Iemand aanwezig die HEEL GOED is in Nederlands Geschrift/

18-03-2019 03:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Vroeg me af of er iemand hier actief is die een master heeft in Nederlands Geschrift of er heel goed in is en dan voornamelijk open sollicitatiebrieven.

Voel jij je aangesproken en wil je mijn ermee helpen zou je mij dan een berichtje willen sturen.

Thanks
Alle reacties Link kopieren
Een goede sollicitatiebrief gaat toch om veel meer dan alleen foutloos Nederlands?
Alle reacties Link kopieren
Klopt heb uiteraard wel ervaring en beschik ook enkele competenties. Maar dat in een brief keurig verwoorden kan veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er veel mensen zijn die het Nederlands prima beheersen zonder een master Nederlands te hebben gevolgd. Het is in principe voornamelijk basisschoolstof waar je het over hebt.

Wil met alle liefde een brief voor je nalezen en hier de taal- en spelfouten uit vissen. Inhoudelijk ga ik me er echter niet aan wagen. Dat is erg persoonlijk en daarvoor kun je beter mensen om hulp vragen die jou kennen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wat Pergamon ook bedoelde met de inhoud. Je kan de nodige ervaringen hebben en competenties beheersen, maar dat moet je wel keurig in een brief kunnen verwoorden.
Ja hoor, schrijf lekker zelf jouw sollicitatiebrief zeg.
Alle reacties Link kopieren
Okej jij wilt in ieder geval niet mij helpen. Dat is duidelijk taal. Misschien zijn er toch wel hulpbehoevende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jij bent kennelijk hulpbehoevend :)

Maar goed, als je hulp wil, is het wellicht handig je brief hier gewoon te plaatsen? Zo werkt dat hier meestal vrij goed.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan inderdaad ook maar ben bang dat sommige niet goed kunnen beoordelen en dan de kritiek die ze gaan uiten voel ik me echt zo een dommerd dan.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dus je wil hulp maar eigenlijk toch niet. Nou, succes er maar mee dan
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Tuurkijk wel. Ik had anders dit niet geplaatst. Vraag ik veel als ik niet de brief hier wil plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-03-2019 11:23
Ja, jij bent kennelijk hulpbehoevend :)

:hihi:


TO, ik spel als een dronken chimpansee, maar schrijf een aardige sollicitatiebrief. Als je 'm hier neerzet (met de privacygevoelige info weggelaten uiteraard) wil ik best meekijken.
Ik vind het toch altijd een beetje de boel flessen als je een sollicitatiebrief door anderen laat opstellen. Die werkgever denkt dan misschien dat je goed kunt schrijven, neemt je misschien mede daarom aan en komt er in de praktijk achter dat je die vaardigheid helemaal niet bezit.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
20-03-2019 15:09
Ik vind het toch altijd een beetje de boel flessen als je een sollicitatiebrief door anderen laat opstellen. Die werkgever denkt dan misschien dat je goed kunt schrijven, neemt je misschien mede daarom aan en komt er in de praktijk achter dat je die vaardigheid helemaal niet bezit.
Moah, nalezen van een brief vind ik prima. Daarom heb ik dat ook aangeboden. Maar TO was daar niet in geïnteresseerd. Die wil volgens mij echt dat iemand al het werk uit handen neemt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven