Lezers van De Limburger gezocht

21-04-2018 15:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik ben een Belgische studente die onderzoek doet naar familieberichten in De Limburger. Ondertussen is mijn abonnement op de krant al verlopen en mijn onderzoek bijna afgerond. Helaas zit ik nog met één vraagje dat ik op dit moment erg moeilijk kan oplossen aangezien ik de krant niet meer kan inkijken. Mijn vraag is dus of hier lezers van De Limburger zitten die even het onderstaande willen checken:

Staan er in de bijlagen die je als abonnee van de Limburger door de week en in het weekend krijgt (bv. L magazine enz.) familieberichten met betrekking tot huwelijk en geboorte? Ik weet namelijk al dat in de reguliere krant zowel rouwberichten, berichten over (huwelijks)verjaardagen en vier generaties staan, maar over het huwelijk en de geboorte heb ik vooralsnog geen berichten gevonden. Ik heb echter nog niet de kans gekregen om de bijlagen te bekijken en daarom zoek ik dus mensen die dit even zouden kunnen checken.

Het zou echt heel lief zijn mochten de mensen die toegang hebben tot deze krant dat even willen checken en reageren op dit berichtje.
In ieder geval alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even naar de kiosk lopen om het na te kijken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
En je kunt dit niet bekijken in de kranten die je nog hebt?
Alle reacties Link kopieren
De Limburger wordt ook in Belgisch Limburg verkocht
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hey,

De Limburger wordt niet in mijn regio verkocht. Ze leveren het zelfs niet tot mijn regio, hoewel ik vind dat ik enorm dicht bij Nederlands Limburg woon (lees: in Hasselt). Ik heb echter geen auto of Nederlandse vrienden ter beschikking en online kan ik ook niks vinden waarbij je niet vasthangt aan één of ander abonnement. Zelfs de academische GoPress van mijn school heeft DeLimburger niet...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij rijdt er zowel een bus als een trein vanaf Hasselt naar Nederland. Ik kan me niet voorstellen dat een goed gesorteerde krantenwinkel in Hasselt geen enkel exemplaar van deze krant in de rekken heeft liggen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bel ze even anders?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
21-04-2018 15:50
Volgens mij rijdt er zowel een bus als een trein vanaf Hasselt naar Nederland. Ik kan me niet voorstellen dat een goed gesorteerde krantenwinkel in Hasselt geen enkel exemplaar van deze krant in de rekken heeft liggen.
Nee, geen enkele krantenwinkel heeft die. En ik wil graag de bus/trein naar Maastricht geven maar niet alvorens ik zekerheid heb dat ik de bijlagen dan ook krijg. Die zijn namelijk meestal enkel verkrijgbaar als abonnee.
En bellen? Dat heb ik al honderd keer gedaan, zelfs naar de klantendienst van De Limburger. Het heeft me echt al veel (foute) abonnementen gekost doordat ik gewoon halve/onjuiste informatie kreeg dus daarom ben ik nu even op zoek naar een snel en gratis alternatief. Ik vraag niemand om artikels, gratis kranten of bijlagen naar me op te sturen, enkel om zijn krant even open te slaan en mijn vraag te beantwoorden. Als mijn vraag dan positief beantwoord wordt, zal ik wel de bus/trein nemen of toch maar een abonnement overwegen aangezien het dan niet voor niks is.
In de zaterdagkrant en L magazine van vorige week staan geen huwelijken of geboortes. De krant van vandaag heb ik nog niet, want we delen die.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor die staan in de krant door de week.
Je kunt zelfs op mensenlinq.nl zien wie er dood is en in welke krant dit gepubliceerd is. Dan zie je ook dat er ook advertenties door de week geplaatst worden in de Limburger.
Alle reacties Link kopieren
Edit je vraagt om de bijlagen. Daarvan heb ik geen idee. Maar wat voor advertenties bedoel je dan? Want de rouwadvertenties en de geboorte-aankondigingen staan altijd in de gewone krant dus niet in de bijlage.
Alle reacties Link kopieren
Benbits schreef:
21-04-2018 16:52
Edit je vraagt om de bijlagen. Daarvan heb ik geen idee. Maar wat voor advertenties bedoel je dan? Want de rouwadvertenties en de geboorte-aankondigingen staan altijd in de gewone krant dus niet in de bijlage.
Ja ik moet maar één maand analyseren, december 2017. Die hele maand is er geen enkel familiebericht over huwelijk of geboorte in de reguliere krant verschenen. Ik begin dus te denken dat dit normaal is en misschien in een bijlage staat. In de Belgische tegenhanger van De Limburger, Het Belang van Limburg, staan namelijk ook enkel de rouwadvertenties, (huwelijks)verjaardagen en vier generaties in de reguliere krant. Echte meldingen van een huwelijk of geboorte staan in de wekelijkse bijlage De Goednieuwskrant. Misschien regelt De Limburger dit op dezelfde manier?
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
21-04-2018 16:09
In de zaterdagkrant en L magazine van vorige week staan geen huwelijken of geboortes. De krant van vandaag heb ik nog niet, want we delen die.
Bedankt! Heb je toevallig nog andere bijlagen van De Limburger ter beschikking?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zal wel dom zijn maar door de week zit er helemaal geen bijlage bij de krant.


Ik weet niet waar jij je op gebaseerd hebt dat er geen overlijdensadvertenties in december zijn geplaatst.....ik tel er 600 in december...in de Limburger

https://www.mensenlinq.nl/site/adverten ... rteplaats=
Alle reacties Link kopieren
Huwelijk en geboorte weet ik niet. Maar huwelijken staan sowieso niet zo vaak in de krant. Geboorteberichten wat meer maar ook niet heel veel
Zo lang bewaar ik kranten niet. Maar als je op de website van De Limburger kijkt, zie je dat berichten over huwelijken en geboortes op zich wel mogelijk zijn om in die krant te plaatsen. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik die vaak zie. Huwelijken nog nooit gezien. Maar zo goed lees ik de krant ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Benbits schreef:
21-04-2018 18:17
Maar ik zal wel dom zijn maar door de week zit er helemaal geen bijlage bij de krant.


Ik weet niet waar jij je op gebaseerd hebt dat er geen overlijdensadvertenties in december zijn geplaatst.....ik tel er 600 in december...in de Limburger

https://www.mensenlinq.nl/site/adverten ... rteplaats=
Ik zoek niet naar overlijdensberichten, die heb ik al. Ik heb overigens ook niet gezegd dat die er niet in staan. Ik zoek naar de huwelijks- en geboorte berichten.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
21-04-2018 18:18
Zo lang bewaar ik kranten niet. Maar als je op de website van De Limburger kijkt, zie je dat berichten over huwelijken en geboortes op zich wel mogelijk zijn om in die krant te plaatsen. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik die vaak zie. Huwelijken nog nooit gezien. Maar zo goed lees ik de krant ook weer niet.
Je hoeft geen krant van december te hebben hoor. Het zou me al enorm helpen als je recente bijlagen/kranten zou kunnen inkijken. Volgens de site is het inderdaad mogelijk dus vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet (heb zelf de Limburger niet, maar familie wel) staan de geboorte- en huwelijksaankondigingen altijd op dezelfde pagina('s) als de overlijdensberichten. Gewoon in de sectie regionieuws dus.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
21-04-2018 18:45
Voor zover ik weet (heb zelf de Limburger niet, maar familie wel) staan de geboorte- en huwelijksaankondigingen altijd op dezelfde pagina('s) als de overlijdensberichten. Gewoon in de sectie regionieuws dus.
Ja er is inderdaad een wekelijkse rubriek 'Van Harte' die elke vrijdag in de regiopagina's staat. Helaas staan hier in de maand december 2017 enkel (huwelijks)verjaardagen en vier generaties in. Geen enkele geboorte of huwelijk dus. Dus tenzij er die maand geen mensen getrouwd/geboren zijn in Limburg of er een cultuur is om dit niet in de krant te zetten lijkt dit me raar.

Update: ik ben net via een andere site te weten gekomen dat dit soort berichten afhankelijk van je regio wel/niet in de krant verschijnen. Ik zou ze dus nooit in de reguliere krant te zien krijgen tenzij ik per regio zocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven