Voordracht gezocht: Ad Hoc

14-01-2016 15:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig om een 27 jarige jongedame, welke uit een opname komt, aan zelfstandige woonruimte te helpen. Zij heeft geen kinderen of partner.

Door de hoogte van haar uitkering (zij staat bij anderen ingeschreven op dit moment en zwerft van onderdak naar onderdak) is een reguliere woning niet mogelijk.



Mijn idee was om op zoek te gaan naar antikraak, zodra zij een eigen adres heeft gaat haar uitkering omhoog en kan zij doorstromen naar reguliere woningen.



Ik heb telefonisch contact gehad met Ad Hoc maar inschrijven is daar alleen mogelijk op voordracht van bestaande huurders, ook verzoeken tot inschrijving van hulpverlenende instanties worden niet geaccepteerd

Aangezien dit de meest actieve organisatie is in deze regio ben ik dus op zoek naar een voordracht voor deze jonge dame.



Wie kan haar helpen ?



Reacties mogen uiteraard ook via een privébericht.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Is begeleid wonen geen optie (Pameijer bijvoorbeeld)? Dat is niet altijd in groepsverband, ook zelfstandig met begeleiding.
verba volant, scripta manent.
Voor zomaar een vreemde die opgenomen is geweest?

Ik denk niet dat mensen daar veel voor voelen om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ergens gewoon een kamer huren?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 14 januari 2016 @ 16:53:

Ergens gewoon een kamer huren?Een kamer is geen zelfstandige woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
En Interveste? Daar kun je ook inschrijven toch. Camelot ook dacht ik.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Juist hierom heeft ad-hoc dit beleid. Zij willen gewoon nette bewoners zonder problemen, waar anderen voor kunnen in staan.

En dus niet iemand die met een te lage uitkering rechtsreeks uit de inrichting komt. Waarvan het nog maar de vraag is of dat wel allemaal goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier niet aan mee willen werken, sorry. Als ik iemand voordraag die er later een zooitje van blijkt te maken, wordt mijn (goede) naam ten grabbel gegooid.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even nagaan of er voor die hogere uitkering niet als eis gesteld wordt dat je in een zelfstandige huur- of koopwoning moet wonen. Want anti-kraak valt niet onder zelfstandige huur.
quote:jo12345 schreef op 14 januari 2016 @ 17:40:

Juist hierom heeft ad-hoc dit beleid. Zij willen gewoon nette bewoners zonder problemen, waar anderen voor kunnen in staan.

En dus niet iemand die met een te lage uitkering rechtsreeks uit de inrichting komt. Waarvan het nog maar de vraag is of dat wel allemaal goed gaat



Leuk, die smiley.

Alsof ze haar laten gaan als ze twijfelen of het goed zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 14 januari 2016 @ 18:17:

[...]





Leuk, die smiley.

Alsof ze haar laten gaan als ze twijfelen of het goed zal gaan.

Tegenwoordig laten ze iedereen gaan, waarvan ze ook maar een beetje denken dat die niet direct een enorm gevaar is voor zichzelf of anderen.

In de GGZ zijn zo'n beetje 75% van de bedden geschrapt de afgelopen jaren.

Concreet betekent dit dat de meest schrijnende gevallen gewoon weer op straat belanden.

En dat is niet alleen heel vervelend voor direct betrokkenen maar ook veel te vaak voor buren enzovoort. De politie in de grote steden is momenteel zo'n beetje de helft van de tijd bezig met overlast van mensen die eigenlijk opgenomen zouden moeten zijn.
Waarom lach je daar om als je er zo over denkt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een kulreden om iemand af te wijzen voor een antikraakwoning: omdat zij opgenomen is geweest?!

En waarom zou dat bij voorbaat een probleem moeten zijn?

Ik ken iemand met een prachtig koophuis die meerdere keren opgenomen is geweest. De hypotheek werd gewoon netjes betaald hoor. Pffff
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 14 januari 2016 @ 16:58:

[...]

Een kamer is geen zelfstandige woonruimte.Maar dan heeft ze in ieder geval een eigen plekje en kan ze van daaruit verder zoeken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 14 januari 2016 @ 17:40:

Juist hierom heeft ad-hoc dit beleid. Zij willen gewoon nette bewoners zonder problemen, waar anderen voor kunnen in staan.

En dus niet iemand die met een te lage uitkering rechtsreeks uit de inrichting komt. Waarvan het nog maar de vraag is of dat wel allemaal goed gaat



Sjonge jonge de arrogantie druipt ervan af.

Te lage uitkering? Antikraakwoningen zijn juist geschikt voor mensen met een nogal laag inkomen. Duh!

En "inrichting"? Echt waar?! Bij iedereen in de hele wereld blijft het altijd de vraag of het allemaal wel goed blijft gaan hè.



Oh en voor de duidelijkheid: je klinkt behoorlijk bevooroordeeld. Not pretty
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
GMC is ook antikraak.
vergeven en vergeten
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
14-01-2016 17:49
Ik zou hier niet aan mee willen werken, sorry. Als ik iemand voordraag die er later een zooitje van blijkt te maken, wordt mijn (goede) naam ten grabbel gegooid.
Hallo, ik ben JP en ben opzoek naar woonruimte en dat met spoed. Het is uit met mijn ex en kan zo snel niet een woonruimte vinden. Kan jij mij voordragen? Dit is mijn zus haar account maar je vraagt maar raak hoor.

Gr,
JP
Alle reacties Link kopieren
AnnieMarie schreef:
30-08-2017 23:24
Hallo, ik ben JP en ben opzoek naar woonruimte en dat met spoed. Het is uit met mijn ex en kan zo snel niet een woonruimte vinden. Kan jij mij voordragen? Dit is mijn zus haar account maar je vraagt maar raak hoor.

Gr,
JP

Welk deel van 'ik zou hiet niet aan mee willen werken' begrijp je niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven