Citalopram en/of Cipramil

02-02-2017 22:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik gebruik cipramil ongeveer 7 jaren al, wegens paniekangst en paniekaanvallen. Dit medicatie heeft me goed geholpen maar een ding, ik heb gemerkt dat mijn zin in sex is wel veel verlaagd. Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik wil graag weten waardoor het komt.



Hoop snel op een reactie.
Alle reacties Link kopieren
hi,



mijn man slikt citalopram en heeft het libido van een vrieskist.

niets aan te doen.



Ik ben al blij dat hij niet meer zo depressief als een bos uien is.



Heb je ene partner ?
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Bedankt voor je reactie.



Ja ik ben getrouwd en we hebben 1 zoon van 8.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het er over gehad met je man ? Wat zegt hij ? Wat wil hij ?



( Overigens is het een normale bijwerking van AD, libido verlies. Enorm vervelend , maar wel veel voorkomend )



Ik heb het er vaak over gehad, ook wel eens ruzie gemaakt omdat ik het libido van iets meer dan een vrieskist heb ;) Maar in de loop der jaren wel geleerd dat dat geen zin heeft.



Hij kan er niets aan doen. Ik ook niet.



we zijn samen wat dingen gaan proberen en tot een soort van compromis gekomen ( klinkt niet heel romantisch ofzo, maar hey, jammer dan )



we maken af en toe bewust tijd voor elkaar vrij en dan lukt het seks hebben ook wel.

Maar spontaan even lekker met elkaar naar bed gaan, dat is er niet meer bij.



Maar goed, liever geplande seks ( met bepaalde afspraken ) dan helemaal geen seks
Dus.
Is een bekende bijwerking.



Als het je (logisch) erg dwarszit kun je wellicht overstappen op een andere antidepressiva. Wellicht heb je dan minder last van die specifieke bijwerking.



Ik slik Escitalopram/Lexapro, het nieuwere broertje van Citalopram. Deze schijnt wat 'zuiverder' te zijn, en minder bijwerkingen te geven.



Ik heb geen veranderingen in libido. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk. Ik heb gekozen voor dit middel, vanwege de weinige bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
perzina,



mag ik je vragen waarvoor je Lexapro slikt ? En werkt het net zo goed als citalopram ?

hoe was de overstap van de een naar de ander ?



( TO, sorry als ik je topic kaap... als je het vervelend vind dat ik dit vraag moet je het zeggen hoor ! Geen probleem )



Mijn man en ik zijn huiverig om hem over tel aten stappen op; een andere AD omdat deze goed werkt. Maar de nadelen zijn er natuurlijk ook wel , zoals het libido en zijn enorme eetlust.

En de strakke spiegel in zijn bloed ( maar dat is misschien wel persoonsgebonden ) ik merk het al als hij een uur of 8 te laat is met zijn AD innemen...
Dus.
Ik ben niet overgestapt maar nieuw begonnen met Escitalopram. Wat ik wel lees is dat ze de huidige afbouwen en tegelijkertijd de nieuwe opbouwen.



Ik gebruik het voor depressieve klachten met veel lichamelijke uitingen (slapeloosheid, hoge bloeddruk/hartslag/gejaagd/uitgeput) en daarbij angstklachten.
Ik heb trouwens minder eetlust.



Maar het blijft natuurlijk erg persoonlijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je antwoord, en sterkte.

Ik ga het eens in de groep gooien hier ( mijn man heeft PTSS )
Dus.
Ik heb geen last van verlaagd libido, maar kom wel moeilijker tot een orgasme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven