Gezocht: creatieve ondernemer

28-09-2017 20:30 30 berichten
Gezocht een creatieve ondernemer die in Deventer een winkel wil beginnen in het oppimpen van oude meubilair,lampen ed en workshops wil geven daarin. Eventueel ook stofferen van oude stoelen.
Zoek je een collega?
Alle reacties Link kopieren
Dakduif÷ schreef:
28-09-2017 20:32
Zoek je een collega?
Ik gok eerder een investeerder of overnamepartner.
Nee,geen collega in loondienst maar een ZZP er.
Quintessa schreef:
28-09-2017 20:36
Ik gok eerder een investeerder of overnamepartner.
Nee geen van beiden.
Ben jij de investeerder?
Theamuts schreef:
28-09-2017 20:59
Ben jij de investeerder?
Ik vind de oproep een beetje vaag. Ik mis wat info.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoek je iemand die een winkel wil beginnen?
Je hebt een pand dat je wilt verhuren?
Alle reacties Link kopieren
Ja wie betaalt de huur? Niet dat ik verder interesse heb.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Een creatieve ondernemer stapt hier volgens mij niet in. Er zijn al zoveel van dat soort bedrijfjes.
Ik investeer 50%. Ik zoek een creatief persoon die het leuk vind om zelf ook als ZZP er te beginnen met gebruikt meubilair,lampen ed wat naar eigen creativiteit opgepimpt is voor verkoop. Daarnaast is er een ruimte waar workshops gehouden worden hierin,mensen kunnen eigen meegebrachte spullen of iets uit de winkel kopen om zelf op te pimpen naar eigen smaak.Natuurlijk kan het uitgebreid worden met eigen ideeen. Ik denk zelf dat eigenlijk wel 4 personen nodig zijn,2 voor oppimpen en/of verkoop en 2 voor de workshops,kan ook roulerend. Niemand in loondienst maar ZZP er. Iedere eigen verdienste is voor de ZZP er zelf,dus verdienste naar inzet. Alleen vaste lasten/reclame/administratie/huishoudelijke kosten ed worden dan gezamenlijk gedeeld.
Hartstikke leuk concept, jammer dat ik niet in de buurt woon. Succes TO! :)
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
29-09-2017 09:51
Ik investeer 50%. Ik zoek een creatief persoon die het leuk vind om zelf ook als ZZP er te beginnen met gebruikt meubilair,lampen ed wat naar eigen creativiteit opgepimpt is voor verkoop. Daarnaast is er een ruimte waar workshops gehouden worden hierin,mensen kunnen eigen meegebrachte spullen of iets uit de winkel kopen om zelf op te pimpen naar eigen smaak.Natuurlijk kan het uitgebreid worden met eigen ideeen. Ik denk zelf dat eigenlijk wel 4 personen nodig zijn,2 voor oppimpen en/of verkoop en 2 voor de workshops,kan ook roulerend. Niemand in loondienst maar ZZP er. Iedere eigen verdienste is voor de ZZP er zelf,dus verdienste naar inzet. Alleen vaste lasten/reclame/administratie/huishoudelijke kosten ed worden dan gezamenlijk gedeeld.
En dat gaat haast niet werken. Voorbeelden genoeg waar dit uitmond in onenigheid. Het is té vaag namelijk.

Stel dat een van de mensen wat lekkerder ligt en dus meer uren in het hok nodig heeft, maar een ander heeft een projectje en heeft die uren ook nodig. Met gelijke uren ontzeg je dan iemand inkomsten en die zal snel wat anders zoeken.
Er is al zoiets voor pedicure manicure en kappers, black white. Daar is het van bovenaf geregeld en schrijf je je in voor een dagdeel. Maar ook daar gaan mensen snel weg als ze meer klanten hebben dan dat er ruimte is.
Alle reacties Link kopieren
4 personen is veel te veel kapiteins op een schip is gegarandeerd gezeik.
Er moet gewoon 1 leider zijn die het heft in handen neemt en de koers bepaald denk ik dan, vooral als je de andere partner niet 100% kent. Of jullie moeten elkaar voor 50% aanvullen in kwaliteiten.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Het idee is leuk
Ja en?
nina1966 schreef:
29-09-2017 13:15
En dat gaat haast niet werken. Voorbeelden genoeg waar dit uitmond in onenigheid. Het is té vaag namelijk.

Stel dat een van de mensen wat lekkerder ligt en dus meer uren in het hok nodig heeft, maar een ander heeft een projectje en heeft die uren ook nodig. Met gelijke uren ontzeg je dan iemand inkomsten en die zal snel wat anders zoeken.
Er is al zoiets voor pedicure manicure en kappers, black white. Daar is het van bovenaf geregeld en schrijf je je in voor een dagdeel. Maar ook daar gaan mensen snel weg als ze meer klanten hebben dan dat er ruimte is.
Daarom zijn er ook 2 aparte ruimtes. Oppimpen werkruimte en verkoop en een aparte ruimte erbij voor de workshops,je moet elkaar niet in de weg lopen.
snoopylynn schreef:
29-09-2017 13:19
Of jullie moeten elkaar voor 50% aanvullen in kwaliteiten.
Dat is de bedoeling.Het moet elkaar aanvullen in de creativiteit. Ik kan geen meubels stofferen dus het oppimpen van stoelen/fauteuilles kan ik niet.
Habbekratz schreef:
29-09-2017 15:38
Dat is de bedoeling.Het moet elkaar aanvullen in de creativiteit. Ik kan geen meubels stofferen dus het oppimpen van stoelen/fauteuilles kan ik niet.
Maar dat hoeft ook niet toch? Je kunt wel de leidinggevende van de zaak zijn die aanstuurt ed. Superleuk idee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
29-09-2017 15:34
Daarom zijn er ook 2 aparte ruimtes. Oppimpen werkruimte en verkoop en een aparte ruimte erbij voor de workshops,je moet elkaar niet in de weg lopen.
Ik vind het wel interessant, maar mis ook wat info. Is het ook de bedoeling dat je dan een paar dagen per week in een winkel staat? Of zou het al voldoende zijn als je thuis meubels opknapt?
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens. Og veel meer vragen; is er een business plan? Hoe kom je aan de oude meubels? Heb je al een netwerk tav de workshops? Enz
Meubels opknappen gebeurt in de winkel daar is ook een werkruimte voor waar alle benodigdheden voor iedereen staan. En die ook voor de workshops gebruikt kunnen worden. Business plan en benodigde voorraad is al aanwezig.
In welke regio zit je?
Theamuts schreef:
30-09-2017 11:17
In welke regio zit je?
Sorry, staat in je OP :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven