Tijdelijk huis voor kat gezocht

07-05-2018 08:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ter overbrugging wonen we sinds januari in een (grote) studio, eind augustus kunnen we in onze nieuwe woning.
Dat is een paar maanden goed gegaan met de kat, maar helaas gaat het nu niet meer. Hij wordt wakker als het licht wordt (nu 05:00 uur), en vindt het dan enig om ons ook wakker te houden. We zijn inmiddels aardig gesloopt.
Ik zoek dan ook een huis waar hij van nu tot eind augustus kan wonen. Het is een lieve kat, maar wel een echte kat, als hij niet geaaid wil worden, dan laat hij dat weten. Hij is grappig en actief en kijkt het liefst mee met alles wat je doet :)
Hij gaat nu niet naar buiten en dat is in principe ook niet nodig voor die paar maanden. (Al zal hij het vast heel leuk vinden).
Hij heeft niet veel met andere katten, maar is dit wel gewend in het pension wanneer wij op vakantie zijn. De andere katten negeert hij dan vooral.

Als je interesse hebt of meer info wil, laat het vooral weten! Ik noem niet mijn woonplaats, maar ter indicatie: noorden van Gelderland. Ik vind het geen probleem om een stuk te rijden naar een goed tijdelijk huis.
Vergoeding is in overleg mogelijk.
Waar slaapt je kat? Kun je zelf slapen met oordoppen in? Heb je echt alles geprobeerd?
Die van mij zit in de badkamer of in de gang zodat ik er geen last van heb. Verhuizingen lijken me nogal stressvol voor dat beest.
Alle reacties Link kopieren
Hij slaapt dus in dezelfde ruimte als wij, gezien het een studio is. Badkamer hebben we geprobeerd, maar die is naast het slaapgedeelte en daar hoor je het gemiauw zeker doorheen. Oordoppen ook geprobeerd maar hij houdt ons dan wakker door constant bovenop ons te springen etc. Combi van badkamer en oordoppen zou kunnen, maar hij miauwt dan constant, wat ik echt mega sneu vind.
Dit beestje is relatief heel snel thuis in een nieuw huis. Gaat meteen op verkenning en een paar uur later ligt hij al in een hoekje te chillen. Vandaar dat dat me een betere optie lijkt dan iedere nacht opsluiten.
Je hebt geen enkel familielid of vriendin die je kat een paar maanden zou willen opvangen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, we hebben echt iedereen gevraagd! We hebben ook niet een hele grote familie en vriendenkring, dat zal ook niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
heb je het al via je dierenarts geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Of de lokale fb-groep?
Klinkt als een kat die zich de tyfus verveelt. Ga naar Zooplus en koop een ballenbaan, opvouwbare tunnel en een afzichtelijke klimpaal :thumbsup:


En je kat opsluiten in de gang of badkamer :hamer:
Ik lees mee. Mijn kat komt ook tot leven in de nacht. Wil dan naar buiten en 5 min later naar binnen en ga zo maar door. Hard mauwen. Ik reageer direct vanwege de buren.Haar broer slaapt gewoon. Nu overdag slaapt ze veel of is vogels aan het spotten vanuit de vensterbank.
Zoveel nachtwerk heb ik van mijn kinderen nooit gehad.
Onze katten volgen ook het ochtendlicht en zijn steeds vroeger actief,niets helpt daartegen helaas. Kan me voorstellen dat je er gek van wordt.

Ik zou in deze toch voor oordoppen en badkamer kiezen. Went hij wel aan.

Tijdelijk oppassdres voor een vreemde kat lijkt me ook niet makkelijk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is pas dierenliefde! :proud:

Als het een hond was dan had ik hem in kistje of bench op een verhoging naast het bed gezet zodat ik mijn hand maar hoef uit te steken om hem gerust te stellen. Is ook gezellig zo'n hondenkop die je telkens aankijkt.

Maar ik denk dat de motivatie om stennis te maken bij een kat anders is dan bij een hond. De kat wil vermoedelijk niet gerust worden gesteld, maar zijn zin doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, hoe zie je dat dan voor je? Je kat voor een paar maanden op een logeeradres, waarbij kat mogelijk de eerste nachten ook herrie maakt of aan deuren krabbelt om boven te komen?
En dan wekelijks op bezoek bij de kat?

Ik vind eigenlijk wel dat je nogal wat vraagt van mensen, en dan moet nog maar allemaal goed gaan, dus geen problemen met eigen dieren van die mensen, wat als kat iets overkomt terwijl ze daar is,....?

Is het een optie om kat elke week een nachtje of twee naar de opvang te doen zodat jullie kunnen slapen?
Ik heb je een pb gestuurd! Als dat gelukt is tenminste...
missesjn schreef:
07-05-2018 09:33
Ik heb je een pb gestuurd! Als dat gelukt is tenminste...
Hm, ik zie nu pas de locatie... mijn tip is in Rotterdam namelijk!
En dan gaat de kat bij anderen lawaai maken en die mensen uit hun slaap houden? Waarom denk je dat je kat bij wildvreemden dumpen een goed idee is?
Doe wat meer je best om het op te lossen.
En via internet op zoek naar een tijdelijk adres? Hopelijk ga je zo ook niet om met mensen...?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook ooit zo'n (tijdelijke) situatie, kat kwam elke nacht elk uur mij wakker maken, ik draaide bijna door van slaaptekort. Toen heb ik een grote bench gekocht en hem daar in gezet zodra hij begon te klieren 's nachts en oordoppen in gedaan. Wel zielig ja maar ik liep op mijn tandvlees. En het ging uiteindelijk prima.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet echt als een fijne kat om op te passen.. Ik slaap ook graag 's nachts, de meeste mensen wel denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Wordt hij wakker als het licht wordt, of echt van het licht? Kun je je ramen niet beter blinderen? Goede gordijnen of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
Dus je zoekt iemand die doof is of een boerderij heeft...
Kun je je kat niet even laten logeren in een kattenhotel/-pension?
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 10:04
3.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij zich inderdaad verveeld BahcoBarbie, maar hij heeft al een gigantische klimpaal (waar hij ook graag gebruik van maakt :) ) en allerlei speeltjes.

Het probleem is dus dat we in 1 ruimte leven. In het vorige huis werd hij ook 's ochtends wel wakker, ging hij wat rondspelen en wat miauwen, maar dan was hij rustiger omdat hij weet dat het geen zin heeft om te gaan mauwen als wij nog liggen te slapen. Hij mauwt best heel zacht (als hij gewoon kan rondlopen, niet als hij in de badkamer zit ;) )en daar sliepen we gewoon doorheen. Een groter appartement of een rijtjeswoning zou dus prima voldoen MissMaran!

Maar misschien dan toch de badkameroptie met oordoppen beter overwegen. De badkamer is groot genoeg dat hij nog wat rond kan hupsen en voor kattenbak en voerbakjes enzo.
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
07-05-2018 10:03
Kun je je kat niet even laten logeren in een kattenhotel/-pension?
Dat is ook een optie die ik aan het uitzoeken ben inderdaad.
Punt is dat ik vooral kijk waar dat beest het meest blij van wordt. Het lijkt nu alsof we de kat zomaar ergens dumpen, maar ik vind vaak dat mensen het tegenovergestelde vaak doen: de kat koste wat kost bij je houden, terwijl hij daar niet gelukkiger van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
07-05-2018 09:50
Wordt hij wakker als het licht wordt, of echt van het licht? Kun je je ramen niet beter blinderen? Goede gordijnen of iets dergelijks?
Ik weet niet waar hij precies wakker van wordt, denk wel van het licht zelf, maar we hebben helaas een aantal raampjes waar geen raambekleding voor kan :(
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
07-05-2018 10:05
Dat is ook een optie die ik aan het uitzoeken ben inderdaad.
Punt is dat ik vooral kijk waar dat beest het meest blij van wordt.
Trekt hij zich weleens aan waar jíj blij van wordt? :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-05-2018 10:43
Trekt hij zich weleens aan waar jíj blij van wordt? :proud:
Nee het is een kat :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven