Gevraagd spelregels Catan Zeevaarders (hout)

12-10-2018 17:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tweedehands de houten versie van Zeevaarders van Kolonisten van Catan aangeschaft.
Het zou compleet zijn, maar helaas.....
De spelregels ontbreken, en hierdoor kan ik ook niet controleren of de rest wel compleet is.

Is er iemand die me kan helpen?

Uiteraard google ik, maar ik vind geen inhoudsopgave en bij spelregels zie ik niet of het de houten of nieuwe plastic versie betreft.
999 games even mailen. Klantenservice is heel vriendelijk.

info@999games.nl

Ik wist overigens niet dat er verschil in spelregels zat tussen de oude en nieuw versie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd lastig.
Zeggen dat ik iets tweedehands heb gekocht en dat ik iets mis....

Zou jij dat doen?

Ik heb ook geen idee hoor of de spelregels verschillen.
De uitvoering in ieder geval wel.
Ja, dat maakt daar niet uit. Ik mis wel vaker onderdelen en dan mail ik gewoon voor vervanging. Soms wordt het gratis vervangen, soms betaal ik 0,50 cent per onderdeel. Verschilt wat het is.

Ik hoef er niet bij te melden of het spel nieuw gekocht is of niet. Kast vol spellen hier en er raakt best wel eens wat kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dan ga ik dat proberen.
Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Wel vast in het Engels gevonden. http://www.catan.com/en/download/?Seafa ... 091907.pdf

Ik zag bij 999games ook een pdf van de handleiding van het gewone spel. Ik zoek nog even door of zeevaarders ook zo in het Nederlands te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Catan zeevaarders is een uitbreiding, Heb je wel het basis spel?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die heb ik hoor geboluti.

Het heeft even geduurd voor ik er achter was hoe het allemaal in elkaar stak.
Maar nu weet ik wat ik heb en nodig heb. En dat nieuw niet op oud past.
bartjes schreef:
12-10-2018 17:52
Ik heb tweedehands de houten versie van Zeevaarders van Kolonisten van Catan aangeschaft.
Het zou compleet zijn, maar helaas.....
De spelregels ontbreken, en hierdoor kan ik ook niet controleren of de rest wel compleet is.

Is er iemand die me kan helpen?

Uiteraard google ik, maar ik vind geen inhoudsopgave en bij spelregels zie ik niet of het de houten of nieuwe plastic versie betreft.
Er zit geen verschil in de spelregels en inhoud toch? Alleen in de uitvoering van de speelstukken?

Ik kan anders morgen kijken of ik wat foto's kan maken van de houten zeevaarders die ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer, ik heb geen idee of verschil in de spelregels zit.
Maar voor de duidelijkheid dacht ik; ik zet het er maar bij.
bartjes schreef:
12-10-2018 19:31
Lucifer, ik heb geen idee of verschil in de spelregels zit.
Maar voor de duidelijkheid dacht ik; ik zet het er maar bij.
Dat is er niet hoor. Dus als je de plastic versie spelregels en inhoud wel kan vinden kan je gewoon kijken of het compleet is.
Zelfde hoeveelheid bootjes en wol en hout kaartjes enz.

En een Zeerover. :-D

Inhoud:

https://www.999games.nl/de-kolonisten-v ... rders.html
Ik vond dit ook nog:

http://www.anderspel.nl/zeevaarders.html
Alle reacties Link kopieren
Nieuw en oud zijn iig niet te combineren helaas. En voor zeevaarders (hout) wordt op marktplaats helaas vaak de hoofdprijs gevraagd.

Ben er nog steeds niet over uit of ik mijn oude spellen ga verkopen of die hoofdprijs wil betalen.
Eigenlijk spelen we het te weinig en daarom heb ik gewoon maar niets besloten. :P
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel lucifer!

Er zitten zulke rare kleine kaartjes bij.
Geen idee hoe die heten.

Ik heb hier dus helemaal geen grondstofkaartjes bij.
Alle reacties Link kopieren
Oke,
Dit zit in de doos

60 schepen (4×15)
1 groot zwart schip
8 kartonnen vierkantje met een vlaggetje er op
10 kartonnen rondjes met de cijfers er op 2,3,4,5,6,8,9,10,11 en 12
12 blauwe kartonnen puntjes voor de ruilhavens gok ik
14 randstukken
24 6-kantige tegels

Het lijkt er op dat ik fiches mis?
In de zomer van 2012 is de gehele Kolonisten van Catan-familie in een nieuw jasje gestoken; grondstofkaartjes en landtegels zijn voorzien van vernieuwde layout, de houten speelstukken zijn vervangen door gedetailieerde plastic speelstukken en er ligt nu een vaste rand om het spel zodat je het spel niet meer zo snel per ongeluk door elkaar kan stoten. In de spelregels is, op één klein detail na, niets veranderd; vanaf nu mag je een ontwikkelingskaartje ook al vóór je worp met de dobbelstenen inzetten. Voor de rest blijft alles bij het oude en zijn er alleen cosmetische aanpassingen gedaan.

Wat heeft dit voor gevolgen voor het combineren van bijvoorbeeld de oude versie van het basisspel en de nieuwe van Zeevaarders? Spelregeltechnisch helemaal niets! Echter, je dient rekening te houden met enkele "beperkingen":
http://spellengek.blogspot.com/2014/06/ ... nieuw.html

Overzicht van wat in beide dozen zit.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel van de 24 tegels zijn landtegels? Als dat er 10 zijn zou het wel kloppen.


Mijn dillema is net opgelost. Ik kwam net een versie tegen die we zelf met onze 3d printer kunnen maken. :lol:
https://www.thingiverse.com/thing:1238980
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Judy-hopps.
Ik heb ook de plastic versie, alleen het basisspel, die oude houten versie is wel duidelijker wat tekeningen betreft, vind ik dan.

Ik denk dat je het moet treffen met de prijs.
De uitreidingen voor 5-6 personen van het basisspel daar vragen ze helemaal de hoofdprijs voor.

Ik dacht met mijn zeevaarders een knappe deal gesloten te hebben.
Maar misschien ben ik wel genept. Niet bewust denk ik, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12 landtegels en 12 zeetegels
Alle reacties Link kopieren
Cool die 3d versie!
Alle reacties Link kopieren
Hmm met 12 landtegels zou je 2 cijferfiches moeten missen ja.
Maar volgens de Engelse handleiding zouden zitten er 2 woestijntegels bij en die krijgen geen nr dus dat klopt dan toch wel.
Die handleiding heeft het wel over 30 tegels totaal. Dus er zouden dan zeetegels ontbreken. :(
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
12-10-2018 20:24
Cool die 3d versie!
Haha ja he? Man en kids zijn er gelijk helemaal wild van en popelen er een knutselproject van te maken. :-D
Ben benieuwd of die ideeen ook van de grond komen.
Alle reacties Link kopieren
Ingewikkeld dus.
Ik heb 3 woestijntegels.
Alle reacties Link kopieren
Hmpf ik vraag me af ze dat niet per abuis met het basisspel gemixt hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven