Appartement Utrecht

26-01-2017 18:21 24 berichten
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn beiden aan het einde van onze studie en willen graag gaan samenwonen. Nu willen wij graag in Utrecht blijven en zoeken daarom ook een appartement in Utrecht. Helaas hebben wij beiden nog geen vast inkomen tot wij beiden klaar zijn met studeren. Een vast inkomen is wel vaak een eis van verhuurders.



Mijn vraag is daarom:

Weet iemand hoe wij aan een leuk appartementje komen in Utrecht?

Maximaal €1000,- incl g/w/l

Minimaal 45m²



Tips zoals websites, makelaars, connecties etc. zijn welkom!

Wij staan al ingeschreven bij Kamernet, Woningnet en SSHU :)!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn appartement gevonden via EU-makelaardij, en ben daar erg tevreden over! Je betaald pas als ze iets voor je gevonden hebben, dus geen inschrijfkosten. En ze zijn erg aardig en denken goed mee wat je wilt!



(Ik heb verder geen aandelen, maar ben ze erg dankbaar dat ze op hele korte termijn iets voor mij wisten te vinden)
Alle reacties Link kopieren
Oh, als je geen vast inkomen hebt is het wel handig als iemand garant voor je kan staan, dat was bij mij ook zo (ben zzp'er)
quote:Doanna schreef op 26 januari 2017 @ 18:29:

Oh, als je geen vast inkomen hebt is het wel handig als iemand garant voor je kan staan, dat was bij mij ook zo (ben zzp'er)



Bedankt voor de tip, ik ga ons inschrijven en hopelijk komt er iets uit :)!

Ik heb sowieso over een halfjaar een vast inkomen, dus ik maak mij daar geen zorgen om . Vind het alleen vervelend om dat aan mijn ouders of aan zijn ouders te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Trek je portemonnee maar open plus moeilijk te vinden,
quote:lindaatje1900 schreef op 26 januari 2017 @ 18:37:

Trek je portemonnee maar open plus moeilijk te vinden,Ja, helaas gemerkt :(. Daarom open voor tips :)!
Alle reacties Link kopieren
Voor die prijs huren zonder arbeidscontract? Ben oprecht benieuwd of het je lukt. Of andersom, heb gezond wantrouwen naar de partij die je wel accepteert.
"Een vast inkomen is wel vaak een eis van verhuurders."



Joh.
quote:LadyMadonna schreef op 26 januari 2017 @ 18:42:

Voor die prijs huren zonder arbeidscontract? Ben oprecht benieuwd of het je lukt. Of andersom, heb gezond wantrouwen naar de partij die je wel accepteert.



Nee sorry, bedoel meer dat huurders willen dat je zoveel keer de huur moet verdienen om te mogen huren. Ik heb nu wel inkomen, maar helaas nog niet zoveel als wanneer ik een vaste fulltime baan heb over een halfjaar.





quote:RikM schreef op 26 januari 2017 @ 18:42:

"Een vast inkomen is wel vaak een eis van verhuurders."



Joh.Slechte dag?
Alle reacties Link kopieren
Wow, ben je serieus bereid om 1000 euro te betalen voor 45m2?

Dan zou ik serieus onderzoeken of je niet beter een half jaartje kunt wachten en dan iets goedkoops kunt kopen.

Dan zijn je maandlasten veeeeeel lager....
Alle reacties Link kopieren
Bij veel makelaars moet je 4 x de maandhuur verdienen ofzo. Misschien twee kamers huren? Sta je al bij Woningnet ingeschreven?
quote:Zarah schreef op 26 januari 2017 @ 18:50:

Wow, ben je serieus bereid om 1000 euro te betalen voor 45m2?

Dan zou ik serieus onderzoeken of je niet beter een half jaartje kunt wachten en dan iets goedkoops kunt kopen.

Dan zijn je maandlasten veeeeeel lager....



Ja het is inderdaad wel belachelijk veel voor 45m². Alleen door omstandigheden willen we liever eerder gaan samenwonen dan pas over 6 maanden. Maar voor zoveel geld blijven wij wel kritisch, het is ook niet dat de eerste de beste willen als we iets aangeboden krijgen. Helaas daarom al een heel mooi appartement afgewezen, zaten op sommige plekken schuine muurtjes wat nadelig is voor de inrichting. Over kopen heb ik nu nog een beetje mijn twijfels, wij willen liever pas op wat latere leeftijd iets kopen.



Dus verdere tips zijn altijd welkom, niet geschoten altijd mis
quote:minnimouse schreef op 26 januari 2017 @ 18:53:

Bij veel makelaars moet je 4 x de maandhuur verdienen ofzo. Misschien twee kamers huren? Sta je al bij Woningnet ingeschreven?Ja klopt, bedoelde dat ook in mijn OP van zoveel x de maandhuur verdienen . Ik sta bij Woningnet ingeschreven maar daar is helaas nog niks uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom perse Utrecht? Ik woon er nu maar er zijn genoeg leuke(re) plaatsen. Ook in de buurt van Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 26 januari 2017 @ 18:50:

Wow, ben je serieus bereid om 1000 euro te betalen voor 45m2?

Dan zou ik serieus onderzoeken of je niet beter een half jaartje kunt wachten en dan iets goedkoops kunt kopen.

Dan zijn je maandlasten veeeeeel lager....



In Utrecht vind je voor 1000 euro echt niet zon groot appartement op ook nog eens een goede locatie.. Het is hier helaas erg duur!!

Ik zou ook kopen aanraden, heb ik ook gedaan. Heb een superleuk appartementje op 5 min van Neude in een goede buurt. Was toen ik het kocht 125.000 excl kk. Het identieke appartement naast me is afgelopen zomer verkocht voor 162.500, dus ook een goede investering geweest (ga zelf binnenkort verkopen). De huizenmarkt is echt waanzinnig doorgedraaid nu in de randstad, maargoed, daar ben ik nu wel blij mee. Te bizar gewoon.

Ik zou dus toch aanraden iets te kopen, je raakt het snel weer kwijt.
quote:minnimouse schreef op 26 januari 2017 @ 19:02:

Waarom perse Utrecht? Ik woon er nu maar er zijn genoeg leuke(re) plaatsen. Ook in de buurt van Utrecht.Toch het leventje wat wij hier al hebben opgebouwd, vrienden etc. . En ik loop nu stage waar ik vervolgens kan blijven werken over een half jaar. Dus zou graag in Utrecht blijven wonen.
quote:elisabethrose schreef op 26 januari 2017 @ 19:08:

[...]





In Utrecht vind je voor 1000 euro echt niet zon groot appartement op ook nog eens een goede locatie.. Het is hier helaas erg duur!!Haha, jij ook bekend met de struggles?
Alle reacties Link kopieren
quote:ML12 schreef op 26 januari 2017 @ 19:10:

[...]





Haha, jij ook bekend met de struggles? Haha zeker! Heb net iets toegevoegd aan mn bericht! Succes met de zoektocht!
quote:elisabethrose schreef op 26 januari 2017 @ 19:11:

[...]



Haha zeker! Heb net iets toegevoegd aan mn bericht! Succes met de zoektocht!Aah super, dankjewel! Misschien dan toch maar eens gaan verdiepen in kopen mochten wij tot die tijd niks schappelijks hebben gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 26 januari 2017 @ 19:08:

[...]





In Utrecht vind je voor 1000 euro echt niet zon groot appartement op ook nog eens een goede locatie.. Het is hier helaas erg duur!!

Ik snap dat het niet voor het oprapen ligt en dat Utrecht duur is. Ik woon zelf ook in een grote stad en heb om dezelfde redenen dus ook heel jong een huis gekocht. Dat was veel aantrekkelijker uiteindelijk. Vandaar mijn suggestie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ML12 schreef op 26 januari 2017 @ 19:09:

[...]





Toch het leventje wat wij hier al hebben opgebouwd, vrienden etc. . En ik loop nu stage waar ik vervolgens kan blijven werken over een half jaar. Dus zou graag in Utrecht blijven wonen.



Ja maar als je in bijvoorbeeld Hilversum, Houten of Maarssen woont dan ben je toch ook zo in Utrecht?



Wij hebben een koopappartement in Utrecht en hieronder zit iemand die appartementen verhuurt maar weet niet via wie. Zal eens informeren.

Uiteindelijk is kopen wel een goede investering denk ik. Onze appartementen worden weer prima verkocht. Is heel anders dan 2 jaar geleden; toen waren se prijzen dramatisch laag.
quote:ML12 schreef op 26 januari 2017 @ 18:45:

[...]



Slechte dag?

Nee hoor maar ik vind je een tikkeltje naïef. Hoe wil je zonder inkomen aan een appartement komen in Utrecht nota bene? De wachtlijst voor een sociale huurwoning is daar 15 jaar of zo? En in de vrije sector hoef je zonder een fors inkomen (4 à 5 keer de maandhuur inderdaad) echt niet aan te komen en ook daar sta je in de rij. Een koopwoning wordt ook lastig want hoe denk je aan een hypotheek te komen? Ik denk dat je nog de meeste kans maakt op een kamer.



Begrijp me niet verkeerd ik gun het je van harte hoor en ik ben ook graag optimistisch, maar de woningmarkt in Nederland is echt verziekt momenteel. En dan is Utrecht een van de moeilijkste plaatsen om binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met RikM.

Ik huur zelf in vrije sector, de voorwaarden zijn fors.

Mijn tip? Makelaars mogen geen bemiddelingskosten rekenen maar ze zullen het vaak toch proberen. Is wel iets om op te letten.

En het wordt je aangeraden maar starten met kopen in een hysterische markt zou ik ook niet aan beginnen.
quote:RikM schreef op 26 januari 2017 @ 20:46:

[...]



Nee hoor maar ik vind je een tikkeltje naïef. Hoe wil je zonder inkomen aan een appartement komen in Utrecht nota bene? De wachtlijst voor een sociale huurwoning is daar 15 jaar of zo? En in de vrije sector hoef je zonder een fors inkomen (4 à 5 keer de maandhuur inderdaad) echt niet aan te komen en ook daar sta je in de rij. Een koopwoning wordt ook lastig want hoe denk je aan een hypotheek te komen? Ik denk dat je nog de meeste kans maakt op een kamer.



Begrijp me niet verkeerd ik gun het je van harte hoor en ik ben ook graag optimistisch, maar de woningmarkt in Nederland is echt verziekt momenteel. En dan is Utrecht een van de moeilijkste plaatsen om binnen te komen.Oke, dankjewel voor de uitleg en het meedenken. Maar van dat het lastig is om aan een normale huurwoning is mij bekend. Daarom was ook mijn vraag of iemand nog enkele tips had, kan het altijd vragen. Heb zoals ik hierboven zei al wel wat bezichtigingen gehad waarvoor je niet zoveel x je inkomen moest hebben etc. om het te mogen huren. Sommige verhuurders boeit het namelijk ook niet of je een vaste baan hebt of niet etc. Zolang zij maar gewoon netjes hun geld elke maand krijgen, anders zetten ze je eruit. Dus daarom mijn vraag of iemand nog tips had/heeft, aangezien het moeilijk is maar niet onmogelijk.quote:LadyMadonna schreef op 26 januari 2017 @ 20:54:

Helemaal eens met RikM.

Ik huur zelf in vrije sector, de voorwaarden zijn fors.

Mijn tip? Makelaars mogen geen bemiddelingskosten rekenen maar ze zullen het vaak toch proberen. Is wel iets om op te letten.

En het wordt je aangeraden maar starten met kopen in een hysterische markt zou ik ook niet aan beginnen.Thanks voor je tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven