Woonruimte Utrecht

10-09-2017 17:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Na zo nu en dan meelezen op het VIVA-forum, toch zelf maar een account aangemaakt, en gelijk ook maar een topic :-)

Ik ben namelijk hard op zoek naar woonruimte in Utrecht. Op het moment woon ik bij mijn vriend, maar onze relatie gaat de laatste tijd niet erg geweldig... Ik heb echt een ruimte voor mezelf nodig merk ik... Daarbij begin ik in november met een studie aan de Universiteit Utrecht, en ik woon niet bepaald dichtbij.

Ik sta ingeschreven bij de SSH, maar de wachtrij is heel lang. Dit kan nog wel een jaar duren.
Ook heb ik een makelaar ingeschakeld, maar ik betwijfel of die voor november iets voor mij kan vinden.
Internet struin ik dagelijks af, maar wanneer ik iets interessants voorbij zie komen en ik neem contact op, is het vaak al verhuurd. Daarom ben ik nu hier beland... Wie weet kan iemand mij helpen?

Waar ben ik naar op zoek? Een appartement of studio tot €700,- (huurtoeslag mogelijk; dus eigen keuken/voordeur/toilet)
Of een kamer (minimaal 18m2) tot €450.
Misschien een moeilijke zoekopdracht, maar ben er van overtuigd dat het mogelijk is.

Mocht iemand ideeën of tips hebben... Ook van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Nou nee, dat ga je dus gewoon niet vinden binnen redelijke tijd. Je kan misschien nog eens via een makelaar proberen. De woningmarkt voor huren in Utrecht is echt een drama en deze eisen zijn gewoon niet reëel nu.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Sta je al ingeschreven bij woningnet? Daar hebben ze namelijk ook altijd een paar loting-woningen. Reageer daarop, dan heb je een kansje.

Verder: zoekgebied uitbreiden. Houten-UU is goed te doen met OV of fiets. Nieuwegein-UU ook, en zo zijn er meer steden waar je makkelijker een woning vindt. Niet veel makkelijker, maar wel makkelijker dan Utrecht zelf.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
10-09-2017 18:30
Sta je al ingeschreven bij woningnet? Daar hebben ze namelijk ook altijd een paar loting-woningen. Reageer daarop, dan heb je een kansje.

Verder: zoekgebied uitbreiden. Houten-UU is goed te doen met OV of fiets. Nieuwegein-UU ook, en zo zijn er meer steden waar je makkelijker een woning vindt. Niet veel makkelijker, maar wel makkelijker dan Utrecht zelf.
Hi blueeyes,
Thanks voor je tips! Daar kan ik wat mee :-)
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
10-09-2017 18:23
Nou nee, dat ga je dus gewoon niet vinden binnen redelijke tijd. Je kan misschien nog eens via een makelaar proberen. De woningmarkt voor huren in Utrecht is echt een drama en deze eisen zijn gewoon niet reëel nu.
Hee LaFolie,
Ja precies, met een makelaar maak ik denk ik het meeste kans.
Helaas kan ik het me op dit moment niet veroorloven om mijn 'eisen' te versoepelen.
VangerinhetGraan schreef:
10-09-2017 20:36
Hee LaFolie,
Ja precies, met een makelaar maak ik denk ik het meeste kans.
Helaas kan ik het me op dit moment niet veroorloven om mijn 'eisen' te versoepelen.
Makelaar doet geen sociale huur, dat weet je?

Waarom kun je je eisen niet versoepelen? En hoe komt het dat je nog niet staat ingeschreven bij woningnet?
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
10-09-2017 21:37
Makelaar doet geen sociale huur, dat weet je?

Waarom kun je je eisen niet versoepelen? En hoe komt het dat je nog niet staat ingeschreven bij woningnet?
Ik hoef ook geen sociale huurwoning. De makelaar kent m'n zoekopdracht en is op zoek.
Ik kan mijn eisen niet versoepelen omdat ik vanwege mijn master veel minder kan werken. Ik wil ook liever niet lenen, en anders zo min mogelijk.
Woningnet ga ik me voor inschrijven, had geen idee van de 'loting'-woningen, maar klinkt goed. :)
VangerinhetGraan schreef:
10-09-2017 22:03
Ik hoef ook geen sociale huurwoning. De makelaar kent m'n zoekopdracht en is op zoek.
Ik kan mijn eisen niet versoepelen omdat ik vanwege mijn master veel minder kan werken. Ik wil ook liever niet lenen, en anders zo min mogelijk.
Woningnet ga ik me voor inschrijven, had geen idee van de 'loting'-woningen, maar klinkt goed. :)
Dus qua financiën kun je je eisen niet versoepelen. Dan zijn er nog wel mogelijkheden om je andere eisen te versoepelen.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
10-09-2017 22:06
Dus qua financiën kun je je eisen niet versoepelen. Dan zijn er nog wel mogelijkheden om je andere eisen te versoepelen.
Ik heb verder niet echt eisen, als het maar geen hokje is...
VangerinhetGraan schreef:
10-09-2017 22:28
Ik heb verder niet echt eisen, als het maar geen hokje is...
En als je snel iets wil, zul je mogelijk een hokje moeten accepteren.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
11-09-2017 07:09
En als je snel iets wil, zul je mogelijk een hokje moeten accepteren.
Ik moet natuurlijk niks... Dan wacht ik liever nog even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven