Red de platanen

13-11-2019 20:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forumsters,

Bij deze wil ik jullie vragen om een petitie te ondertekenen om 34 prachtige majestueuze bomen te redden. Deze staan in een straat in Den Bosch langs het spoor en ze moeten het veld ruimen voor de aanleg van een trillingswand. Dit zodat er ook goederentreinen over het spoor kunnen rijden. De trillingswand kan wel zo geplaatst worden dat de bomen gespaard kunnen blijven, maar dit kost 2 miljoen euro extra en dat wil Prorail niet extra investeren.

De bomen zorgen voor een mooie leefomgeving, geven koelte in de zomers en zijn natuurlijk goeie CO2 verwerkers. Eeuwig zonde om ze te kappen, herplanten is niet mogelijk. Wat achterblijft is een kale straat...

Onderteken alsjeblieft de petitie om de staatssecretaris naar dit probleem te laten kijken! Mijn dank, en die van de platanen, is oneindig groot.

https://petities.nl/petitions/red-de-pl ... UeKKS5PpyY :rose:
Alle reacties Link kopieren
Regel zelf die 2 miljoen bij elkaar zou ik zeggen dan..
.
Ik heb getekend. Ik hoop dat ze de bomen zullen sparen. Ik vind het sowieso raar dat ze bomen gaan kappen voor dit. Bomen zijn juist zo goed voor de omgeving. Gek dat iets gezonds plaats moet maken voor iets dat niet gezond is.
Alle reacties Link kopieren
Getekend. Het redden van bomen is belangrijk.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
13-11-2019 20:17
Gek dat iets gezonds plaats moet maken voor iets dat niet gezond is.
Das natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. De bedoeling van de maatregel is om meer goederenvervoer over het spoor mogelijk te maken. Goederenvervoer over het spoor bespaart heel veel vrachtwagens en dus heel veel uitstoot. Soms moet iets moois wijken voor een groter belang, bijvoorbeeld een paar bomen in een achterafstraatje in Den Bosch.
Ik begrijp best dat ze daar geen twee miljoen aan gaan uitgeven, hoe vervelend ook voor de mensen die er wonen.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan, omdat ik helaas 3 platanen bij ons de wijk niet heb kunnen redden. Echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
Getekend.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Wat zonde van jullie platanen Carry.. hopelijk hoeven er niet nog meer te sneuvelen.

Laat Prorail graag een crowdfundingsactie opzetten om de 2 miljoen extra te vergaren, mijn bijdrage krijgen ze! Helaas zijn ze niet van plan extra moeite te doen voor een paar bomen..
Alle reacties Link kopieren
Done
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
exquise schreef:
13-11-2019 21:28
Dank jullie wel! Wat zonde van jullie platanen Carry.. hopelijk hoeven er niet nog meer te sneuvelen.

Laat Prorail graag een crowdfundingsactie opzetten om de 2 miljoen extra te vergaren, mijn bijdrage krijgen ze! Helaas zijn ze niet van plan extra moeite te doen voor een paar bomen..

Waarom moet ProRail dat doen dan, kan je toch zelf?
.
Getekend.
Alle reacties Link kopieren
Getekend.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Getekend!
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor jullie steun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven