Aangeboden alle pijlers

Philips Wake up light - tegen elk aannemelijk bod

27-06-2017 21:25 18 berichten
Hallo,

Ik wil graag mijn oude Wake Up light wekker (type Phillips HF3451) wegdoen. Als klok en nachtlampje werkt hij prima, daarnaast onthoudt hij de tijd en het alarm ook kort als de stroom is uitgevallen. Heb er nu alleen een paar problemen mee: het geluid van het alarm doet het amper. Ook gaat het licht soms vanzelf aan.

Als niemand hem wil hebben zet ik hem in een weggeefgroep, maar misschien kan iemand hier hem gebruiken.

Laat het maar horen!
Alle reacties Link kopieren
Huh? En wie zou een ding willen dat niet werkt en je wakker maakt op momenten dat je dat niet wil?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
27-06-2017 21:29
Huh? En wie zou een ding willen dat niet werkt en je wakker maakt op momenten dat je dat niet wil?
:rofl: precies dit.
(Sorry To!)
Ja sorry,, heel aardig, maar het is dus een kapot ding.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
27-06-2017 21:29
Huh? En wie zou een ding willen dat niet werkt en je wakker maakt op momenten dat je dat niet wil?

En dan ook bog 'tegen elk aannemelijk bod'. En als hier niemand interesse heeft, gaat hij naar de Weggeefhoek? @(
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha, ik dacht vooral: misschien kan iemand hem even nalopen, mogelijk is het iets heel simpels. Bovendien zit er nog een werkende lamp in. Bij dit model kan je die ook zo eruit halen, dus als iemand ook zo'n wekker heeft en een reservelamp zoekt...

Anyway. Ik dacht: ik vraag eerst hier of er belangstelling voor is - zo niet, dan kijk ik wel verder.
Alle reacties Link kopieren
Dus een wake up wekker waarvan het geluid niet werkt?
Heerlijk doorslapen in de ochtend, lijkt me wel fijn, beter dan snoozen zelfs !
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
27-06-2017 22:30
Dus een wake up wekker waarvan het geluid niet werkt?
Heerlijk doorslapen in de ochtend, lijkt me wel fijn, beter dan snoozen zelfs !
Het is de bedoeling dat je wakker wordt van het daglicht.
Daarnaast is het waarschijnlijk handig voor mensen die 's winters last hebben van de korte, donkere dagen. Dus gewoon in de huiskamer gezet en niet als wekker ingezet.
Best dapper om hier geld voor durven te vragen...
Breng 'm bij de Kringloop. Of geef 'm hier gratis weg.
Ik vind het bijzonder dat je iets dat kapot is probeert te verkopen.

Geef het weg aan de knutselaar, maar je er zomaar iemand blij mee.
Tegen elk aannemelijk bod... :rofl:
Eigenlijk zo gênant dit dat het bijna een grap moet zijn.
Je niet werkende ding wegdoen, omdat het niet werkt en je er zelf niets mee kunt en dan denken dat een ander daarvoor wil dokken.
Hahaha.
Dit mag best gezet worden bij zo'n topic over knieperds bij Geld&Recht.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel had je dan in gedachten als 'aannemelijk bod'? Ik zie dat je ze voor 60 euro kunt kopen, een gloedjenieuwe. Dan ga ik niet de helft betalen voor een kapotte tweedehands. Sorry.

Het lijkt me verder wel handig, ben absoluut geen ochtendmens
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic. Moet eigenlijk bij de gierige knieperds staan :rofl:
Ja en?
sinnombre schreef:
27-06-2017 23:57
Dit mag best gezet worden bij zo'n topic over knieperds bij Geld&Recht.

Hoho, bij de gierige acties dan toch zeker? Ik ben zo'n knieperd (consuminderaar eigenlijk), maar het zou niet in me opkomen om iets dat kapot is nog te verkopen (ik ben sowieso meer van het weggeven aan de knringloop dan al dat gedoe met bieden en kopers, maar dat terzijde).
Hoi,

Misschien dat ik naïef was om het ding nog even hier te posten en niet gelijk in de kliko te gooien. Maar het was in ieder geval niet mijn insteek om er meer dan een appel en een ei voor te krijgen. Natuurlijk gaat niemand de helft van de nieuwprijs neerleggen hiervoor. Waarom ik toch dacht dat iemand er nog wat mee kon:
- Het probleem met het speakertje is al heel lang en heeft mij nooit echt gestoord. Het idee van zo'n wake-up light is namelijk dat je wakker wordt door het licht. Ik realiseer me nu dat sommigen het interpreteren als 'te koop: wekker die niet wekt'. En daarom snap ik de zure reacties wel. Maar in mijn beleving is dat niet het geval.
- Het is niet zo dat de wekker continu 's nachts loopt te spoken. Het afgelopen jaar is me twee keer opgevallen dat de lamp overdag was aangesprongen. En om het daarom helemaal niet te noemen voelde toch ook niet goed. Als ik zo'n enorme knieperd zou zijn dan zou ik het ding wel met wat meer verve verkopen, denk aan de gemiddelde marktplaats-advertentie met zijn zogenaamde z.g.a.n.-claim.

Kortom, mijn idee was, misschien leuk voor iemand die twijfelt of zo'n wake-up light wel de moeite is. Even voor de gein een nieuwe wekker van €100,- kopen om er dan achter te komen dat het je toch niet helpt is ook jammer. Daarnaast leek het mij interessant voor de hobbyist. Geen idee hoe ingewikkeld dat speaker-probleem is, maar kan best zijn dat je met een soldeerbout en een vrij uurtje ‪op zondagmiddag‬ dat speakertje ook zo weer goed hebt. En last-but-not-least kan je bij dit type de lamp nog zelf simpel vervangen. Nu was ik in de veronderstelling dat Philips daar hele aparte lampen in deed, maar inmiddels zie ik dat het gewoon om een vrij standaard gloeilampje gaat. 

Het is nu wel duidelijk dat ik hier een hobbyist niet ga vinden en verder niemand zit te wachten op het ding. Dus ik ga wel lekker mijn bijdrage leveren aan de wegwerp-maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft helemaal niet in de kliko, maar ik zou 'm op een weggeefhoek neerzetten als ik jou was.
De hobbyist wil dat ding gratis.
Er is vast wel interesse voor, maar het geld vragen ervoor was een beetje een bizar idee van je, dat was alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven