Tips huizen huren andere provincie

04-01-2018 13:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn benieuwd naar jullie tips, mijn partner en ik wonen best ver van elkaar Drenthe en Brabant nu willen we gaan samen wonen richting gelderland nou is particulier wonen erg prijzig en via de woningbouw moet je erg lang ingeschreven staan.

Hebben mensen hier misschien tips?
Woningruil wil de woning bouw niet aan meewerken in een andere provincie.

Liefs,

Buchii
Huren in de vrije sector.
Kijk naar woonplaatsen waar ze werken met een loting systeem voor huurwoningen, je hebt dan niet te maken met een wachtlijst. Zo ben ik ooit snel aan een woning gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Of anders eerst antikraak gaan wonen en je ondertussen inschrijven bij woningbouw en punten sparen.
Alle reacties Link kopieren
Lotingwoningen en anders toch huren in de vrije sector.

Nu betaal je alleen de kosten van je huishouding.

Straks kun jd d eer kosten delen dus hoef je niet eens veel duurder uit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is kopen eventueel een optie?
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
*Visje* schreef:
04-01-2018 14:33
Is kopen eventueel een optie?
Hebben we over na zitten denken alleen we gaan naar een compleet andere plaats waar we niets kennen en niet weten of het zal bevallen.
Daarbij is mijn partner niet volledig afgekeurd en in mijn eentje kan ik niet genoeg krijgen voor een gezinshuis.
Alle reacties Link kopieren
Willen beide woningbouwverenigingen niet meewerken aan woningruil? Hebben zij daar een reden voor opgegeven?

Ruilen tussen provincies hoeft geen probleem te zijn, ik ken iemand die pas geleden nog woningruil van de ene naar de andere provincie heeft gedaan. De huren zijn wel aangepast (lees verhoogd) maar vielen beide nog steeds binnen de sociale huur norm.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Buchii schreef:
04-01-2018 14:48
Hebben we over na zitten denken alleen we gaan naar een compleet andere plaats waar we niets kennen en niet weten of het zal bevallen.
Daarbij is mijn partner niet volledig afgekeurd en in mijn eentje kan ik niet genoeg krijgen voor een gezinshuis.
Zijn er nog eisen waar je op kan afdingen? Moet het een gezinshuis zijn? Appartement is ook leuk wonen hoor :)
Alle reacties Link kopieren
*Visje* schreef:
04-01-2018 14:51
Willen beide woningbouwverenigingen niet meewerken aan woningruil? Hebben zij daar een reden voor opgegeven?

Ruilen tussen provincies hoeft geen probleem te zijn, ik ken iemand die pas geleden nog woningruil van de ene naar de andere provincie heeft gedaan. De huren zijn wel aangepast (lees verhoogd) maar vielen beide nog steeds binnen de sociale huur norm.
De woningbouw van mijn partner die geeft aan dat ze niet buiten de provincies ruilen, waarom ze geven aan dat ze geen samenwerking verlenen aan andere provincies ( haar huis is het makkelijkste te ruilen (gezinshuis) ik zelf heb een app met een slaapkamer)
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
04-01-2018 15:09
Zijn er nog eisen waar je op kan afdingen? Moet het een gezinshuis zijn? Appartement is ook leuk wonen hoor :)
We willen graag een gezinshuis ivm toekomst met kinderen en een tuin voor onze katten :-]
Alle reacties Link kopieren
Ook een appartement is te ruilen tegen een grotere woning :-)
Zie mijn voorgaande post. Het gaat niet over mij, dus meer details wil ik daar niet over geven, maar je mag een pb sturen als je er meer over wil weten.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal we gaan ons verder oriënteren!
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijk bij je vriend (of hij bij jou) intrekken en van daar uit verder zoeken?
Zo hebben wij het ook gedaan. Ik had een huurappartement, hij een koopappartement. Hebben een paar jaar in zijn koopappartement gewoond, toen verkocht en nu terug naar mijn provincie gegaan. Inderdaad een huurhuis omdat we niet weten of het bevalt. Wel particuliere huur en dat kon door het inkomen van mijn partner. Ik kan me voorstellen dat als je vriend afgekeurd is, het misschien lastig wordt. Of heb jij een goed inkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven