Oorzaken van wonden die niet genezen

28-09-2009 11:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen oorzaken zijn van wondjes die niet willen genezen?

1 weet ik; suikerziekte maar zijn er meer oorzaken?
Alle reacties Link kopieren
HIV
Alle reacties Link kopieren
http://www.woundmanagemen ... staan_chronische_wond.php





http://www.google.nl/sear ... et+genezen&meta=&aq=f&oq=
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Automutilatie.

Slechte bloedcirculatie.

Infectie.

Gebruik bloedverdunners
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Roken vertraagd ook genezing.
Alle reacties Link kopieren
Slechte voedingstoestand.
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer de suikerziekte (diabetes) zelf, maar de verminderde circulatie in m.n. handen/ voeten zelf verslechterd de genezing van wondjes.



Verder, een algehele slechte conditie/ weerstand. (Voeding, slaap, beweging e.d.).
Alle reacties Link kopieren
Oh, en wondjes open blijven krabben *ben ik ster in*.. als het trouwens om een infectie lijkt te gaan: ik heb eens fucidinezalf ervoor gehad (voor impetigo toen, is zelfde als krentebaard geloof ik), en dat werkt echt heel goed op open plekjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Decubitus , doorligplekken
Alle reacties Link kopieren
Kan kanker ook een oorzaak zijn? Of is dat alleen als wonden spontaan komen en niet bij wonden die gekomen zijn door een incident?
Alle reacties Link kopieren
Die vraag kan je beter aan je huisarts stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zespri79 schreef op 28 september 2009 @ 12:12:

Decubitus , doorligplekkenDat zijn inderdaad wonden die moeilijk genezen, maar geen oorzaak.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwtje, waar heb je last van?



Want door op deze manier vragen te stellen, krijg je misschien totaal niet-op-jou-van-toepassing-zijnde antwoorden, en zit je je alleen maar zorgen te maken.



En idd ga even naar de HA als je egens mee zit!



(Zespri, decubitus is geen oorzaak van wondjes..)
Alle reacties Link kopieren
Het is niet mijn eigen probleem dus ik denk niet dat de huisarts blij zal zijn als ik langskom voor deze vraag

Ik snap het wel maar dat is ook met alles op dit forum; je vraag kun je vaak beter bij een arts/psycholoog/stylist/tuinman/klusjesman neerleggen..
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel trouwens een wondje door letsel die niet geneest.
Alle reacties Link kopieren
Nee zo bedoel ik het niet, maar als je zulke vragen stelt zonder context of omschrijving, dan krijg je lukraak wat antwoorden waar je ws. nog niet veel wijzer van wordt!
Alle reacties Link kopieren
Bloedverdunners. sommige medicatie heeft als bijwerking (onder andere antimalariamiddelen), slechte doorbloeding, stollingsproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Je vorige topic ging ook over een soort gelijke vraag over je eigen wondje wat niet dicht wil, en in mei heb je een topic geopend over bloedonderzoeken waar je veel vragen stelde maar nooit meer iets hebt laten horen over de uitslagen.



De suggestieve vraagstelling met de bevestiging dat iets kanker zou kunnen zijn of dat je viooltjes droog staan zijn niet met elkaar te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt wat ik bedoel Roosie!
Wat kunnen oorzaken zijn van wondjes die niet willen genezen?



Zélf openkrabben !
Alle reacties Link kopieren
Ben toch zeker niet verplicht uitslagen hier te melden??
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwtje schreef op 28 september 2009 @ 13:20:

Ben toch zeker niet verplicht uitslagen hier te melden??Gut nee, maar als je serieuze antwoorden wilt waar je misschien ook nog iets mee kunt is het toch handig als je vraagstelling wat minder vaag is. En over het algemeen is het wel zo netjes om op je eigen topic je neus nog eens te laten zien als je een vraag gesteld hebt. Het lijkt nogal ongeinteresseerd zo en dat nodigt niet echt uit tot reacties waar je wat aan hebt. En ik neem aan dat je dat wilt, anders open je geen topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



het is NIET toegestaan om hier diagnoses te vrágen of te géven.

Ervaringsverhalen mogen uiteraard gedeeld worden, maar bij twijfel over de gezondheid (of dat nu van jezelf is of van iemand anders): ga naar je huisarts!



Angel 5
Alle reacties Link kopieren
Mogelijke oorzaken.. Toch echt iets anders dan een diagnose en gut t gaat om een opdracht, dat daar links en mn hele forumgeschiedenis voor wordt nagegaan had ik ook niet verwacht. Tis maar wat je hobby is.
Alle reacties Link kopieren
Je huiswerk ga je zelf maar lekker doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven