Hoe heet dit meubel?

07-07-2018 21:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriend en we zijn dus druk bezig met meubels uitzoeken.
We zouden heel graag een bank willen met daarbij van dezelfde stof een “salontafel”. Dus een soort verlengstuk van de bank wat als t ware als salontafel wordt gebruikt (door er een dienblad op te zetten).
Heeft iemand een idee hoe zoiets heet? :blond:
Alle reacties Link kopieren
Ottoman/hocker?
lady_day wijzigde dit bericht op 07-07-2018 21:04
30.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een hocker.
.
Alle reacties Link kopieren
Ondingen zijn het en gruwelijk out of style. Maar als je er toch een neemt, vergeet dan de kaarsjes niet op het dienblad.
.
Alle reacties Link kopieren
Yes dat is het bedankt!

Helemaal niet out of style impala! En dat vroeg ik ook niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen ondingen hoor. Juist wel handig. Veel plezier met je hocker, TO :D
Voetenstoof
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-07-2018 21:09
Ondingen zijn het en gruwelijk out of style. Maar als je er toch een neemt, vergeet dan de kaarsjes niet op het dienblad.
:mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-07-2018 21:09
Ondingen zijn het en gruwelijk out of style. Maar als je er toch een neemt, vergeet dan de kaarsjes niet op het dienblad.
Ik vind het heel handig juist. Je kan er op zitten, in geval van kun je er een dienblad opzetten. En je hebt niet zo'n sta in de weg salontafel die je eigenlijk toch weinig gebruikt. Ik heb de banken in een hoekopstelling en zet mijn kopje thee op de hoektafel, Voor lui tv hangen heb ik van die tafeltjes die je met de poten onder de bank kunt schuiven en dus lekker naast je kunt zetten en ze zijn op hoogte. Voor feestdagen en verjaardagen zet ik de hoektafel gewoon neer als salontafel en kan er op de hocker gezeten worden. Voor de rest van het jaar heb ik lekker de vloer leeg :D
Alle reacties Link kopieren
Ik noem het een poef.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ze maken je zithoek massaler. Die oogt dan forser. Meer van één kleur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-07-2018 22:01
Ze maken je zithoek massaler. Die oogt dan forser. Meer van één kleur.
Ja, 15 jaar geleden had iederéén er een die een nieuwe bank kocht bij Leen Bakker.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-07-2018 22:09
Ja, 15 jaar geleden had iederéén er een die een nieuwe bank kocht bij Leen Bakker.
Ja en in de jaren 60 droeg iedereen hippie spul en dat is nu ook weer helemaal hip. Dus?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-07-2018 22:11
Ja en in de jaren 60 droeg iedereen hippie spul en dat is nu ook weer helemaal hip. Dus?
Ik vond het toen al lelijke ondingen en ben blij dat die banken inmiddels vervangen zijn en mensen weer een normale salontafel hebben. Zonder twintig kaarsjes. Waarop je weer gewoon je spullen kwijt kan.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-07-2018 22:09
Ja, 15 jaar geleden had iederéén er een die een nieuwe bank kocht bij Leen Bakker.
Je hebt ook heel dure hoor. Voordeel is dat je man dan lekker liggend naar de tv kan kijken. Nadeel is dat zo'n liggende man ook gaat liggen slapen. Dus dergelijke banken nodigen gewoon uit om te gaan liggen pitten, en dat is bijster ongezellig.

Maar voor de stijl van je kamer doen ze ook niet zoveel. Het is heel veel van hetzelfde. Je kan niet zo goed variëren met zo'n overmaat aan zitplaatsen. Je kamer lijkt voller, kleiner en saaier, vind ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dat wordt vechten om de ligplaats en de verliezer zit machteloos naar haar snurkende man te kijken. Of hij naar zijn zagende vrouw.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
impala schreef:
07-07-2018 21:09
Ondingen zijn het en gruwelijk out of style. Maar als je er toch een neemt, vergeet dan de kaarsjes niet op het dienblad.
En een bordje boven de bank met "in dit huis maken we ruzie blablabla"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven