GEZOCHT: transport van stenen van Groningen naar Parijs

20-06-2017 08:06 10 berichten
Ik ben alweer een tijdje niet geweest dus ik weet ook niet of je dit wel kunt vragen. Maar ik zit een beetje omhoog dus ik probeer het toch!

Ik heb een grote partij stenen gevonden op marktplaats en die wil ik naar mij in Frankrijk krijgen ( ter hoogte van Parijs)
Weet iemand een transporteur die een beetje aardige prijzen heeft voor een particulier? Plus een heftruck om het hier uit te laden.
Ik hoor graag namen dan neem ik contact met ze op.

Merciiii!
Alle reacties Link kopieren
Google...?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het beste een offerte kunt aanvragen bij verschillende bedrijven die je via google kunt vinden. Als je zoekt op "internationaal transport particulier" vindt je er meerdere, dan kun je de prijs vergelijken en vragen of ze een heftruck hebben. Een heftruck is niet standaard denk ik dus ik kan me voorstellen dat je ook voor de huur van dat ding en het vervoeren moet betalen.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat dat voor stenen zijn dat het de moeite is ze 650 km te transporteren met alle bijkomende kosten?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik ben al 4 dagen bezig op google en de prijzen verschillen echt enorm. Vandaar dat ik eigenlijk hier hoopte op een: ja mijn vader heeft een transportbedrijf ... enz :-)
Lang niet elk transportbedrijf werkt voor een particulier, en lang niet elk transport bedrijf kan/wil stenen meenemen. Er hangen echt al heel wat hengels uit, dus vandaar dat ik dacht; ik probeer het gewoon ook even hier.

Het zijn oude waaltjes, en die zijn hier niet te koop en die vind ik zo te gek dat ik het er voor over heb om ze over te laten komen. Maar goed ik heb een beperkt budget. Ik was er 1 jaar geleden ook mee bezig en toen was de prijs 750€ ex btw. Nu is de laagste 1000€ ex btw. Ik doe nog even mijn best om het voor 900€ ex btw te krijgen, dat moet lukken, dan zijn de stenen nog een beetje betaalbaar voor me.

Een heftruck hier huren is ook een dingetje, want dan moet ik eerst een autohuren met aanhanger om de heftruck te halen. En die kost tussen 400-500€ per dag! Het is een half uurtje werk dus die ga ik niet huren.

Bedankt voor het meedenken!
Honingbij_ schreef:
20-06-2017 08:43
Google...?
de gouden tip! :-D
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het uitmaakt wat voor soort stenen en hoe verpakt.
Staat alles op palletsgestapeld ingepakt klaar?
Of ligt alles los in een tuin
of zijn het keien in allerlei vormen en maten en moet het los vervoerd worden?

En een heftruck: ofwel zelf ter plekke bij een Boels huren, ofwel een vrachtwagen met een zgn Kooiaap. Een opvouwbare heftruck die vaak achterop een vrachtwagen hangt.

Of een vrachtwagen die zelf een kraan heeft. Dat is vooral zinnig als je af kunt laden en binnen 5 of 10 meter van de stopplaats de lading neer kunt zetten. Dus niet als het daarna nog 20 meter verder achter je huis moet komen.

Anyway: qua dieselverbruik zou ik uitgaan van 5 km per liter. Dus 1300 km / 5 = 260 liter a € 1.20 = 312
En dan denk ik dat het nog laag is.
Tel daarbij het uurloon van de chauffeur, tol in Frankrijk en België.
En die chauffeur gaat niet in 1 dag heen en weer komen.


Ik vraag me ook af of het niet andersom kan: in Frankrijk een transporteur inschakelen die het in Groningen gaat halen.
_lente_ schreef:
20-06-2017 09:14
Ik ben al 4 dagen bezig op google en de prijzen verschillen echt enorm. Vandaar dat ik eigenlijk hier hoopte op een: ja mijn vader heeft een transportbedrijf ... enz :-)
Lang niet elk transportbedrijf werkt voor een particulier, en lang niet elk transport bedrijf kan/wil stenen meenemen. Er hangen echt al heel wat hengels uit, dus vandaar dat ik dacht; ik probeer het gewoon ook even hier.

Het zijn oude waaltjes, en die zijn hier niet te koop en die vind ik zo te gek dat ik het er voor over heb om ze over te laten komen. Maar goed ik heb een beperkt budget. Ik was er 1 jaar geleden ook mee bezig en toen was de prijs 750€ ex btw. Nu is de laagste 1000€ ex btw. Ik doe nog even mijn best om het voor 900€ ex btw te krijgen, dat moet lukken, dan zijn de stenen nog een beetje betaalbaar voor me.

Een heftruck hier huren is ook een dingetje, want dan moet ik eerst een autohuren met aanhanger om de heftruck te halen. En die kost tussen 400-500€ per dag! Het is een half uurtje werk dus die ga ik niet huren.

Bedankt voor het meedenken!

Koop je ze zakelijk? Anders moet je er rekening mee houden dat je als particulier in Europa wel btw moet betalen.
ivo70 schreef:
20-06-2017 09:15
ik denk dat het uitmaakt wat voor soort stenen en hoe verpakt.
Staat alles op palletsgestapeld ingepakt klaar?
Of ligt alles los in een tuin
of zijn het keien in allerlei vormen en maten en moet het los vervoerd worden?

En een heftruck: ofwel zelf ter plekke bij een Boels huren, ofwel een vrachtwagen met een zgn Kooiaap. Een opvouwbare heftruck die vaak achterop een vrachtwagen hangt.

Of een vrachtwagen die zelf een kraan heeft. Dat is vooral zinnig als je af kunt laden en binnen 5 of 10 meter van de stopplaats de lading neer kunt zetten. Dus niet als het daarna nog 20 meter verder achter je huis moet komen.

Anyway: qua dieselverbruik zou ik uitgaan van 5 km per liter. Dus 1300 km / 5 = 260 liter a € 1.20 = 312
En dan denk ik dat het nog laag is.
Tel daarbij het uurloon van de chauffeur, tol in Frankrijk en België.
En die chauffeur gaat niet in 1 dag heen en weer komen.


Ik vraag me ook af of het niet andersom kan: in Frankrijk een transporteur inschakelen die het in Groningen gaat halen.
Nee het staat allemaal super netjes verpakt en het wordt bij ophalen op de wagen gezet.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet wat voor super de luxe heftruck je voor 400 euro per dag krijgt, maar in Hoensbroek bij Hollanders heb je hem daar een week of 3 voor.

Of 12 euro per uur / 50 per dag.
Of reken je de huur van de auto en de aanhanger mee?

Alternatief: een buurman met een tractor of graafmachine kan daar vaak ook een "heftruck lepel" opzetten. Maar dat hangt wel van je woonplaats af. Midden in de stad heb je minder van die buurmannen.

Maar om wat voor hoeveelheid gaat het eigenlijk? Dat maakt ook wel uit voor soort vervoer wat je nodig hebt aan soort vrachtwagen / bestelbus
Haha kijk hier: ( ik woon in frankrijk he, hier is alles duurder)
http://particulier.kiloutou.fr/catalogs ... riot+a+mat

Ik heb nu een supertoffe transporteur gevonden die een heftruck meeneemt, dus ik ben helemaal blij!!

Ook ben ik langs de buren en boeren gegaan maar niemand had de mogelijkheid om te helpen. Maar ik heb mazzel, het is gelukt!

Dankt voor het meedenken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven