Geboortefotografie

07-01-2018 19:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn aankomende bevalling zijn wij aan het kijken of we er een geboortefotograve bij willen , omdat het ons heel mooi lijkt de bevalling op beeld te hebben.
Van mijn eerste ben ik hele stukken kwijt, en daar hebben we helemaal geen foto's gemaakt of laten maken.

Nu zit ik een beetje op internet maar zie daar prijzen van 900,- tot over de 1000,- euro.

Wel al een aantal keer beginnend fotograven zien adverteren die voor een leuker bedrag de reportage doen, en daarmee gelijk hun eigen portofolio aanvullen.
Alleen was dit allemaal te ver uit de buurt.

Zijn er hier toevallig mensen die een fotografe weten die of nog aan het leren is, of op zoek is naar iemand die graag tijdens de bevalling een fotoreportage wilt ?

Of suggesties voor fotograven die in een wat lager budget zitten.

Omgeving Gelderland.

Ik hoef het echt niet voor niets, en snap dat het tijd en moeite kost voor de fotografe, maar 1000,- is voor ons net even teveel helaas..
Ik vind het altijd zo sneu voor de eerste. "van jou hebben we niks, maar van broer/zus, laat het album maar komen."

Weet dat je dat zo niet bedoeld hoor, maar zo voelt het voor mij.

Ik zou eens op marktplaats kijken, daar staan zo leuke fotografen op tegen nog leukere tarieven.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
07-01-2018 19:25
Ik vind het altijd zo sneu voor de eerste. "van jou hebben we niks, maar van broer/zus, laat het album maar komen."

Weet dat je dat zo niet bedoeld hoor, maar zo voelt het voor mij.

Ik zou eens op marktplaats kijken, daar staan zo leuke fotografen op tegen nog leukere tarieven.
Ja hier heb ik idd ook een hele tijd mee gezeten en over getwijfeld.
Vandaar ook dat ik er nu pas uit ben dat ik het toch wel graag wil ( ben 33 weken zwanger ).

Maar ik vind het zo jammer dat ik van de eerste helemaal niets heb en er ook zo weinig meer echt van weet..

En het is eigenlijk ook niet iets wat je elke week er eeer bij pakt ( de foto's ).
De foto's zijn meer voor jezelf om ooit eens terug te kijken en als herinnering te hebben.

Marktplaats had ik trouwens nog helemaal niet aan gedacht, ga daar gelijk kijken, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel goed over nadenken om mensen zonder ervaring met geboorte fotografie in te huren. Het lijkt mij echt een kunst om mooie, intieme foto's te kunnen maken tijdens een bevalling zonder in de weg te lopen. Ik zou zelf echt niet op een of andere amateur zitten te wachten, die loopt te klungelen terwijl ik zit te puffen.

Als je in het ziekenhuis wilt bevallen, check ook even de policy van het ziekenhuis.
Van mijn eerste ben ik hele stukken kwijt

Sorry, maar dit klinkt luguber :proud:
https://www.rayke.nl/tarieven/

De "mini" is 475 euro. 50-75 foto's
https://happix.nl/fotografen
Alle reacties Link kopieren
hoe verknal je de markt voor echte fotografen, (of kappers of schilders of computermannetjes) door beginnende/startende/studerende mensen te vragen om onder kostprijs te werken. Deze mensen doen het een soort van hobbymatig, en betalen vaak ook de belastingen er niet over.

wil je iemand vinden, dan zou ik het proberen om de locale Facebookpagina, gezocht
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
07-01-2018 19:25
Ik vind het altijd zo sneu voor de eerste. "van jou hebben we niks, maar van broer/zus, laat het album maar komen."

Weet dat je dat zo niet bedoeld hoor, maar zo voelt het voor mij.

Ik zou eens op marktplaats kijken, daar staan zo leuke fotografen op tegen nog leukere tarieven.
Vaker is het andersom, van de eerste wordt ieder dingetje op de foto gezet, bij de tweede is het allemaal zo normaal geworden dat dat vergeten word. Nu praat ik vooral over het pre-mobiel tijdperk, want nu wordt er iedere 2 minuten een foto gemaakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
07-01-2018 19:58
Vaker is het andersom, van de eerste wordt ieder dingetje op de foto gezet, bij de tweede is het allemaal zo normaal geworden dat dat vergeten word. Nu praat ik vooral over het pre-mobiel tijdperk, want nu wordt er iedere 2 minuten een foto gemaakt
Inderdaad.
Ik ben nummer 4.
Als ik mijn babyalbum open ben ik op bladzijde 5 al 18 jaar :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zo sneu lijkt het mij ook weer niet voor het kind. Wie zit er op te wachten om later naar de vagina van zijn moeder te moeten kijken.
Wij hebben een paar jaar geleden een goede camera geleend van een kennis en zelf foto’s gemaakt.
En de verpleegkundig heeft er ook een paar gemaakt.

Ik vind het zelf echt hele mooie foto’s als ik ze terug kijk. Dat komt alleen al doordat de kwaliteit hoger ligt , met een mooi toestel.

( ik zou wel even kijken hoe het toestel werkt)
Ik begrijp dat je het een hoog bedrag vindt, maar als je het van de andere kant bekijkt, vind ik het wel meevallen. Zo'n fotograaf moet rond jouw bevallingsdatum 24/7 beschikbaar zijn en misschien op een onchristelijk tijdstip uit bed gebeld worden. Als het moment dan daar is, is hij/zij uren bij je aanwezig om foto's te maken. Tel daar nog eens de bewerkingstijd bij op en dan vind ik zo'n bedrag helemaal niet gek.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 20:22
1.81% gewijzigd
Corona67 schreef:
07-01-2018 20:01
Inderdaad.
Ik ben nummer 4.
Als ik mijn babyalbum open ben ik op bladzijde 5 al 18 jaar :proud:
:D
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
07-01-2018 19:47
Van mijn eerste ben ik hele stukken kwijt

Sorry, maar dit klinkt luguber :proud:
Hahah niet op de manier gelukkig! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
07-01-2018 19:54
https://www.rayke.nl/tarieven/

De "mini" is 475 euro. 50-75 foto's

Oh super, bedankt!
Dit was idd wat ik in gedachten had qua prijs :)
Alle reacties Link kopieren
HayleyDunphy schreef:
07-01-2018 19:42
Ik zou er wel goed over nadenken om mensen zonder ervaring met geboorte fotografie in te huren. Het lijkt mij echt een kunst om mooie, intieme foto's te kunnen maken tijdens een bevalling zonder in de weg te lopen. Ik zou zelf echt niet op een of andere amateur zitten te wachten, die loopt te klungelen terwijl ik zit te puffen.

Als je in het ziekenhuis wilt bevallen, check ook even de policy van het ziekenhuis.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen en had hier idd nog niet over nagedacht of er informatie over gevraagd.
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-01-2018 19:57
hoe verknal je de markt voor echte fotografen, (of kappers of schilders of computermannetjes) door beginnende/startende/studerende mensen te vragen om onder kostprijs te werken. Deze mensen doen het een soort van hobbymatig, en betalen vaak ook de belastingen er niet over.

wil je iemand vinden, dan zou ik het proberen om de locale Facebookpagina, gezocht
Maar een beginnend fotografe wilt toch ook graag ervaring opdoen en haar portofolio aanvullen.
Dan is dit toch voor beide een goede oplossing.

Er zijn volgens mij genoeg mensen die het geld wel hebben voor een dure reportage en dit ook doen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-01-2018 20:04
Zo sneu lijkt het mij ook weer niet voor het kind. Wie zit er op te wachten om later naar de vagina van zijn moeder te moeten kijken.

:HA:

Het is ook idd echt iets voor onszelf om later eens terug te kunnen kijken.
Ga de foto's ook niet klaarleggen bij de kraamvisite ofzo ;-D
Bluesheep schreef:
07-01-2018 20:29
:HA:

Het is ook idd echt iets voor onszelf om later eens terug te kunnen kijken.
Ga de foto's ook niet klaarleggen bij de kraamvisite ofzo ;-D
Maar toch wel hier in dit topic posten?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
07-01-2018 20:30
Maar toch wel hier in dit topic posten?
Dat sowieso.
Het viva forum is heel anoniem toch ;-D
Bluesheep schreef:
07-01-2018 20:53
Dat sowieso.
Het viva forum is heel anoniem toch ;-D
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Hier spreekt er een! Die prijzen lijken inderdaad belachelijk hoog. Maar bedenk je dat je als fotograaf de 2 weken voor en de 2 weken na jouw uitgerekende datum niets kan plannen qua opdrachten. Je kunt tijdens een andere opdracht ook niet ineens weg lopen, of deze afzeggen omdat jouw bevalling begint. Dat betekent dat je in die 4 weken geen andere inkomsten hebt.

Je moet 24/7 beschikbaar én bereikbaar zijn. Heeft dus ook invloed op de fotograaf zijn privéleven.

Daarnaast zijn het echt niet zomaar een paar fotootjes die je maakt. Je bent op een van de meest intieme momenten in iemand zijn leven aanwezig. Dit moet je vastleggen zonder op te vallen en zonder in de weg te lopen. Wat je vast legt is heel bijzonder maar daar moet je wel oog en kwaliteit voor hebben. De lichtomstandigheden in ziekenhuizen zijn niet altijd even makkelijk. En je wil geen foto's waar alles open en bloot op staat, maar wel foto's waar dat ene moment op staat. En dat is niet over te doen.

Mocht je kiezen voor een geboortefotograaf, kies dan iemand waar je vertrouwen in hebt. Het is een investering, dat weet ik. Maar 500 euro minder betalen maar uiteindelijk 'net niet' foto's hebben is ook zonde.

Bespreek overigens goed met het ziekenhuis wat ze wel en niet willen!

Oh en dan heb ik het trouwens nog niet gehad over de investering qua uren. Een fotograaf kan zomaar 7 uur bezig zijn met fotograferen. En dan heb je nog te maken met nabewerkingstijd (onderschat dat niet), reistijd, reiskosten etc etc.

Overigens vind ik het het mooiste om te fotograferen! Zou het zelf ook zeker laten doen!
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik ben net officieel begonnen als geboortefotograaf en bied mijn eerste klanten hoge kortingen dus misschien kan ik wel wat voor je betekenen! Ik heb je een privé berichtje gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
LJF schreef:
14-01-2018 22:10
Hey, ik ben net officieel begonnen als geboortefotograaf en bied mijn eerste klanten hoge kortingen dus misschien kan ik wel wat voor je betekenen! Ik heb je een privé berichtje gestuurd!
Pb terug :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven