Zanglessen

07-01-2016 21:12 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Als beginner ga ik zanglessen volgen. Nu dragen we allemaal drie nummers aan! Dat is toch lastiger dan ik dacht. Met name omdat ik net begin met zingen dus niet goed weet welke liedjes echt 'geschikt' zijn. Daarnaast moet het een nummer zijn icm bladmuziek. Wie heeft er tips?!



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik zou gewoon eens in de bibliotheek gaan kijken wat daar is. Succes!
Daar kunnen wij je geen adviezen in geven. Het ligt er maar net aan wat voor stem je hebt en of je bv een alt of een bas stem hebt. Ik kan niet veel en heb ook nooit zanglessen gehad maar zingen kan ik wel. Sommige liedjes kan ik heel mooi zingen zonder 1 valse noot maar er zijn ook liedjes die voor mij te hoog of te laag zijn om zuiver te zingen. Jouw zangleraar kan jouw daar precies in begeleiden.
Wat zing je graag mee met de radio en gaat lekker?
Alle reacties Link kopieren
Kies nummers die je 100 keer wilt zingen.



Ik mag heel graag ierse, keltische en welsh volksmuziek spelen. En de melodie laat zich door mij zingen.

Laatst deze site gevonden. http://www.janwolters.nl/jwfree3-uk.html



Voor bijna alle nummers geldt dat je als alt anders naar een nummer kijkt dan de sopraan, de tenor, coutertenor, de bariton, de bas, de mezzosopraan..

Ik kan in sommige toonsoorten bijna geen octaaf aan noten zuiver zingen. In andere bijna drie octaven.



Schuw het klassieke niet. Wees niet bang om een nummer van een man te kiezen als vrouw en vice versa.



In de grotere bieb staan wel boeken met bladmuziek. Neus daar eens tussen. Of een grotere boekhandel. Of een muziekwinkel.



Of je nou een negrospiritual, een klassiek stuk of een jazznummer kiest. Je moet het leren zingen. Het moet uitdagend genoeg zijn, als je het nu al foutloos, moeiteloos, gedachteloos perfect doet moet je het niet kiezen. Je zult het vele malen zingen, nog vaker luisteren.



Stop desnoods zes nummers in je map. Als iets wordt afgewezen heb je iets achter de hand. En je zult de eerste avond geen 9 nummers nodig hebben.

Niet allemaal van dezelfde artiest en niet allemaal dezelfde stijl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven