Aangeboden alle pijlers

huizenruil voor weekend in kerstvakantie

15-12-2018 15:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik zaten er over te denken om in de kerstvakantie nog even met onze peuter van twee weg te gaan, en wel in het weekend van 28 tot 31 december. Wij wonen in een leuk appartement in Amsterdam en ons huis deed het altijd goed op Air-bnb. Dit deden we in het verleden vanwege de inkomsten maar ook een beetje voor onze kat, zodat hij niet te lang alleen is. Sinds onze dochter is geboren hebben we ons huis nooit meer verhuurd omdat ik het toch een beetje naar idee vond dat een wildvreemde in haar kamertje kon komen of aan haar speelgoed zou zitten.

Dus eigenlijk willen we wel graag iemand in ons huis zodat onze kat niet alleen is, maar liever niet via airbnb omdat de kans op drugstoeristen toch wel aardig groot is in de hoofdstad. Dus ik dacht, wie weet lukt een soort "the holiday" achtige huizenruil op het viva forum! ik heb naar de professionele huizenruil sites gekeken maar daar zijn we toch een beetje te laat voor..

Ik denk dat een ruil het leukste is voor mensen met kinderen. Ons huis is namelijk in de afgelopen twee jaar geleidelijk steeds meer op een kdv gaan lijken. Eigen speelhoek, alle gevaarlijke grijpspullen op hoogte, kinderstoel, bedje etc. We wonen in een redelijk groot appartement (2 slaapkamers, nouja eigenlijk 3 maar die 3e proppen we altijd vol met troep en doen de deur op slot onder het mom "opruimen" als er mensen komen logeren ;-) ) in de Pijp op loopafstand van de Albert Cuyp. Ons huis is makkelijk te bereiken per metro met de nieuwe noord-zuidlijn. Verder is het museum plein om de hoek en voor ons is het grootste pareltje een verscholen kinderboerderij op 500 m afstand. Ook is het Amsterdam light festival zeker een aanrader en is vlakbij ons "het Amsterdamse winterparadijs" bij de Rai rond die tijd. Kortom veel te doen! Nadeel is wel, we wonen 3 en 4 hoog, dus dat is trappen lopen! Ook hebben we geen tuin, wel een groot dakterras wat in de zomer top is maar in de winter veel te koud. Een voor en nadeel is onze kat. Echt een schat van een beest maar hij heeft wel een beetje aandacht nodig. Hij krijgt automatisch eten dus qua verzorging heeft hij niets nodig maar hij zoekt graag je gezelschap op. Helaas staat hij ook s'nachts wel eens aan onze deur te krabbelen. Wij negeren het en na 5 min taait hij weer af, maar ik begrijp best dat dit wel iets is wat af kan schrikken. Ik heb een collega die meestal in ons huis logeert als wij op vakantie zijn en zij laat hem op haar voeteneinde slapen en voor haar is het geen enkel probleem!

wij zoeken eigenlijk een gezin om een huis mee te ruilen wat geschikt is voor onze dochter, dus liefst ook wat kindvriendelijk ingericht, Leuk zou zijn als het een beetje in de natuur is of in ieder geval even iets anders dan onze stadswoning. Liefst natuurlijk in Nl maar staan eigenlijk overal voor open!

Het is eigenlijk een beetje een probeersel, misschien wordt het wel niets maar wie weet is er iemand met een landelijk huis in Valkenburg of op een waddeneiland (ik noem maar wat!) die precies ditzelfde idee heeft. Via internet zoiets regelen is natuurlijk best wel eng dus ik zat te denken om in ieder geval via facebook (misschien klein beetje meer zekerheid dat we beide echt zijn wie we beweren te zijn) en via de webcam even contact te hebben. Dan kunnen we ook de huizen even in het "echt" laten zien.

mocht het je iets lijken stuur me dan even een prive berichtje! Maar tips zijn ook altijd welkom!

groetjes
Hinke
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren oud en nieuw altijd met familie maar ik wil toch even schrijven dat ik dit een super leuk idee vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit eens overleggen met mijn vrouw. Klinkt erg leuk! Wij wonen in het oosten van het land dicht bij de bossen en hebben een dochter van bijna 10 maanden. Klopt precies met wat je zoekt!
Er is een ook een site waar je (vaak oudere) stellen "inhuurt" om op je huis en beesten te passen. Ken iemand die dat altijd met zijn vrouw doet. Via de site wordt het dan bemiddeld, maar je maakt de afspraak met de persoon zelf.
Je betaalt dan iets aan de bemiddelaar geloof ik. Ik ga even zoeken of ik het kan vinden.
Ik zou je oproep ook plaatsen op de besloten Nextdoor buurtapp van Amsterdam.
Daar komen deze berichten ook langs en dat heeft vaak succes. Je buurtgenoten geven dat dan door aan hun familie en/of vrienden die buiten Amsterdam wonen.
Is het trouwens geen optie om Oud&Nieuw ergens anders te vieren? 31 december is een ongunstige vertrekdatum, want mensen willen niet terug naar huis op 31 december. Dan willen ze al thuis zijn of dan willen ze op plaats van bestemming blijven. Ik zou daar nog even over nadenken, want vanuit Amsterdam reizen op 31 december is bijna niet te doen.
Jouw gedeelte van de stad is nu overvol en je komt nu al nauwelijks de stad in of uit.
Het is wel een superleuk idee. En sluit ander huurders toch niet uit, want dat is wel je beste doelgroep. Met dat geld kun je dan nog iets huren.
Monchu69 schreef:
15-12-2018 16:40
Ik zou je oproep ook plaatsen op de besloten Nextdoor buurtapp van Amsterdam.
Daar komen deze berichten ook langs en dat heeft vaak succes. Je buurtgenoten geven dat dan door aan hun familie en/of vrienden die buiten Amsterdam wonen.
Is het trouwens geen optie om Oud&Nieuw ergens anders te vieren? 31 december is een ongunstige vertrekdatum, want mensen willen niet terug naar huis op 31 december. Dan willen ze al thuis zijn of dan willen ze op plaats van bestemming blijven. Ik zou daar nog even over nadenken, want vanuit Amsterdam reizen op 31 december is bijna niet te doen.
Jouw gedeelte van de stad is nu overvol en je komt nu al nauwelijks de stad in of uit.
Het is wel een superleuk idee. En sluit ander huurders toch niet uit, want dat is wel je beste doelgroep. Met dat geld kun je dan nog iets huren.
Suikerwafel bied zich al aan.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
15-12-2018 16:40
Ik zou je oproep ook plaatsen op de besloten Nextdoor buurtapp van Amsterdam.
Daar komen deze berichten ook langs en dat heeft vaak succes. Je buurtgenoten geven dat dan door aan hun familie en/of vrienden die buiten Amsterdam wonen.
Is het trouwens geen optie om Oud&Nieuw ergens anders te vieren? 31 december is een ongunstige vertrekdatum, want mensen willen niet terug naar huis op 31 december. Dan willen ze al thuis zijn of dan willen ze op plaats van bestemming blijven. Ik zou daar nog even over nadenken, want vanuit Amsterdam reizen op 31 december is bijna niet te doen.
Jouw gedeelte van de stad is nu overvol en je komt nu al nauwelijks de stad in of uit.
Het is wel een superleuk idee. En sluit ander huurders toch niet uit, want dat is wel je beste doelgroep. Met dat geld kun je dan nog iets huren.
Wat een onzin dat je op 31 december Amsterdam niet in of uitkomt. Nooit problemen mee gehad. Ik woon in Amsterdam en vertrek de 31e om naar familie elders te gaan. Reizen is zoals elke andere dag.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk dat er al reacties zijn, bedankt! Suikerwafel als je vrouw het ook ziet zitten stuur dan maar even een prive berichtje dan kunnen we op die manier even overleggen.

Verder no worries over de stad en in uitreizen op 31 december hoor, het is net wat Essychan zegt. De enige dag waar je wel last hebt van drukte is op koningsdag. Parkeren moet je sowieso niet in Amsterdam zelf doen maar op een P&R in de buurt. als je dan bij een metrostation woont (zoals wij :yes: ) ben je er binnen een paar minuten. Maar bij deze, bij de ruil komt ook een uitgebreide route beschrijving en parkeerinstructies!
Wij willen trouwens juist 31 dec s'avonds weer thuis zijn zodat we zeker weten dat onze kat binnen is tijdens het vuurwerk.

Over die ouderen die op je huis komen passen, dat is best wel een idee! Maar eigenlijk heb ik al een ouder echtpaar wat graag op mijn huis past, alleen willen mijn ouders dan wel dat we onze dochter thuis laten ;-)
essychan schreef:
15-12-2018 17:00
Wat een onzin dat je op 31 december Amsterdam niet in of uitkomt. Nooit problemen mee gehad. Ik woon in Amsterdam en vertrek de 31e om naar familie elders te gaan. Reizen is zoals elke andere dag.
Ik vind dat geen onzin, ik woon bij TO om de hoek en ik heb nooit anders ervaren dan dat het een drama is. Zeker nu met al die wegwerkzaamheden en omleidingen.
Ik doe op een normale dag al een uur om vanuit de buurt van TO tot aan de RAI te komen.
Iedere Amsterdammer kent dit probleem.
Het ligt er maar aan waar je woont. Als je in Noord woont of West zal je een andere ervaring hebben, maar ik vind dat verkeer en de drukte echt een probleem waar je rekening mee moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
15-12-2018 18:06
Ik vind dat geen onzin, ik woon bij TO om de hoek en ik heb nooit anders ervaren dan dat het een drama is. Zeker nu met al die wegwerkzaamheden en omleidingen.
Ik doe op een normale dag al een uur om vanuit de buurt van TO tot aan de RAI te komen.
Iedere Amsterdammer kent dit probleem.
Het ligt er maar aan waar je woont. Als je in Noord woont of West zal je een andere ervaring hebben, maar ik vind dat verkeer en de drukte echt een probleem waar je rekening mee moet houden.
Ik woon binnen de ring (aan de goede kant) en ervaar net als TO dit probleem totaal niet.

En een uur naar de Rai,... ga je er kruipend heen?
Alle reacties Link kopieren
mochou dat is toch vervelend dat je over 300 meter Scheldestraat een uur doet! Dat is namelijk de afstand van Rai naar mijn huis. En ja ook ik rij dit dagelijks maar voor mij is het toch echt 5 minuten. Maar even zonder sarcasme, ik vind het wel jammer dat je zo negatief doet want het is gewoon niet waar. Wie weet zou er een leuk iemand reageren en schrikt jouw berichtje af.

Maar nogmaals mijn tip, parkeer voor een paar euro per dag op een PR en ga met de metro naar het centrum! Dan kan je ook nog van de 3 miljard kostende metrolijn genieten :)
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ken je voor-elkaar.net? Dat is een niet commercieel initiatief voor mensen die huizen aanbieden om in op te passen, vaak met beesten. Je kan er ook huizen vinden om in te verblijven. Misschien is dat wat. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven