid aan te pas is gekomen.



Maar als je zo krap zit maakt het toch niet uit? Rompers zit toch onder de kleding? En zo niet dan nog kan je toch niet zien aan de buitenkant van welke winkel het is?



Nou doneer het lekker aan een stichting/bedrijf waar ze wel blij met je zijn. Ik vind het echt een lieve aktie van je om de spullen te doneren aan iemand die het hard nodig heeft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat een ondankbaarheid bij sommige zeg. Oke je kunt iets niet mooi vinden, maar omdat er een 'verkeerd' labeltje inzit.

Ik zou zo dankbaar zijn dat als ik hulp nodig heb er mensen zijn die mij dat willen bieden.
ik heb ooit op mp een gratis loopauto gezet met de uitdrukkelijke wens dat dit naar een minderbedeelde zou gaan. Heel veel reacties, maar wie t eerst mailde kreeg m. Dus afgesproken dat ze t die avond ophaalden. Niemand kwam. Dus ik gemaild waar ze bleven... oeps vergeten (blijkbaar geen prio), man komt er NU aan. stopt hier toch een dikke hummer voor (op de stoep ook nog eens)!!! Achteraf spijt dat ik het had meegegeven. Waren heel veel schrijnende verhalen bij die ik het liever gunde. Dus vertrouw mensen niet te snel op hun blauwe oogjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs de kleding van mijn dochtertje uitgezocht (nu hoogzwanger van de tweede, dat wordt een jongetje) en ik wist ook niet goed wat ik hier nu mee aan moest. Ik heb wat pakketjes op marktplaats gezet, maar er is weinig animo. Eigenlijk heb ik ook niet veel zin om hier nu erg mee bezig te zijn, het is veel kleding, maat 56 t/m 104 om te fotograferen en ik heb ook niet hele beste ervaringen met marktplaats. Mede door de tips in dit topic heb ik nu besloten alle kleding en schoenen naar de kledingbank in mijn regio te brengen. Dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed terecht komt! Dank!
Alle reacties Link kopieren
Wat je eventueel ook zou kunnen doen, is dat kleine spul ruilen voor de maat die je zoon nu heeft bij een van de vele ruilwinkels.
quote:GateKeeper schreef op 10 juni 2015 @ 10:41:

Wat je eventueel ook zou kunnen doen, is dat kleine spul ruilen voor de maat die je zoon nu heeft bij een van de vele ruilwinkels.



hey dat is een goed idee! Ga ik zeker onthouden. Nr 2 op komst en kan dan mooi dingen die ik teveel heb/niets mee kan etc ruilen :P

HIer is er op facebook ook een kledingdoorgeeftas voor kinderen en volwassenen. Idee is dat je er dan wat uithaalt en er vervolgens weer wat in terug doet (minstens evenveel) en hem weer doorgeeft aan de volgende. Zo kun je ook mooi maatjes ruilen.
@Gatekeeper, bedankt voor de tip. Deze zal ik ook echt in mijn achterhoofd houden.

Omdat mijn vriend en ik het best goed hebben en we het wel konden missen leek me dit een goed idee om een keer iets terug te doen voor een ander die het wat minder heeft.



Ik heb al enkele dingen voorbij zien komen waar ik het aan kan schenken mocht ik geen reactie hier op het forum krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 10 juni 2015 @ 10:22:

ik heb ooit op mp een gratis loopauto gezet met de uitdrukkelijke wens dat dit naar een minderbedeelde zou gaan. Heel veel reacties, maar wie t eerst mailde kreeg m. Dus afgesproken dat ze t die avond ophaalden. Niemand kwam. Dus ik gemaild waar ze bleven... oeps vergeten (blijkbaar geen prio), man komt er NU aan. stopt hier toch een dikke hummer voor (op de stoep ook nog eens)!!! Achteraf spijt dat ik het had meegegeven. Waren heel veel schrijnende verhalen bij die ik het liever gunde. Dus vertrouw mensen niet te snel op hun blauwe oogjes Jammer idd maar dat kon je niet van te voren weten en snap dat je overdonderd was. Maar ja, je ziet het vaak hoor dit soort dingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 juni 2015 @ 14:57:

[...]





Jammer idd maar dat kon je niet van te voren weten en snap dat je overdonderd was. Maar ja, je ziet het vaak hoor dit soort dingen.



Ja helaas wel. Doe t ook nooit weer. Gaat nu naar t leger des heils oid. Wel jammer dat t zo knaagt als ze eenmaal vertrokken zijn met t spul.

Vooral als bij de mailers veel bijstandsmoeders waren.
Alle reacties Link kopieren
Hier iemand die zwanger is maar weinig te besteden heeft. Ik vind dat een kindje ook kan opgroeien zonder gaastra jasje, of ander duur spul. Je kan het allemaal zo duur maken als dat je zelf wilt. Ik kijk wel veel op marktplaats en op facebook groepen uit de buurt. En kom altijd opdagen, zou het een keer niet lukken laat ik t altijd weten met een andere tijd en datum, en op tijd. Heb zelf ook al veel weggegeven en heb er zo hekel aan als mensen dan niks laten weten, kijk als je eens niet kan OK, maar stuur dan een bericht zodat ik niet op je hoef te wachten. Ik vind het heel jammer dat er zoveel mensen zijn die het verpesten voor mensen als ik, en anderen die het wel goed kunnen gebruiken. Ons kindje is heel welkom, en heb een lieve vriend, hij een leuke baan, maar ik helaas sinds kort niet meer. Maar ook zeeman en HEMA kleertjes is niks mis mee, en kinderen dragen het ook maar heel kort. Ik hoop dat de kleding op een goed plekje komen, helaas woon ik in Zuid Holland. Maar ik blijf zoeken naar spulletjes om mijn kindje een zo goed mogelijke start te geven binnen ons budget. Succes met de keuze!
Hoi bolletje, ik wil je wel een pakket toesturen, ik lees dat het tot 10 kilo 6,95 kost. Als je interesse hebt dan wil ik de verzendkosten zelfs voor mijn rekening nemen! Stuur me maar een pb als je interesse hebt.
quote:peaches100 schreef op 09 juli 2015 @ 20:53:

Hoi bolletje, ik wil je wel een pakket toesturen, ik lees dat het tot 10 kilo 6,95 kost. Als je interesse hebt dan wil ik de verzendkosten zelfs voor mijn rekening nemen! Stuur me maar een pb als je interesse hebt.Wat lief van je Peaches!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven