darmischemie: lotgenoten gezocht

09-10-2012 10:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mensen,

Ik ben dringend op zoek naar lotgenoten die ook darmischemie hebben of dat hebben gehad. Er is zeer weinig info over dit syndroom. Wie weet kunnen we elkaar helpen.
Alle reacties Link kopieren
Als je googled, vind je een oudtopic op viva hierover.



link 7 om precies te zijn op google, na het intypen van darmischemie, misschien zitten daar lotgenoten? en er stond ook een nog een site vermeld in het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dat topic is ook van mij, maar omdat er geen reacties op kwamen dacht ik dat op t prikbord een oproep doen een idee was.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet weten dat je een andere nick hebt aangemaakt. Ik hoop in ieder geval dat je snel lotgenoten vind, altijd fijn om met iemand te kunnen praten die hetzelfde heeft/meemaakt
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ikke,

Jammer dat er zo weinig gereageerd wordt. hoop er maar het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Hier een lotgenoot. Mei 2011 is bij mij de diagnose gesteld in het MST te Enschede. Het vermoeden was er maar om het ook daadwerkelijk te diagnosticeren werd ik opgenomen voor onderzoek.



Ik sport heel veel en met name tijdens en vlak na het sporten heb ik ontzettende last. De frequentie heb ik aangepast en dat helpt enigszins maar het is nooit weg. Ik heb ook diverse dieten gevolgd (onder begeleiding) maar ook dat biedt geen oplossing. Het is voor mij een gevalletje van 'mee leren leven' maar ik vind het niet eenvoudig.



De arts in het MST vertelde dat met een antidepressiva de klachten wel kunnen verminderen maar dat durf ik niet aan. Daar schijnt een bepaalde stof in te zitten die ook bij ischemiepatienten verlichting kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Moon,



Weet jij ook de oorzaak? Bij mij kunnen ze geen vernauwing vinden dus houden ze het op vaatkramp in de haarvaatjes naar maag en darmen. Ik gebruik nu 5 weken medicijnen daarvoor, maar zonder resultaat. Morgen weer een dagje Enschede,MST.

Ik heb zoveel pijn als ik heb gegeten. Ik ben er al 8 jaar ziek van !!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Erica,



ik heb mij in januari geregistreerd, een bericht geplaatst en vervolgens was ik dit topic kwijt! Lekker handig, maar ik kreeg ook geen melding dat jij nog weer een bericht had geplaatst.



Hoe gaat het inmiddels met je? Met mij gaat het de laatste maanden stukken beter want ik volg sinds een paar maanden een tarwevrij dieet en ik voel me een heel ander mens. Na jaren misselijkheid en continu maagpijn is er een wereld voor me open gegaan. Ben nog niet van alle klachten af maar ik ben voor nu zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
hoi Moon,

Ik voel mij zeer ziek. veel buikpijn na t eten en inmiddels ook veel pijn op de borst en veel vaatklachten. Ze kunnen maar niet vinden waar t aan schort. Deze week ben ik geprikt op mijn dna, of ik misschien t gen heb om mpn te krijgen. dat is een beeenmergziekte waarbij het bloed te dik wordt aangemaakt. Dus ook met dik bloed komt t niet goed aan op de plekken waar te zijn moet( maag en darmen). Als ik het gen heb, zal er vervolgonderzoek moeten plaats vinden via de hematoloog. Geen pretje maar dan kunnen we misschien gaan werken aan een oplossing.

Gisteren wat in de tuin gewerkt en afgedraaid aan het eind van de dag. Vannacht gewoon 13 uur geslapen!!

Heb jij niet een glutenallergie? Kan je laten testen hoor.
Alle reacties Link kopieren
erica65 schreef:
09-10-2012 10:01
Hallo Mensen,

Ik ben dringend op zoek naar lotgenoten die ook darmischemie hebben of dat hebben gehad. Er is zeer weinig info over dit syndroom. Wie weet kunnen we elkaar helpen.
September vorig jaar op ct scan veel haarvaten met oude bloedspatjes in mijn linker onderbuik te zien.wacht nu op ct scan bloedvaten onderbuik en korte opname met sondevoeding bij 48 kilo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven