Digitale piano

13-04-2017 11:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben op zoek naar een digitale piano. Ik heb altijd op een keyboard gespeeld en heb dus geen ervaring met digitale piano's.



Weet jij een goede digitale piano? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ligt er natuurlijk heel erg aan of je beginner of gevorderd bent. Zoek je een 'instapmodel' of eentje die een akoestische piano zo nauwkeurig mogelijk benaderd? En moet de piano makkelijk te vervoeren zijn (bijv. voor optredens) of mag het best een log model zijn die blijft staan waar die staat?
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Iets meer informatie zou wel handig zijn. Wat wil je precies? Waarom wil je een dgitale piano? Wat voor soort muziek maak je? Wat moet hij kunnen? Je hebt digitale piano's van duizenden euro's die een prachtig geluid hebben (yamaha en roland zijn hier groot in), je hebt eenvoudige modellen van een paar honderd euro, en je hebt meer keyboard-achtigen met gewogen toetsen die ook meer effecten e.d. kunnen (bijvoorbeeld een korg).



Heb je midi nodig? Meer soorten geluid dan alleen 'piano'? Moet hij kunnen opnemen? Mobiel zijn? Vaste pedalen of los? Met of zonder luidsprekers?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb een Yamaha Clavinova. Ik kan mijn type zo snel niet op internet vinden, maar hij kostte 3000 euro. Prachtding! Ze zijn er ook goedkoper. Een digitale piano is niet te vergelijken met een keyboard. Er zitten weliswaar allerlei functies op die op een keyboard ook zitten, maar het is het klavier van een piano en klinkt ook als een echt piano. Hij is alleen een stuk veelzijdiger, maar ik gebruik al die dingen niet omdat ik 'm puur voor het piano spelen heb. Ik heb 'm aangeschaft omdat er een koptelefoon in kan en dat was handig toen ik in een appartement woonde.
Alle reacties Link kopieren
Coco87: Het is niet zo zwart-wit. Je hebt digitale piano's met nul toeters en bellen, je hebt keyboards/synthesizers met een piano-klavier (gewogen toetsen) die helemaal geen heel goed piano-geluid hebben, en alles er tussenin. Je hebt zelfs digitale 'vleugels' tegenwoordig die heel nauwkeurig verschillende 'echte' piano's kunnen nabootsen. In het algemeen is een digitale piano vooral gericht op 'pianogeluid', en een keyboard meer op 'allerlei geluiden', maar de grens is erg vaag. Het is zeker niet zo dat je voor de aanslag van een piano een digitale piano moet kopen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 13 april 2017 @ 11:28:

Coco87: Het is niet zo zwart-wit. Je hebt digitale piano's met nul toeters en bellen, je hebt keyboards/synthesizers met een piano-klavier (gewogen toetsen) die helemaal geen heel goed piano-geluid hebben, en alles er tussenin. Je hebt zelfs digitale 'vleugels' tegenwoordig die heel nauwkeurig verschillende 'echte' piano's kunnen nabootsen. In het algemeen is een digitale piano vooral gericht op 'pianogeluid', en een keyboard meer op 'allerlei geluiden', maar de grens is erg vaag. Het is zeker niet zo dat je voor de aanslag van een piano een digitale piano moet kopen.

Mijn stukje gaat iig over mijn piano. Met andere heb ik geen ervaring.

Ik zeg ook niet dat je voor de aanslag een digitale moet kopen, maar ik geloof dat TO die wel wil. En het is niet te vergelijken met een keyboard (althans, mijne niet) dus vandaar dat ik dat opnoemde omdat TO ervaring heeft met een keyboard.
Ligt aan je budget. Roland heeft mooie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 11:31:

[...]



Mijn stukje gaat iig over mijn piano. Met andere heb ik geen ervaring.

Ik zeg ook niet dat je voor de aanslag een digitale moet kopen, maar ik geloof dat TO die wel wil. En het is niet te vergelijken met een keyboard (althans, mijne niet) dus vandaar dat ik dat opnoemde omdat TO ervaring heeft met een keyboard.Ja, maar het maakt dus nogal uit wat ze wil. Misschien heeft ze nu al een keyboard met gewogen toetsen, en wil ze een echter piano-geluid. Of misschien heeft ze een keyboard met een sponsaanslag en wil ze een 'echt piano-klavier', maar het liefst de muziek blijven spelen die ze nu op haar keyboard speelt. In dat laatste geval kom je in een heel andere categorie instrumenten uit, die vaak zelfs niet als 'digitale piano' verkocht worden (want bijvoorbeeld vaak geen pianopedaal, hooguit zo'n los voetpedaaltje).
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 13 april 2017 @ 11:36:

[...]





Ja, maar het maakt dus nogal uit wat ze wil. Misschien heeft ze nu al een keyboard met gewogen toetsen, en wil ze een echter piano-geluid. Of misschien heeft ze een keyboard met een sponsaanslag en wil ze een 'echt piano-klavier', maar het liefst de muziek blijven spelen die ze nu op haar keyboard speelt. In dat laatste geval kom je in een heel andere categorie instrumenten uit, die vaak zelfs niet als 'digitale piano' verkocht worden (want bijvoorbeeld vaak geen pianopedaal, hooguit zo'n los voetpedaaltje).Ik begrijp het, maar ik geef enkel en alleen antwoord op de vraag van to (wie er een goede weet). Ik pretendeer vooral niet dat ik er alles van af weet hoor.
Alle reacties Link kopieren
http://www.bestedigitalepiano.nl/casio-px-860-review/

Mijn favoriet voor een redelijk budget.



Je kan natuurlijk ook een keer naar een (grote) pianowinkel en verschillende merken en soorten proberen.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
En wil je een stage piano of een heel ding?

En wat vind je belangrijk en wat is je budget?



Ik speelde altijd akoestisch maar wilde heel graag savonds veel spelen en ivm buren speelde ik max 2 keer per week een uurtje



Heb nu een orla...was voor 500 klaar incl houten standaard en koptelefoon enz en ben er zo blij mee...heb dat geld er na 5 stembeurten wel uit





Ik hoor en voel zeker het verschil met een clavinova , absoluut, maar dit paste net in mijn budget en ben dankbaar dat ik dat kon aanschaffen, wie weet over 10 jr heb ik wel geld voor een duurdere

Kwa klank is het nu al veel mooier en zuiverder dan mijn 100 jaar oude piano was en aanslag is goed genoeg. De extra funxties zijn heel leuk om mee te experimenteren maar verveeld toch snel ( behalve het quatre main spelen met mezelf :-) l
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de pianometropopool in rijswijk...of mag ik dit niet spammen?( heb geen banden ermee verder hoor) ik xag dat 2e paasdag daar wibi komt optreden :-))))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven