Flessenpost gevonden !!! Waarschijnlijk Spaans

06-04-2017 13:50 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn man heeft in februari dit jaar flessenpost gevonden in Spanje.

Nou vinden wij het echt super leuk en zijn erg nieuwschierig wat er in de brief van 4 kantjes voor en achter staat.

Er staan woorden in als liberte egalite en fraternite

Is dit Spaans?? Zo niet welke taal dan wel??

En ben of ken jij iemand die ons wil helpen om de brief te vertalen dan horen we graag van je..

We zijn erg nieuwschierig..



Groet

Romy xx
Alle reacties Link kopieren
Superleuk! Het is Frans.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
klinkt meer frans
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het inderdaad Frans en betekenen die drie woorden "vrijheid, gelijkheid, broederschap"
Die drie woorden zijn Frans en je moet je eigenlijk schamen voor je algemene kennis als je die niet kent...



Wel jaloersmakend hoor, flessenpost vinden!!
Alle reacties Link kopieren
liberte, egalite, fraternite is het motto van Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je inhoud hier even neerzetten? Dan krijgen we de inhoud vast wel verstaald. En die drie woorden zijn de woorden van de Franse republiek; in Frankrijk zie je ze ook vaak op scholen en gemeentehuizen staan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Typ de inhoud over in googel translate?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 06 april 2017 @ 14:01:

Typ de inhoud over in googel translate?

Dit al gedaan?

En wat leuk zoiets!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 06 april 2017 @ 13:54:

Die drie woorden zijn Frans en je moet je eigenlijk schamen voor je algemene kennis als je die niet kent...



Wel jaloersmakend hoor, flessenpost vinden!!



Wauw dat vind ik nogal een opmerking hoor.

Ik vind dat ik redelijk wat algemene kennis heb maar ik ben ook geen ster in Frans. Ze is gewoon op zoek naar iemand die hun kan helpen.



Misschien kun je aanbieden haar helpen vertalen als jou algemene kennis wel zo goed zou moeten zijn als je insinueert.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 06 april 2017 @ 14:01:

Typ de inhoud over in googel translate?
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Als je hem in februari al hebt gevonden heb je toch alle tijd gehad om het even door google translate te halen?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 06 april 2017 @ 14:01:

Typ de inhoud over in googel translate?



Als je een beetje goede camera hebt kun je met de translate app ook gewoon een foto maken van de pagina.

Moet het wel een goed handschrift zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als het van Fransen komt dan zou ik terug gooien of laten afdrijven naar GB.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
We zijn benieuwd. Pak een foto en plak 'm eens
quote:Kippenmama schreef op 06 april 2017 @ 14:06:

[...]





Wauw dat vind ik nogal een opmerking hoor.

Ik vind dat ik redelijk wat algemene kennis heb maar ik ben ook geen ster in Frans. Ze is gewoon op zoek naar iemand die hun kan helpen.



Misschien kun je aanbieden haar helpen vertalen als jou algemene kennis wel zo goed zou moeten zijn als je insinueert.Ik zette er expres een smiley achter maar sta wel achter mijn opmerking. Deze drie woorden heb ik (volgens mij op de lagere school al, maar in ieder geval in de brugklas) bij geschiedenisles meegekregen en later ook bij maatschappijleer. Het zijn DE drie woorden (ofwel DE leus) van de Franse revolutie en ze staan zelfs op de Franse Euromunt. Vind het oprecht typisch dat iemand geen idee heeft waar die woorden vandaan komen.
quote:viva-amber schreef op 06 april 2017 @ 14:08:

Als het van Fransen komt dan zou ik terug gooien of laten afdrijven naar GB.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 06 april 2017 @ 14:14:

[...]





Ik zette er expres een smiley achter maar sta wel achter mijn opmerking. Deze drie woorden heb ik (volgens mij op de lagere school al, maar in ieder geval in de brugklas) bij geschiedenisles meegekregen en later ook bij maatschappijleer. Het zijn DE drie woorden (ofwel DE leus) van de Franse revolutie en ze staan zelfs op de Franse Euromunt. Vind het oprecht typisch dat iemand geen idee heeft waar die woorden vandaan komen. Leus, dat was dus precies het woord waar ik niet op kon komen. Ik vind het wel frappant dat je precies die woorden eruit vist als het vier kantjes zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is eigenlijk wel bijzonder, dat TO precies de bekendste leus van Frankrijk uit zo'n lange brief heeft gehaald. Als ze diezelfde leus door Google had gehaald, was ze er tevens meteen achter gekomen waar de flessenpost vandaan komt.



Maar goed, waarschijnlijk had ze echt geen clou, anders open je geen topic. Ben wel benieuwd naar de verdere inhoud van de brieven!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kippenmama schreef op 06 april 2017 @ 14:06:

[...]





Wauw dat vind ik nogal een opmerking hoor.

Ik vind dat ik redelijk wat algemene kennis heb maar ik ben ook geen ster in Frans. Ze is gewoon op zoek naar iemand die hun kan helpen.



Misschien kun je aanbieden haar helpen vertalen als jou algemene kennis wel zo goed zou moeten zijn als je insinueert.



Nou, ik ben het daar wel mee eens hoor. Ik heb nog nooit ook maar één les Frans gehad en zelfs ik ken die woorden.



Wel leuk, flessenpost!
Maak foto's en zet ze op het forum.

Of typ alvast de eerste alinea voor ons.



Ik ben niet de enige nieuwsgierige forummer.
quote:Kippenmama schreef op 06 april 2017 @ 14:06:

[...]





Wauw dat vind ik nogal een opmerking hoor.

Ik vind dat ik redelijk wat algemene kennis heb maar ik ben ook geen ster in Frans. Ze is gewoon op zoek naar iemand die hun kan helpen.



Misschien kun je aanbieden haar helpen vertalen als jou algemene kennis wel zo goed zou moeten zijn als je insinueert.Nou ja, verschil tussen Frans en Spaans kunnen zien is toch niet zoveel gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel een brief van iemand die vastzit op een Frans gevangeniseiland (bijvoorbeeld Duivelseiland, Papillon zat er ook) en nu zijn vrijheid eist...
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg flessepost, ik kan je wel helpen met vertalen als het idd frans is
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een fantasie Sophie_Emma!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven