Hohohoosbui partner gezocht!

23-05-2019 10:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een maand onze tuin helemaal vernieuwen. Als het hard regent hebben we soms last van wateroverlast, dus de tegels gaan eruit en er worden kratten ingegraven die regenwater kunnen bufferen. Hier kun je dus subsidie voor krijgen maar je moet zo’n verzoek dus samen met iemand anders indienen!

Tot zover ik het begrijp hoef je geen buren te zijn, alleen maar samen met familie, vrienden of kennissen (dat zijn wij dan van elkaar😁) de aanvraag doen.
Dus: heb je echt concrete plannen om binnen 1 of 2 maanden je tuin te gaan opknappen door tegels te verwijderen en planten of gras te nemen of andere maatregelen die er voor zorgen dat regenwater niet voor overlast zorgt, stuur me dan een PB.
Wij wonen in zuid holland.

Het gaat wel om 25% die je terug kunt krijgen. Kijk op hohohoosbui.nl.
Wie weet lukt het om subsidie te krijgen, nee hebben we ja kunnen we krijgen!
malibu69 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 10:48
Reden: Typfout
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Woon niet in jouw Waterschap (eerste vereiste om in aanmerking te komen) maar let wel hier op:
Download het aanvraagformulier onderaan deze pagina en volg de instructies. Nadat je het formulier en foto’s van de huidige situatie naar ons hebt opgestuurd, beoordelen we je aanvraag. Dit duurt vier tot zes weken. Komen de maatregelen in aanmerking? Dan krijg je van ons bericht en kan je de werkzaamheden uitvoeren. Na afloop van de werkzaamheden vragen we je de rekeningen naar ons op te sturen, samen met foto’s van het resultaat. Dat behandelen we in vier tot zes weken. Klopt alles? Dan krijg je bericht en komt de subsidie op je rekening.

Doe je het dus al voor de goedkeuring aan, kom je überhaupt niet voor de subsidie in aanmerking.
groenebroek wijzigde dit bericht op 23-05-2019 10:56
3.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze subsidie geldt voor waterschap Rivierenland. En of het kan wat jij bedacht hebt, zal ik eerst goed navragen of dit zo kan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb helaas alleen maar een balkon zonder tegels
(woon wel in jou gebied) ik hou wel van veel regen :D
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ja, er zitten wel veel haken en ogen aan. Ik lees nu ook dat je echt in het waterschap rivierenlanden moet wonen. Het zou in ons geval wel een subsidie van meer dan 2000 € kunnen opleveren dus vandaar dat ik een poging waag.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
23-05-2019 10:53
Deze subsidie geldt voor waterschap Rivierenland. En of het kan wat jij bedacht hebt, zal ik eerst goed navragen of dit zo kan.
Er staat nergens dat je buren moet zijn en ook niet hoelang je een innige vriendschap moet hebben.
Heb ze zelf gemaild met deze vraag.
Alle reacties Link kopieren
Subsidie van 2000. Het kost dus 8000 euro?
Dan moeten ze eerst de 2 tuinen goedkeuren, en achteraf ook weer. Dus als je klaar bent en je hebt toch 1 m2 teveel tegel in je tuin krijg je niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ze echt komen kijken hoor, het gaat om foto’s. En onze tuin wordt helemaal hohohoosbui proof. Wel wat zuur dat ze dat samen aanvragen pas per 1 maart als aanvullende eis hebben gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dat ook zelf (niet duur), door een flink diep af te graven en dan grote brokken steen (bijvoorbeeld bouwmateriaal, brokken bakstenen etc) te storten. Daar weer zand op, aarde en je hebt prima afwatering.
malibu69 schreef:
23-05-2019 11:28
Ik geloof niet dat ze echt komen kijken hoor, het gaat om foto’s. En onze tuin wordt helemaal hohohoosbui proof. Wel wat zuur dat ze dat samen aanvragen pas per 1 maart als aanvullende eis hebben gesteld.
Dat is wel logisch. Je moet vooraf toch offertes en kostenindicaties indienen? Als je dat niet vooraf gezamenlijk doet kunnen ze ook niet bepalen wat de hoogte van de subsidie zal zijn.

Jammer, mijn ouders hebben al ruim 30 jaar nauwelijks een tegel in hun tuin, slechts bomen en struiken, zij komen niet in aanmerking, haha!
Alle reacties Link kopieren
Kreeg net al bericht terug de enige eis is dat je samen in het waterschap rivierlanden woont. Ze gaan uit van foto’s voor en na, een offerte of begroting en daarna factuur of rekeningen als je het zelf doet.
Als het om een paar tientjes zou gaan zou ik hier niet eens aan beginnen.
Maar voor een paar duizend € wil ik wel een poging wagen.

De hohohoosbui mw scheef dat ze mn mail bewaard, als iemand met dezelfde vraag haar benaderd geeft ze hen mijn email adres.
Alle reacties Link kopieren
En we kunnen dit zelf echt niet, te slechte ruggen voor het graafwerk en te onhandig. Geld is er voor gereserveerd maar als het waterschap geld uitdeelt waarom er geen gebruik van maken?
Maar ga je dan wachten met de werkzaamheden tot je iemand hebt gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Even een update, we hebben een partner gevonden, de hohohoosbui mw heeft ons gekoppeld! Het samen invullen van de wat onduidelijke aanvraag formulieren is nog wel even een dingetje.
Dit stel heeft al een x subsidie aangevraagd voor een ander gedeelte van de tuin, toen kon dit nog alleen. Zij hebben goede ervaring met de terugkoppeling en uitbetaling.

Ik snap het ideologische van “het samen wateroverlast tegen gaan” wel wat er aan ten grondslag ligt maar de praktijk is een hoop heen en weer gemail met mensen die 100 km verderop wonen en we waarschijnlijk nooit gaan zien.
Alleen als het aanvragen te lastig is ga ik die kant op om samen de digitale aanvraag te doen. We zijn al een end maar er moeten nog laatste dingen bij.
Ben benieuwd of het gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Even een update; de aanvraag van onze medeaanvragers was heel duidelijk dus ook snel duidelijk welk bedrag ze gingen krijgen.
Bij onze tuin lag dat een stuk ingewikkelder, heeel vaak heen en weer gemaild, veel foto’s opgestuurd maar in november hebben wij voor onze tuin ruim 1000€ gekregen, we zijn er blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven