Hulp bij vrijwilligersproject Buurtbuik Amsterdam gezocht!

02-11-2017 18:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanuit Buurtbuik Zuid halen we overvloedig eten op bij supermarkten, bedrijven en winkeliers in de buurt Zuid. Hier bereiden we 3 x per week gratis maaltijden van voor buurtbewoners. Ook krijgen ze een voedselpakket mee. Een ontzettend leuk en mooi project wat al een paar jaar succesvol draait.

Echter komen we hulp tekort op dinsdag, donderdag en zaterdag (alles overdag): van fietsers (om eten op te halen, alle dagen van de week), koks, serveersters tot coördinatoren voor de vrijwilligers. Met 1-2 keer per maand inzet van vrijwilligers zijn we al ontzettend geholpen. Wat krijg je ervoor terug? Een goed gevoel, veel gezelligheid, contact met verschillende type mensen binnen onze maatschappij, een heerlijke maaltijd en als je wilt ook nog een tas vol gratis boodschappen!

Heb jij interesse? Stuur me dan hier even een berichtje of stuur een mailtje naar zuid@buurtbuik.nl. Hopelijk tot ziens!!!
Alle reacties Link kopieren
Zeker een mooi project! Ik werk full time en ben overdag dus niet beschikbaar. Maar buiten vrijwilligers zou je ook contacten kunnen leggen met scholen. MBO opleidingen zoeken vaak werkervaring voor hun leerlingen. En dat is heel divers (Ik ben betrokken bij een project in Zuidoost - andere insteek maar ook 'goed doel') en de samenwerking met de scholen brengt iedereen veel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi project, helaas veels te ver weg.
Bij ons moeten ze op de middelbare school, vwo en vmbo, maatschappelijke stages lopen. Ze moeten dan een aantal dagen stage lopen, afhankelijk van het niveau en leerjaar.
Misschien is het een idee om scholen hiervoor te benaderen of bekendheid onder de jeugd.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips alvast. Stages etc hebben we ook aan gedacht, maar we hebben geen geschikt iemand die stagebegeleider kan zijn. Dat is denk ik toch een vereiste. Ook zoeken we voor doordeweeks juist wat mensen met wat meer ervaring, want doordeweeks is er een clubje aan vrijwilligers die zelf wat meer sturing/coaching kunnen gebruiken. Maar ik zal eens informeren bij scholen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan 30 jaar in zuid gewoond maar eerlijk gezegd nog nooit van jullie gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Dan moeten we wat aan onze naamsbekendheid gaan doen Nina. We ontvangen iedere dinsdag en donderdag zo'n 30-40 gasten en op zaterdag zo'n 70-80 (meer kunnen we ook niet kwijt ;-). We zitten in Huis van de Wijk sinds 3 jaar!
Alle reacties Link kopieren
Goed project, hoor.
Omdat ik niet in Amsterdam woon kan ik niet mee doen.
Veel succes !
nounou
Wat ik nooit begrijp bij dit soort projecten is waarom de mensen voor wie het eten bedoeld is niet gewoon zelf meewerken in ruil ervoor.
Hierdoor leer je mensen juist dat het heel normaal is maar overal passief hun hand op te houden.
Waarschijnlijk krijgt het gros hiervan ook al een uitkering, dus hebben genoeg tijd om iets terug te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Taralina, een groot deel van de gasten helpt ons ook, maar het zijn ook ouderen die niet zo fit meer zijn om met een bakfiets rond te fietsen. Verder zijn de gasten wel een bepaalde doelgroep en is het beter om een gemixte groep aan vrijwilligers te hebben is onze ervaring. Juist door de gasten in te zetten hebben we weer wat extra vrijwilligers nodig, ook om hun een beetje te coachen... :-)
Ok duidelijk, succes met het project!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven