Dringend hulp gezocht!!

22-05-2008 13:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Ik ben een jonge studente van 24 jaartjes oud. Al jaren worstel ik met een paar boekhoudkundige vakken. Volgende week heb ik herkansingen van de desbetreffende vakken, maar snap er vaak geen snars van.. Wie o wie kan mij helpen? Ik ben al erg geholpen als iemand mij kan helpen met de volgende som:



Er is een machine buiten gebruik gesteld. De aanschafwaarde was ¤ 80.000. De vervangingswaarde bedraagt al sinds een jaar ¤ 84.000. De economische levensduur is geschat op zes jaar, de technische levensduur op acht jaar. Er is al 4.5 jaar op deze machine afgeschreven. De restwaarde is bij aankoop geschat op ¤ 5.000 en sinds een jaar op ¤ 5.250. De opbrengstwaarde wordt geschat op ¤9.0000, De rekeningen comptabele afschrijving en machines en calculatorische afschrijving machines worden telkens op het eind van een boekjaar opgeheven.



Welke regels maken deel uit van de correcte journaalpost van het buiten gebruik stellen?



Het antwoord moet zijn:



019 buiten gebruik gestelde machines ¤9.000

220 comptabele afschrijving machines ¤ 28.812.50

aan 010 machines ¤ 80.000



Weet iemand in hemelsnaam hoe ze aan die ¤ 28.812.50 komen?

Ik heb echt hulp nodig. Jullie willen niet weten hoe belangrijk dit voor mij is. Helaas heb ik geen andere mogelijkheden om hulp in te schakelen. Ik volg geen lessen meer en de desbetreffende leraar is onbereikbaar. De lessen voor deze tentamen worden ook niet meer gegeven..



Aangezien er veel slimme, behulpzame mensen zijn op dit forum probeer ik het hier. Alvast heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt...



Liefs Iremgul...
Ik zou er toch echt zelf even voor gaan zitten.
Medestudent bellen?

Sorry, maar dit is niet mijn sterkste punt.
Vraagje: is post 220 echt 28.812.50? Zo ja, is dat dan: 28.812,50 of eigenlijk 2.881.250?
Nou, zo dringend is het dus ook niet.

Wel een goeie vraag, onderdezon!

(dat ik dat niet zie verklaart meteen mijn antwoord...)