Mensen (verstands) kiezen gezocht

22-05-2017 11:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o Wie kan me helpen aan het vinden van Mensen kiezen voor mijn project. Ben jij kaakchirurg en hoef je je niet aan een ziekenhuis protocol te houden, of ben je een tandarts die het niet erg vind om in vieze potjes tanden te sparen, GRAAG zie ik jullie hulp tegemoet!!!

Het is voor mij (Linda Molenaar) als beeldend kunstenaar en performer best lastig gebleken om aan ongeveer 2.000 mensenkiezen te komen voor mijn volgende performance als tandwiel (naar aanleiding van kannibalisme wat heeft plaatsgevonden op het op Het Vlot van Medusa, waar Théodore Géricault in 2018 een schilderij van geschilderd heeft).
En jij denkt dat je die zult krijgen?

Denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet willen dat mijn (getrokken) kiezen worden gebruikt in 1 of ander kunstwerk of performance. Belachelijk.
Bizar dat je vraagt of er hier kaakchirurgen zijn die zich niet aan een protocol hoeven houden.

Hoe kan je in 2018 een schilderij geschilderd hebben trouwens?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Chirurgen moeten zich wel aan protocollen houden, anders zijn ze strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bedoelt TO 1818.

En verder dit:
Tanden en kiezen vallen ook onder de richtlijnen voor ziekenhuisafval, dat moet apart verwerkt worden en mag nooit zomaar in de vuilnisbak worden gegooid.
Is o.a. zo ivm eventueel besmettingsgevaar.
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het vivaforum, kunstenares!

Ik had je met alle liefde een paar kiezen toegedaan hoor, als ik ze had gehad maar helaas... alleen de melktandjes van mijn kinders heb ik bewaard.
Succes met je project, ik vind het wel interessant klinken!
...
Alle reacties Link kopieren
Volgensmij mag je dit niet eens vragen... Ga maar op zoek naar een archeoloog. Wie weet heeft hij nog wel een schedel voor je
Alle reacties Link kopieren
Tandheelkundestudenten krijgen potten vol bij tandartsen, dus misschien ff vragen bij je eigen tandarts of hij wat voor je kan betekenen. Het moet dan wel in een bepaalde bleekoplossing bewaard worden. Geen idee wat voor regels er aan hangen eigenlijk. Maar tanden en kiezen worden net zo lief meegegeven aan rechtmatige eigenaar als die het graag mee willen. En als die het weggooien beland het gewoon in de prullenbank volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Alleen kiezen of ook tanden?
Zal eens vragen aan een bevriende kunstenaar hoe hij er aan is gekomen. Heeft aardig wat gebitten verwerkt in een aantal kunstwerken.

Edit: via tandartsen en kaakchirurgen
tickel wijzigde dit bericht op 22-05-2017 16:47
10.74% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ik heb er hier 4 in de kast liggen bij de melktandjes van de kinderen. Ik kreeg ze destijds gewoon mee hoor.. niks protocol
Alle reacties Link kopieren
teletubbie1234 schreef:
22-05-2017 11:51
Volgensmij mag je dit niet eens vragen... Ga maar op zoek naar een archeoloog. Wie weet heeft hij nog wel een schedel voor je
Archeologen moeten zich ook aan protocollen houden. Alles wat tegenwoordig gevonden wordt, moet geadministreerd en wat geadministreerd wordt, moet gedeponeerd bij bv provinciaal depot.

On topic: toen mijn verstandskiezen getrokken werden, heb ik gevraagd of ik ze mee mocht nemen (om aan de referentiecollectie van het NFI te schenken). Dus als je een paar duizend particulieren zo gek krijgt :-D ...
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Och gut. Subsidie van het rijk? Ik mag hopen van niet he. Dat er belastinggeld wordt gebruikt voor zoiets onzinnigs als dit.
En dat schilderij, dat trouwens een ECHT kunstwerk is, werd geschilderd in 1818.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven